גולשי ספורט 1 בחרו באיגביני יעקובו לחלוץ הזר הטוב בכל הזמנים. אקס מכבי חיפה כבר הסתובב לא מעט בעולם, בילה בסין, במפרץ ולאחרונה חזר שוב לאנגליה והצטרף לקובנטרי.



בראיון לספורט1 הוא משתף את תחושות הגעגוע לירוקים ומתייחס לקריירה המפוארת שהספיק לעבור. "אני שמח שאוהדי מכבי חיפה בחרו בי לחלוץ הזר הכי טוב ששיחק בישראל. אף פעם לא אשכח שהתחלתי את הקריירה בישראל. בהפועל כפר סבא, אבל בעיקר במכבי חיפה שנתנה לי הזדמנות לשחק ולהתאמן ושיפרה אותי ככדורגלן", אמר הניגרי.



"אני מאמין עדיין שחיפה עשתה אותי שחקן טוב יותר. בלעדי מכבי חיפה לא הייתי היכן שאני נמצא כיום. יש לי זכרונות אדירים. זה היה כבוד גדול עבורי לשחק באחת הקבוצות הגדולות בישראל", מוסיף.



החלוץ בן ה-34 שחתם בקובנטרי מהמקום האחרון בליגה השלישית באנגליה, ליג 1 הספיק להשתתף בשני המשחקים האחרונים אבל יודע שהיה בוחר במקום אחד להמשיך את הקריירה שלו. "לא קיבלתי הצעה ממכבי חיפה בשנים הקודמות, אבל אם היו מציעים לי לבוא לפרוש במכבי חיפה הייתי מאושר. אני אוהב את הקבוצה הזאת יותר מכל מועדון. היתה לי תקופה אדירה בקבוצה הזאת. הייתי מגיע אם היו מבקשים ממני. הייתי רוצה לשחק עוד פעם במדי הקבוצה", הוא מספר.



אתה בקשר עם אנשי חיפה?


"דיברתי עם יענקל'ה שחר, עם אלון חרזי ועם ג'ובאני רוסו. מדי פעם אני שומר איתם על קשר".



מה אתה זוכר מהתקופה בירוק?


"הרבה שחקנים טובים. יוסי בניון, אלון חרזי, ננאד פראליה, ריימונדס ז'וטאוטאס, אבישי ז'אנו. הוא בקושי ידע אנגלית, אבל בכל פעם שהייתי מגיע לאימון הוא היה מצחיק אותי עד דמעות. אלון חרזי אדם מדהים, בניון היה מדהים, יניב קטן היה ילד. אני זוכר כל כך הרבה רגעים גדולים. הרבה פעמים שחזרתי את הניצחונות באלופות נגד יונייטד ואולימפיאקוס. עשינו היסטוריה. כשבאתי למכבי חיפה התחלנו לזכות בכל התארים. אני אף פעם לא אשכח את זה".



אתה האפריקאי השני שכבש הכי הרבה שערים בפרמייר-ליגה אחרי דידייה דרוגבה.


"אנגליה היא כמו הבית השני שלי ואני גר בה יותר מאשר בניגריה. אני נהנה כאן ומאושר. הכדורגל האנגלי אחד הטובים בעולם ואני מנסה ללמוד מהם כל הזמן. שמח שהצלחתי להשאיר רושם חיובי".



חתמת במקום כמו קובנטרי. למה?


"כשאתה מגיע למתקן האימונים של הקבוצה אתה מבין כמה המועדון הזה גדול וכמה שהוא מתאים לפרמייר-ליג. זה עצוב שהם התדרדרו לאן שהתדרדרו, אבל אני מאוד רוצה לעזור להם לא לרדת ליגה ומקווה שנצליח".



שיחקת גם בסין גוואנגז'ו RF של ערן זהבי. ראית אותו משחק?


"בטח שאני יודע מי זה. הוא הפך שם לכוכב. אותי הביאו לקבוצה לשפר את הכדורגל בסין. אני חושב שזהבי שחקן מצוין. אולי הפסדתי קצת בסין. אם הייתי מגיע עכשיו אולי הייתי עושה יותר כסף".



היית רוצה לפרוש בירוק?


"אני רואה בטבלה שהם מקום 6-7 וזה לא טוב. אני רוצה שמכבי חיפה תהיה מקום ראשון. אם אקבל הצעה לעבוד במכבי חיפה ולעזור להם בכל תפקיד אני מוכן. יש לי הרבה קשרים באנגליה ובניגריה. אני בטוח לא אגיע כמאמן, אבל מוכן לשמוע על הצעות. אני אוהב את הקבוצה הזאת".



יש שמועות על הגיל שלך. עם יד על הלב. אתה באמת בן 34 או קצת יותר?


" אם הייתי הרבה יותר מבוגר הייתי יכול לשחק עכשיו? הייתי פורש כבר לפני שש שנים. זה הגיל שלי ותמיד היה".