הצעת הרשות הפלסטינית הקוראת להקמת מדינה שהובאה למועצת הביטחון, זוכה לביקורת ולהתנגדות גם בתוך החברה הפלסטינית. לטענת המבקרים, ההצעה, לפיה תוקם מדינה בגבולות 67' שירושלים המזרחית היא בירתה, לא עונה על השאיפות המדיניות הפלסטיניות.  בין המבקרים גם בכיר הפת"ח מרואן ברגותי, הכלוא בישראל, שקרא היום (שני) להנהגה הפלסטינית לבחון מחדש את הניסוח של ההצעה. 


בהצהרה מתאו אמר ברגותי כי נעשו ויתורים לא מוצדקים בנוגע לזכויות פלסטיניות. הוא ביקר את המוכנות של הרשות לחילופי שטחים עם ישראל: "זוהי חתירה תחת הזכות שלנו להגדרה עצמית ולמדינה ריבונית". כמו כן, הוא הוסיף כי העיקרון של חילופי שטחים ינוצל על ידי ישראל להפיכת ההתנחלויות לחוקיות.  

עוד אמר ברגותי, כי הניסוח לפיו ירושלים תהיה בירתן של שתי המדינות אינו ראוי. "כל החלטה צריכה לכלול אמירה לפיה ירושלים המזרחית היא בירתה של המדינה הפלסטינית", טען. 


נושאים נוסף שהעלה ברגותי הם מעמדם של האסירים הפלסטינים בישראל, המצור על רצועת עזה וזכות השיבה: "עלינו לחדול מניהול משא ומתן עם עצמנו ללא תוצאות. אסור להנהגת הרשות לאפשר פגיעה בזכויות שלנו לחופש, לעצמאות ולזכות השיבה של הפליטים".