בעקבות שיגור הרקטה מרצועת עזה לעבר ישראל, שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, פנה היום (שישי) למועצת הבטחון ודרש ממנה לגנות את חמאס לאלתר.
"השנה האזרחית החדשה בפתח, אבל הטרוריסטים בעזה מתעקשים להמשיך עם ההרגלים הישנים. שלוש רקטות שוגרו מעזה לישראל מאז הקיץ. ישראל רואה בחמאס אחראי לכל ירי מתוך רצועת עזה. 
 
פרושאור הזכיר את החגיגות האלימות והמסיתות שקיים חמאס בעזה לציון 27 שנים להיווסדותו וכן את שיגורי הניסוי שעורך חמאס בשבועות האחרונים. "ישראל לא תאפשר מצב בו אזרחיה הופכים לקורבנות של מתקפות מתמשכות, והיא תנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להגן עליהם".

 מוקדם יותר היום התפוצצה רקטה התפוצצה בשטחי המועצה האזורית אשכול לאחר שסמוך לשעה 12:00 בצהריים אותר שיגור ונשמעה אזעקת צבע אדום במספר יישובים. תושבים דיווחו על שמיעת פיצוצים, בעקבותם ביצע צה"ל סריקות ואותר מקום הנפילה, שהתגלה כשטח פתוח. לא היה  נזק ולא היו נפגעים. 


"על ממשלת ישראל להגיב בעוצמה ולא לנטוש את תושבי הדרום" 

 
הירי הזה מצטרף לסדרת שיגורים שמבוצעת בתקופה האחרונה מרצועת הזה לכיוון הים, רק בשבוע האחרון שוגרו למעלה מ10 רקטות. אתמול הופעלה אזעקה בב"ש בסמוך לשיגורים אל עבר הים. מצה"ל נמסר כי במקרה הזה מדובר בתקלה, ונבדקה האפשרות שיש קשר בין עיתוי השיגורים להפעלת האזעקה. 
 
חיים ילין, ראש מועצת אשכול הגיב לאירוע ואמר: "מי שחשב שהרתעה צה"לית זה הפתרון לשקט בעוטף עזה, לא מבין שמלחמות מוכרעות על ידי מדינאים, שבאומץ מביאים שקט ובטחון. אחרי צוק איתן היתה למדינה הזדמנות בלתי רגילה להביא להסדר ארוך טווח. במקום זה אנו מוצאים את עצמנו עם שעון מתקתק לקראת ההסלמה והמלחמה הבאה". אתמול הודיע ילין, במסיבת עיתונאים שערך בעוטף עזה, כי הוא עתיד להצטרף למפלגת "יש עתיד".
 
ח"כ דני דנון (ליכוד) התייחס גם הוא לירי מרצועת עזה: "הרקטה שהחמאס ירה לעבר ישראל מוכיחה שוב למדינות אירופה שלא צריך להמתין לשום בדיקה לגבי היותו של החמאס ארגון טרור, אם למישהו עוד היה ספק בכך הוא מקבל את התשובה כעת עם הירי". כמו כן הדגיש  דנון: "על ממשלת ישראל להגיב בעוצמה כנגד כל פגיעה בריבונותנו ולא לנטוש את תושבי הדרום".