ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, החליט להוריד את הכפפות ולתקוף חזיתית את מדינות אירופה, אשר הכירו במדינה הפלסטינית באופן סמלי ואת החלטת בית המשפט של האיחוד האירופי, לפיה חמאס לא ייחשב יותר לארגון טרור ויוצא מהרשימה.



בפתח פגישתו עם הסנטורית ג'וני ארנסט, הביע נתניהו הערכה לעזרה הדיפלומטית שישראל מקבלת מארה"ב, אשר החליטה להטיל ווטו על ההצעה הפלסטינית באו"ם. כזכור, נתניהו וקרי נפגשו ביום שני ברומא בנושא. לאחר שמזכיר המדינה האמריקאי ניסה לפשר בין הצדדים ולהביא הצעה מרוככת יותר, אליה התנגדו הפלסטינים, מתכווונת ארה"ב להשתמש בכוח שלה על מנת להפיל את ההצעה. קרי אף איים על הפלסטינים בסנקציות, במידה והמהלך החד צדדי יימשך.



לאור הדברים האלו, אמר נתניהו: "הידידות שאנו רואים מארה"ב עומדת בניגוד מוחלט למה שאנחנו רואים לצערנו באירופה. היום ראינו דוגמאות מטלטלות לצביעות אירופית. בז'נבה קוראים לחקירות נגד ישראל על פשעי מלחמה, בעוד שבלוקסמבורג, בית הדין האירופי הסיר את חמאס מרשימת ארגוני הטרור. חמאס, שביצע אין-ספור פשעי מלחמה ומעשי טרור". 

נתניהו המשיך ותקף: "נראה כאילו יותר מדי אנשים באירופה, על האדמה שעליה נטבחו שישה מיליון יהודים, לא למדו דבר. אך אנו בישראל למדנו. אנו נמשיך להגן על העם שלנו ועל המדינה שלנו כנגד כוחות הטרור, העריצות והצביעות".