המדינה הגישה לבג״ץ את עמדתה לקראת הדיון הבוקר (ב) בעתירת משפחתו של מוחמד ג'עאביס, המחבל שביצע את פיגוע הטרקטור באוגוסט האחרון בירושלים, נגד צו ההחרמה וההריסה לדירה בה התגורר בשכונת ג'בל מוכבר במזרח-ירושלים.
בתגובה שהוגשה באמצעות עורכי הדין יוכי גנסין ואבינעם סגל-אלעד ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה נכתב כי צו ההריסה הוצה בשל חומרת הפיגוע, ובשל הצורך החיוני להרתיע מפגעים פוטנציאליים מביצוע פיגועי טרור נוספים בתחומי מדינת ישראל. 
  

״המדינה סבורה, כי טענת העותרים לפיה אין מדובר בפיגוע אלא בתאונת דרכים״, נכתב בתשובה, ״הינה מופרכת ומשוללת יסוד עובדתי. הראיות המינהליות הרבות שבידי המשיבים מעידות בבירור כי מדובר היה בפיגוע קשה ומכוון בו היה מעורב המחבל, וכי לא היה מדובר בתאונה תמימה״
מהתגובה עולה כי בגזרת ירושלים ויהודה ושומרון ניכרת בשנתיים האחרונות מגמה מתמשכת של הידרדרות ביציבות הביטחונית. בשנת 2013 נרשמו כ- 1,414 פיגועים, ובשנת 2014, עד כה, נרשמו כ-1,650 פיגועים, רובם המוחלט (1,595 במספר) במתווה של טרור עממי. משנת 2013 ועד לעת הזו ישנם עשרים ושניים הרוגים כתוצאה מפיגועי טרור, וזאת לעומת אפס הרוגים בשנת 2012.לפיכך, על רקע גל הפיגועים הרצחניים שאירעו לאחרונה, בירושלים ובמרחב הסמוך, יש צורך ממשי בנקיטת פעולות הרתעה על מנת להרתיע מפגעים פוטנציאליים מביצוע פיגועים.
״מפקד פיקוד העורף סבור״, נכתב בעתירה, ״כי בשל גל הפיגועים בירושלים בחודשים האחרונים, פיגועים שחלקם בוצעו על-ידי תושבי מזרח-ירושלים, ישנו צורך חיוני בהרתעת מפגעים תושבי מזרח-ירושלים מביצוע פיגועי טרור בתחומי המדינה; לא כל שכן התגבר הצורך האמור לאור העובדה שמדובר בפיגועים שחלקם נעשים במתאר של "מפגע בודד", קרי, מפגע שאינו קשור לתשתית טרור מאורגנת, המוכן למות במהלך הפיגוע - אזי קיים קושי מובנה לסכל את הפיגוע מבעוד מועד. מכאן, שהרתעה מוקדמת של מפגעים נוספים מהסוג האמור בירושלים היא חיונית עוד יותר״.