פרד רוטן יישאר בעונה הבאה במכבי חיפה, כך מפרסם הבוקר (חמישי) העיתון ההולנדי "דה טלחראף". לפי הדיווח, למרות ההתעניינות של טוונטה אנסחדה במאמן בן ה-55, הוא דחה את קבוצת נעוריו שירדה ליגה אחרי 34 שנים ורצתה למנות אותו למנהל המקצועי של המועדון, מאחר שהוא מעדיף " להמשיך את ההרפתקאה שלו במכבי חיפה", כך נכתב. 

העיתון חזר על האפשרות שרוטן ישמש כיועץ כלשהו להנהלת טוונטה כפי שפרסם אתמול העיתון AD ההולנדי, אבל הדגיש שבקבוצה מאוכזבים מאוד ממאמן מכבי חיפה על היחס שלו להנהלה, שראתה בהחתמתו צעד חשוב לקראת שיקום המועדון. טוונטה הציעה לרוטן "צ'ק פתוח" לשיקום הקבוצה מהיסוד, אבל הוא מצידו העדיף כנראה את העבודה הקלה יותר בישראל עם קבוצה שלא צריך להחזיר לליגה הבכירה.
ההסבר הוא שלמרות שיש לו תמיכה גדולה בהנהלת טוונטה שרואה בו את המושיע, רוטן לא רצה לסגור את הדלת בפני מכבי חיפה אחרי שלושה חודשי עבודה בלבד. כפי שפורסם בעיתון ובספורט1, לפי החוזה שלו, המאמן ההולנדי היה חייב לתת תשובה עד ה-1 במאי אם הוא נשאר או עוזב את המועדון הירוק. לפי העיתון, החיים בישראל מוצאים חן בעיני רוטן לצד השכר שהוא מרוויח, והוא היה צריך לוותר על הרבה דברים כדי לחזור לטוונטה.

העיתון ההולנדי לא שכח להדגיש את העובדה שרוטן לא ממש הצליח מבחינה מקצועית עד כה במכבי חיפה, או כפי שהוא מגדיר זאת: "ההצלחה שלו הייתה מעטה מאוד. הוא לא הצליח יותר מאשר קודמיו גיא לוזון ורוב מאס, במועדון שנחשב לאחד הגדולים בישראל".ם לא תצעדי לבד".