״לא נישבע אמונים למדינה היהודית הלאומית, כשזו מדירה אותנו ומתייחסת אלינו כנתינים", כך אמר ח"כ באסל גטאס (בל"ד) בתגובה להצעת החוק של ח"כ מירי רגב, המבקשת לחייב את חברי הכנסת להישבע  אמונים למדינה יהודית.

לדבריו "האיזון בין יהודית לדמוקרטית הוא אשליה ותירוץ לרמיסת זכויות האזרח של הערבים, ואנו בפתחה של מדינת אפרטהייד דה פקטו. כהנהגה ערבית עלינו להתחיל להתכונן לכך״.
סיעת בל"ד פרסמה הודעה בה אמרה כי "החברה הישראלית גולשת אל מדרון חלקלק של מקומות חשוכים, גזענות לאומנית והדרה גזעית". לטענתם, "הצעה זו מצטרפת לשורת חוקים שמטרתם לחסל את הייצוג הפוליטי של האזרחים הערבים בכנסת, להפוך בחוק את המיעוט הערבי לנתינים ואזרחים סוג ב' ולקבע את זכויות היסוד ליהודים בלבד".

בבל"ד הוסיפו כי "ההסטוריה מלמדת שחקיקה גזענית היא חרב מתהפכת, שתפגע בסופו של דבר בכל האזרחים. הסיעה קוראת לאזרחים "להתנגד ליוזמות הגזעניות והפאשיסטיות הללו של הימין הקיצוני השלט".
 
ח"כ רגב הודיעה כי תביא ביום ראשון הקרוב לאישור ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק. 
לפי ההצעה, נוסח הצהרת האמונים של כל חבר כנסת חדש יהיה "לשרת באמונה את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולקיים את חוקי המדינה" במקום הנוסח הקיים שבו נאמר "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שליחותי בכנסת". 
היוזמה להצעת החוק נולדה בספטמבר 2011, בעקבות הצטרפותו של ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), לטיסה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לעצרת האו"ם בניו יורק, בו העלה את הדרישה להכיר במדינה פלסטינית עצמאית ונשא נאום חריף נגד ישראל.