שוק המניות של תל אביב עשוי להיפתח הבוקר (ראשון) באווירה חיובית על רקע העלייה בשערי המניות בסוף השבוע. בניו יורק האס אנד פי 500 עלה ב 0.46% ל-2,070.6 נקודות , בלונדון הפוטסי 100 עלה ב-6,545.27 נקודות ובטוקיו הניקי עלה ב -2.39% ל 17,621.40 נקודות.
 
השפעת העלייה בשוק המניות של ניו יורק על זו של תל אביב תבוא לידי ביטוי גם בערכם של המניות הדואליות. פער הארביטראג' המשוכלל של הישראליות בניו יורק הותיר אותם בפער חיובי של כ 0.75% כך שבאופן טבעי עם פתיחת הבורסה של תל אביב מניות אלו יעלו.
 
יש לציין שקיימים סימנים שהמשבר הכלכלי פיננסי ברוסיה מתייצב והדבר עשוי להשפיע לטובה על המניות של אותם חברות ישראליות שלהן קשרים עם רוסיה. מדובר בחברות נדל"ן כמו אפריקה ישראל, וכלכלית ירושלים וחבור שעוסקות ביצוא ירקות ופירות טריים. כמו כן מדובר  בחברות הקשורות בתיירות מרפא, שצפויות להיפגע בצורה קשה אם הרוסיםיצמצמו את ביקוריהם בישראל. 
 

בתוך כך,  שוקי ההון בעולם נכנסים השבוע לחגים הנוצריים - ב 25 בדצמבר ו בראשון לינואר. שוקי ההון של העולם יקטינו את פעילותם החל מיום שני ועד לשבוע הראשון של השנה החדשה והדבר יבאו לידי ביטוי גם בשוקי ההון של ישראל.