מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, אמר לדיפלומטים אירופים באו"ם כי הממשל לא יאפשר קבלת החלטה במועצת הביטחון בנוגע לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים טרם הבחירות לכנסת בישראל. כך דווח במגזין פוריין פוליסי.

גורמים אירופים שביקשו להשיאר אנונימיים, אמרו שקרי דן בנושא עם שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני ועם הנשיא לשעבר שמעון פרס, אשר אמרו לו כי כל החלטה שמטרתה ללחוץ על ישראל תשחק לידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושותפו לימין, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט.
כזכור, ביום חמישי, הגישו הפלסטינים טיוטה להצעת החלטה של האו"ם שתחייב את ישראל לסגת מיהודה ושומרון עד 2017.

על פי הדיווח במגזין, למרות שהאמריקאים ככל הנראה מעוניינים בשלטון חדש בירושלים, שיהיה יותר גמיש במו"מ עם הרשות הפלסטינית, הממשל מנסה להימנע מצעדים העלולים להיתפס כהתערבות בבחירות מחשש שזה יסייע לגוש הימין.
עוד נכתב בדיווח, כי דיפלומטים אירופים והפלסטינים ניסו לקבל מושג לגבי ההצעה של האמריקאים לישראל לאחר הבחירות, אולם נתקלו בתשובות עמומות.

 בעקבות דבריו של מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי,  נמסר מטעם מפלגת העבודה והתנועה: "לבני התנגדה - וזו עמדתה העקבית כפי שהושמעה פומבית וגם באוזני האמריקאים - לכל ניסיון פלסטיני לכפות על ישראל מציאות בצעדים חד צדדיים, וכך גם עתה. לבני גאה שהצליחה לפעול לשמירת האינטרסים החיוניים של ישראל במועצת הביטחון".
 
עוד נאמר בהודעה: "ניתן לשמור את האינטרסים הביטחוניים של ישראל בהתנהלות מדינית נכונה, דבר שיוכל להתקיים רק אם הרצוג ולבני ירכיבו את הממשלה הבאה. "הרצוג ולבני ימשיכו לפעול ולהפעיל את כוחם בזירה בינלאומית כדי לקדם את האינטרסים המדיניים והביטחוניים של מדינת ישראל".