שנה ושמונה חודשים לאחר הבחירות, החל היום ההליך באופן מעשי ומואץ. ראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר הערב (שלישי) את שר האוצר יאיר לפיד ואת שרת המשפטים, ציפי לבני, אשר לטענתו ניסו לחתור תחת ממשלתו ואף בשלבים מסוימים רצו להחליפו. גורמים מעריכים כי נתניהו לא רוצה שבממשלת המעבר שלו יהיו שרים שימנעו ממנו להעביר מהלכים שיקנו לו נקודות בציבור. 


כזכור, מיד לאחר הפגישה בין נתניהו ללפיד אמש, השניים תקפו אחד את השני ולאחר רשימת הדרישות של נתניהו, התברר כי השניים רחוקים מאוד מהאפשרות להתגבר על הבעיות. רה"מ התייחס בהודעה קצרה ואמר:
 "לא אסבול יותר אופוזיציה בתוך הממשלה, לא אסבול שרים שתוקפים מתוך הממשלה את מדיניות הממשלה והעומד בראשה. רה"מ יקרא לפיזור הכנסת בהקדם כדי ללכת לעם ולקבל ממנו מנדט ברור להנהיג את ישראל".

ממפלגת "יש עתיד" נמסר בתגובה: "ראש הממשלה כשל בניהול מדינת ישראל ובטיפול בצרכים של הציבור הישראלי. האקט המבוהל של פיטורי השרים הוא מעשה של פחדנות ואיבוד עשתונות. צר לנו כי ראש הממשלה בחר לנהוג בחוסר אחריות לאומית ולגרור את מדינת ישראל למערכת בחירות מיותרת שתסב נזק לכלכלה ולחברה הישראלית והכל מתוך שיקולים פוליטיים קטנים, חולשה וכניעה לחרדים, לחברי מרכז ולקבוצות אינטרסים". 

בשיחה שנערכה בין רה"מ ליו"ר מפלגת 'יש עתיד', אמר לפיד: "אני מצפה ממך שתנהג באחריות ותפסיק לגרור את צה"ל ולוחמיו למערכת הבחירות ולצורכיך הפוליטיים". עקב הפיטורים, גם סגן שר האוצר, מיקי לוי, פוטר אוטומטית עקב פיטורי לפיד. ללבני לא היה סגן שר. בשעה שמונה יפגשו כל שרי "יש עתיד" בביתו של לפיד כדי לדון בהמשך צעדיהם. ראש הממשלה הודיע ללבני לאחר הפגישה בשיחת טלפון שהיא מפוטרת והיא הטיחה בו: "חבל שלא היה לך אומץ להגיד לי את זה בפגישה".


הליכוד מתחיל להתכונן: מועמד חדש לראשות המפלגה

בתוך כך, ועדת החוקה של הליכוד תתכנס בשבוע הבא כדי להחליט על השיטה שבה ייבחרו חברי רשימת הליכוד לכנסת ה-20 ועל שינויים בחוקת התנועה לקראת הפריימריז על הנהגת הליכוד. אתמול התברר כי מלבד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר מרכז הליכוד דני דנון ויו"ר מנהיגות יהודית ח"כ משה פייגלין, מתכוון מתמודד נוסף להצטרף למרוץ ולהתמודד על ראשות הליכוד, יואב קיש, בן 46, טייס באל-על  תושב רמת גן.


"אתמול התבשרתי שהולכים לבחירות והמירוץ להנהגת הליכוד הוא הזדמנות להשמיע קריאת השכמה בשם ולמען מעמד הביניים ולצעוק על הפוליטיקאים ורודפי הכותרות החלולות שהגזימו ושכחו אותנו", כתב קיש בעמוד הפייסבוק שלו, 
"אני מציע את עצמי לייצג את האינטרסים של מעמד הביניים במירוץ לראשות מפלגת הליכוד - להחזיר אותה לימים של בגין ולרוחו של ז'בוטינסקי - ולהציע אלטרנטיבה לדרכם של פייגלין ודני דנון. הגיע הזמן להחזיר את המפלגה הלאומית-ליברלית חזרה הביתה. להחזיר את הליכוד לקו השפיות", אמר.


"בימים הקרובים אשלים את איסוף 500 החתימות הדרושות להגשת מועמדותי הרשמית - ואני קורא לכל הליכודניקים, גם אלו שהתייאשו - לעדכן את החברות שלהם ולסייע בחתימה פשוטה. 
אני קורא לכם - אם לא נראה לכם לאן שהמדינה שלנו הגיעה - הביעו דעה ועשו מעשה", הפציר בחברי הליכוד.


קיש, שהיה חבר בועדת פלסנר לשוויון בנטל, הסביר כי הוא נתמך על ידי קבוצת 'הליכודניקים החדשים' וכי הוא תומך בעקרונותיהם, בין השאר שמירה על דמוקרטיה ליברלית התואמת את רוח מגילת העצמאות ואת חוקת הליכוד, דאגה  לאיטנרסים הכלכליים של מעמד הביניים והורדת יוקר
 המחיה.


בתוך כך גובר המתח הפנימי בתוך המפלגה לקראת אישור השינויים בחוקת המפלגה, מתח שהביא שלשום לעימות קולני בסיעת הליכוד בכנסת בין יו"ר מזכירות הליכוד, השר ישראל כץ, לבין השר גלעד ארדן. 
השר כץ מתכוון להביא לועדת החוקה של המפלגה הצעה לפיה חברי הכנסת של הליכוד ייבחרו על ידי המתפקדים ואילו חברי המרכז יבחרו את נציגי המחוזות ברשימה, הצעה שמבקשת להחזיר לחברי המרכז חלק מכוחם. השר גלעד ארדן מתנגד להצעה.


הצעות נוספות על הפרק הן שהרשימה כולה תבחר על ידי  120 אלף מתפקדי הליכוד. או שרק חברי המרכז יבחרו את כל רשימת המתמודדים לכנסת. הצעה אחרת קובעת כי חברי המרכז יסתפקו רק בהצבעות למועצות הסניפים של הליכוד. 
בשלב זה טרם הוגשה הצעה מטעמו של ראש הממשלה המבקש לאפשר לו לשריין מועמד לכנסת מטעמו בכל עשיריה ובכל מקרה הרוחות בקרב חברי המרכז ופעילי המפלגה סוערות לקראת הדיון הטעון.