כמה הפכפכה היא עונת ה-NBA. לפני קצת יותר מחודש, הביסה קליבלנד את אטלנטה 94:127 באחד ממשחקיה הטובים ביותר העונה. הלילה, מול אותה קבוצה, היא ספגה את תבוסתה הכואבת ביותר עד כה תחת דייויד בלאט, 127:98 בבית. עד לפני שבוע, היא נחשבה לאחת הקבוצות הלוהטות בליגה עם שמונה ניצחונות רצופים. הלילה, היא ספגה הפסד שלישי בארבעת משחקיה האחרונים.

 

"הדרך שבה שיחקנו הייתה פשוט מביכה", אמר בלאט בסיום המשחק, "אני רוצה להתנצל בפני כל האוהדים הטובים שלנו. באמת, זו פשוט הייתה הופעה מחפירה". הקאבס עוד הובילו 38:50 באמצע הרבע השני, אבל עד לסיום הובסו 89:48 ונפלו למאזן 10:14.

בארה"ב, מולדת הסטטיסטיקות הביזאריות, כבר הלכו לבדוק אם קרה בעבר שקבוצה ספגה תבוסה ביתית כזו גדולה והמשיכה לזכייה באליפות. המחקר העלה שני מקרים, ובשניהם הייתה זו בוסטון, ב-1968 היא הפסידה ללייקרס ב-37 הפרש ושנה לאחר מכן, גם כן מול חבורת השואו טיים מלוס אנג'לס, הובסה ב-35 הפרש. זה לא מנע ממנה לזכות בטבעת אליפות, כאמור. בלאט, אגב, הובס ב-28 הפרש בבית אשתקד עם מכבי ת"א נגד הפועל ירושלים, מה שלא מנע ממנו כידוע לזכות בכל תואר אפשרי.

 

לברון ג'יימס ודיון ווייטרס הובילו את הקבאלירס עם 21 נקודות כל אחד, קווין לאב הוסיף 13 נקודות, 10 ריבאונדים ו-6 אסיסטים וקיירי אירווינג סגר ערב עגום למדי עם 9 נקודות ו-6 אסיסטים. אטלנטה, שחסרה את הרכז המוביל שלה, ג'ף טיג, קיבלה 24 נקודות ב-23 דקות משלווין מאק המחליף, שקלע את כל 6 זריקותיו מעבר לקשת. אל הורפורד הוסיף 20 וחמישה שחקנים נוספים במדי ההוקס קלעו בדו-ספרתי