בית המשפט העליון של האיחוד האירופי  החליט היום (רביעי) כי הארגון יוצא מרשימת ארגוני הטרור ולפיכך לא יחולו עליו יותר סנקציות שמיועדות לקבוצות הנכללות בו. ההחלטה עצמה תקפה אך באופן זמני, עד הגשת הערעור בתוך שלושה חודשים, הסנקציות עליו יימשכו. בית המשפט אמר כי העניין ימשיך להיבחן מעת לעת, על מנת שיהיה אפשר להחזיר את הסנקציות ואת הארגון בצורה יעילה. 

חמאס טען בדיון המשפטי כי ההכרזה עליו כארגון טרור התבצעה בניגוד לנהלי האיחוד האירופי וכי לא הוצגו ראיות משמעותיות דיין כדי להכריז עליו כארגון טרור. בית הדין קיבל את טענות חמאס מבחינה טכנית אך לא מבחינה מהותית ונתן לאיחוד האירופי ארכה של שלושה חודשים כדי לבנות את תיק הראיות נגד חמאס. חמאס הוכנס לרשימת הטרור של האיחוד האירופי בשנת 2003 עקב מאמץ דיפלומטי אמריקני-ישראלי.

לאחר שחמאס הגיש בקשתו לבית הדין להוציא אותו מרשימת ארגוני הטרור החלו באיחוד האירופי באיסוף מידע מודיעיני. האיחוד פנה לעזרת ישראל וכבר החל שיתוף הפעולה בנושא זה.
 
כזכור, הדבר קורה במקביל לרצון של הרשות הפלסטינית להגיש בקשה באו"ם להכרה במדינה פלסטינית, ולהצעה שתוגש למועצת הבטחון של האו"ם, לפיה בתוך שנתיים יסתיים הכיבוש ובשטחי יהודה ושומרון תוקם מדינה פלסטינית באופן חד צדדי.

בית הדין מקבל את העתירה מטעמים מנהלתיים וביטל את החלטות האיסור בנושא חמאס. עם זאת, כמו כן, בית הדין עיכב את ביצוע פסק הדין לתקופה של שלושה חודשים או עד לתום הליך הערעור (אם יוגש), על מנת לאפשר למועצה לתקן את הדזיגנציה. עוד צויין כי מדובר בהחלטה פרצדורלית שאינה מתייחסת לאלמנטים המהותיים שהביא להכללת חמאס כארגון טרור.

יו״ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין הגיב בחומרה להחלטה ואמר: ״על העיוורון. האיחוד האירופי איבד כנראה את הראש. הוצאת החמאס מרשימת ארגוני הטרור בידי בית הדין של האיחוד, מלמדת על אטימות ועל עיוות מוסרי ומהווה פרס לטרור האיסלאמי הקיצוני המכה בכל מקום בעולם לרבות אירופה עצמה. אין גבול לבושה? אני מקווה שהעוול יתוקן ומהר.״

חבר הכנסת דני דנון אמר: "האירופים כנראה חושבים שהדם שלהם קדוש יותר ואילו דמם של הישראלים הוא הפקר, אחרת לא ניתן להבין את ההחלטה. באירופה שכחו שהחמאס חטף שלושה נערים וירה בקיץ האחרון אלפי טילים לעבר אזרחי מדינת ישראל. מדובר בצביעות אירופית שהיא המשך להצעתם הדו פרצופית לתמוך בהקמתה של מדינה פלסטינית. המסר מבית הדין הוא 'תהרגו ישראלים ותקבלו מדינה'. 

סגנית שר התחבורה, ח"כ ציפי חוטובלי אמרה: "ההודעה של האיחוד האירופי כי חמאס אינה ארגון טרור מעידה על הניתוק של אירופה מהמציאות. חמאס שאחראי למאות אזרחים הרוגים בישראל חמאס שמאמן ילדים בני שלוש בנשק וחמאס שלקח בשבי את כל אזרחי הרצועה כמגן אנושי לפעולות הטרור הוא אבי אבות של ארגוני הטרור הרצחני מי שמכשיר ארגון כזה נותן יד לטרור".