הלם בראשון לציון לאחר הרצח וההתאבדות הבוקר (שני): השכנים של גוניה מתאקו ( 44) שנרצחה על ידי בעלה בקאלה (49) נותרו בהלם עם היוודע דבר הרצח וההתאבדות. חלקם מספרים על שכנים שקטים ואחרים נזכרים בדיעבד באירועי אלימות שליוו את התקופה האחרונה ונעלמו מהמשטרה.
אחת השכנות מספרת על ילדים נפלאים, אבל על אבא שהיה לאחרונה אלים כלפי רעייתו. "לא חשבנו שזה ייגמר כך אבל הוא היכה אותה כמה פעמים ובמשפחה המורחבת ניסו להשלים ביניהם" היא אומרת.
 
שלום מזוז, שהוריו מתגוררים בשכנות לזוג, מספר על שכנים שקטים:. "מכירים אותם משלום שלום. לא שמענו צעקות מיוחדות. שכנים שקטים מאד ולא ידענו על בעיות מיוחדות. אבל עכשיו אחרי הרצח פתאום צצות ועולות שמועות ואמירות של שכנים מהבניינים הסמוכים שלדבריהם היו עדים למספר אירועים חריגים.  הבן שלהם משרת בצבא ושני הילדים בני ה- 14 וה- 16 היו בטיול מחוץ לבית. כנראה שהאבא החליט לנצל את הזמן הזה כדי לפגוע באשתו כיוון שהוא הבין שהבת הגדולה לא תוכל להפריע לו במזימה".


מי שהיתה עדה לרצח המזעזע  היתה בתם בת ה-17 של בני הזוג מתאקו. "היא נכנסה לחדר ההורים וראתה את אביה דוקר את אימה ללא רחם. כרגע היא בהלם עדיין. שני האחים בני ה-14 ו- 16 שהו בטיול מחוץ לבית והאח הגדול משרת בצבא, והוזעק חזרה הביתה. בדירת המשפחה שהה גם בנם הפעוט בן השלוש שישן בחדרו ולא היה עד למתרחש" מספר גורם במשטרה.
 

דוברת עיריית ראשון לציון , טליה סומך מציינת כי המשפחה לא הייתה מוכרת כאלימה לגורמי הרווחה של העירייה:  "מבחינת גורמי הרווחה בעירייה, אנחנו מכירים את המשפחה על רקע של נושאים אחרים בעיקר כלכליים אולם בשום אופן לא הכרנו אותה בנושא אלימות. לא ידענו על אירועים חריגים עד לאירוע הנוכחי ועתה לאחר שיחות עם מקורבים ובני משפחה מורחבת הוברר לנו שאכן התרחשו מספר אירועים אלימים ביניהם".



גורמים המכירים את בני הזוג מספרים על משפחה שמאז 2007 שוהה בישראל ומתגוררת בראשון לציון. שני בני הזוג עבדו בעבודות מזדמנות והשתכרו בשכר מינימום שלא הספיק להם לפרנס את המשפחה.