על פי דוח סודי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) של האו"ם שפורסם היום (שישי)  איראן ממשיכה להפר את ההתחיבויות שלקחה על עצמה בהסכם הביניים עם שש המעצמות. עם זאת, הדו"ח מציין כי טהרן עצרה באופן זמני את תהליך ההמרה שהופך את האורניום לכזה שיכול לשמש לבניית פצצות גרעיניות. 

העדכון החודשי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שפורסם ברויטרס, מציין כי איראן לא העשירה אורניום מעל ריכוז של 5 אחוזים,  הרבה מתחת לרמה הנדרשת לבנייה של פצצה אטומית, שהיא 90 אחוזים. הדו"ח גם מוסיף כי איראן לא עשתה "כל התקדמות נוספת" בפעילותה בשני מתקני ההעשרה שברשותה. 
תחת ההסכם שהושג בשנה שעברה בין איראן ובין ששת המעצמות: ארה"ב, צרפת, גרמניה, רוסיה, סין ובריטניה, הסכימה הרפובליקה האיסלאמית להפסיק את הפעילות הגרעינית הרגישה שלה, ונקטה בצעדים אחרים בתמורה להקלה מסוימת בסנקציות הכלכליות שהוטלו עליה. 
 

המשא ומתן בין איראן והמעצמות נועד להגיע להסדר סופי של הסכסוך בן 12 השנים על תוכנית הגרעין האיראנית, שלטענתה נועד לצרכי שלום בלבד. המערב, מנגד, חושש מהתפתחות איראנית ביכולתה לייצר נשק גרעיני. בחודש שעבר נכשלו בפעם השנייה  איראן והמעצמות לעמוד בתאריך היעד שנקבע לסיום השיחות, והרחיבו את זמן המשא ומתן עד ל-30 ביוני 2015.