הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה היום (ב'), כפי שצפו כלכלנים, להותיר את הריבית במשק ללא שינוי על רמה של 0.25%  לשנה.  בבנק ישראל מסבירים שהאינדיקטורים הכלכליים שפורסמו החודש מלמדים על התאוששות בפעילות לאחר מבצע "צוק איתן", אל רמת הצמיחה המתונה ששררה ערב המבצע.

על פי האומדן הראשון לנתוני החשבונאות הלאומית , ברבעון השלישי ירדו התוצר וה הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה כצפוי להותיר את הריבית במשק ללא שינוי על רמה של 0.25%  לשנה.  בבנק ישראל מסבירים שהאינדיקטורים הכלכליים שפורסמו החודש מלמדים על התאוששות בפעילות לאחר מבצע "צוק איתן", אל רמת הצמיחה המתונה ששררה ערב המבצע.

על פי האומדן הראשון לנתוני החשבונאות הלאומית , ברבעון השלישי ירדו התוצר והתוצר העסקי בשיעור של 0.4% ו-1.4%, בהתאמה, על רקע מבצע "צוק איתן", אך עכשיו רואים התאוששות. החלטת בנק ישראל גם הושפעה מרמת האינפלציה שב 12 החודשים האחרונים הסתכמה במינוס 0.3%. שמואל בן אריה, מנהל המחקר בקבוצת פיוניר, ציין כי: "המדד האחרון סיפק רוח גבית להחלטת הריבית.  עד היום שידרה הנגידה פלוג כי בכל פעם שהאינפלציה תעמוד מתחת לציפיות והביקושים יהיו נמוכים, תהיה תגובה מוניטרית. 

"האינפלציה ב- 12 חודשים האחרונים עדיין נמצאת עמוק מתחת ליעד של בנק ישראל". ואילו רו"ח אהוד רצאבי-נשיא לה"ב לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל אומר "בתקופה של חוסר יציבות יש לדאוג ליציבותם של מגזרים התורמים לחיזוק הכלכלה, לכן על הממשלה לבצע מדיניות לעידודם של העסקים הקטנים והעצמאים הפועלים בעיקר בשוק המקומי. מדיניות מוניטרית אינה תחליף למדיניות ממשלתית אקטיבית יזומה לעידוד הסקטור העסקי".

 
ובתוך כך שערו של הדולר ביחס לשקל ממשיך להתחזק. שערו היציג נקבע על 3.8640 שקלים עליה של 0.8088% .  במחלקת המחקר של FXCM ישראל סיפרו ל מעריב כי: "השקל קורס בעקבות הודעתה של סוכנות הדירוג פיץ' על הורדת תחזית דירוג האשראי של ישראל מ"חיובית" ל"יציבה". ההודעה השלילית, שמהווה נורה אדומה עבור המשקיעים וסוחרי המט"ח, הביאה לגל של מכירות שקל, שהחל כבר ביום שישי ובעקבותיו פרץ הדולר-שקל מעל רמת ההתנגדות ההיסטורית של 3.85 וכעת הוא נסחר אף מעל רף 3.86. בתנאים הנוכחיים, הדולר-שקל עשוי לטפס עוד לפני סוף השבוע  עד  3.9 שקלים ".