תכנית הממשלה להוזיל את מחיר הדירות יוצאת לדרך, כשהיום (ראשון) הממשלה קיבלה את תכנית "מחיר מטרה" של שר הבינוי אורי אריאל.

התכנית זכתה לקבל את הסכמתם של המועצה הלאומית לכלכלה ובנק ישראל, ובעקבות החלטת הממשלה יחלו משרד הבינוי ורשות מקרקעי ישראל לשווק מגרשים  לבניית 20,500 יחידות דיור במהלך 2015. על פי הערכות משרד השיכון, הדירות שיבנו במסגרת תכנית זו יהיו זולות בכ -20% מדירות דומות.

התוכנית כוללת צעדים נוספים, בינהם: הגדלת הנגישות התחבורתית באמצעות השקעות בתחבורה הציבורית, השקעת 40 מיליון שקלים בהשלמת פיתוח של אזורי תעשייה ביישובי מיעוטים והפעלת תוכנית לשילוב יישובי מיעוטים באזורי תעשייה. 

בהתאם לדרישת שר הבינוי אריאל וראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' יוג'ין קנדל, נקבע כי מכירת הדירות במחיר מטרה תעשה בהגרלה בין הזכאים, כאשר תינתן עדיפות לחסרי דירה. עם זאת, משפרי דיור יוכלו להתמודד על כלל הדירות, בניגוד להצעת האוצר לפיה יקבעו מכסות מראש לכל אחת משתי הקבוצות.

עלפי ההסכמות התקבלה עמדתם של  אריאל וקנדל כי בהגרלה יקבלו חסרי הדירה עדיפות ביחס של 3 ל-1 לעומת משפרי הדיור. שר הבינוי אורי אריאל אמר בעקבות אישור התכנית "אני מודה לראש הממשלה שנרתם לדיונים על מנת להגיע לסיכום שאפשר לסגור את הפינות האחרונות של תכנית מחיר מטרה. מדובר בתכנית מצוינת שהשקענו בה מחשבה רבה. אנחנו יוצאים לדרך ובשנה הקרובה מחירי הדירות משנים כיוון".