מועצת רשות החשמל אמורה להתכנס השבוע במטרה לאשר הפחתה של עד 15% בתעריפי החשמל. רשות החשמל, המנוהלת בידי אורית פרקש הכהן, דנה בימים האחרונים בסוגיות הנוגעות ליצרני החשמל הפרטיים ותעסוק גם בתעריפי החשמל.
 
הדיון יתקיים בעקבות התחייבותה של הרשות לשנות את התעריפים, לאחר שהסתיימה השפעת הפסקתו של הגז המצרי על חברת החשמל. בסוף השבוע פנה אמיר חייק, מנכ”ל התאחדות התעשיינים, בדרישה לדון בהפחתת התעריפים, אבל הישיבה תתקיים ללא קשר לפנייה.
 
בשורה לצרכנים יש גם בתחום של תעריפי הבנזין. אם מגמת הירידה של מחירי הדלק בעולם לא תשתנה, וגם השער היציג ייסחר סביב 94.3 שקלים לדולר, מחירי הבנזין צפויים לרדת בסוף החודש בכ60 אגורות לליטר, ומחירו של ליטר בנזין בתדלוק עצמי יירד ל3.6 שקלים. משרד האנרגיה בישר בשבוע שעבר על הפחתת תעריפי המים לצריכה ביתית ב-10%. על רקע הרפורמה הצפויה בתאגידי המים, והאפשרות לביטולם, הבהירה יו”ר ועדת הפנים של הכנסת ח”כ מירי רגב (הליכוד) ויו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס כי המתכונת החדשה  של הפעלת התאגידים עדיין לא נקבעה סופית.
 

כזכור, ההמלצה העיקרית היא להפעיל בעתיד את תאגידי המים העירוניים באמצעות חברה ממשלתית, אם כי אין כוונה לכפות זאת על כל הרשויות המקומיות. ח”כ רגב, שהובילה את המאבק לסגירת התאגידים, אמרה כי “קיימים עדיין פערים בנוגע למודל ההתאגדויות של הרשויות המקומיות ושום דבר עדיין לא סגור סופית מול האוצר ומול משרד התשתיות. גם תקופת הביניים להשלמת המהלך והמודל לפיקוח על התעריפים, עדיין לא נסגרו”. לדברי רגב, “המודל שיסוכם חייב להוביל להורדת תעריפים ולקביעת מודל מים יעיל אשר יוריד את הנטל מהציבור”.
 
ביבס, המשמש גם כראש עיריית מודיעין ומכבים רעות, אמר כי “המטרה העליונה היא להוזיל את מחיר המים ב-10% נוספים, לפחות כך שההוזלה המצטברת תעמוד על 25%. אכנס את ראשי הרשויות לשם קביעת מודל מים חדש שיקל על הצרכן”.
 
הממשלה תתכנס היום (ראשון) כדי לאשר יוזמה נוספת שנועדה להקל על יוקר המחיה - בתחום הנדל”ן - הנוגעת למכרזי “מחיר מטרה”. הכוונה היא לאשר שיווק של 3,000 יחידות דיור בראש העין וכ400,1 נוספות במודיעין במחירים הנמוכים ב-20% ממחיר השוק.
 
הממשלה התבקשה לאשר את מודל השיווק החדש, שנקבע על ידי שר השיכון אורי אריאל (הבית היהודי). המודל גובש בעקבות מחלוקת משפטית בין היועצים של האוצר לאלה של משרד השיכון, כך שבמהלך ההגרלות ויתחשב יותר בבעלי דירה ראשונה מאשר במשפרי דיור.
 
מנכ”ל משרד השיכון שלמה בן אליהו קרא למשתתפים במכרזים, שייערכו מחר במודיעין, לבניית  1,725 יחידות דיור ב29 מתחמים לשקול אם כדאי להשתתף בהם, או שמא עדיף להם להמתין כמה ימים ולהשתתף במכרזי “מחיר מטרה”.