ניסוי נוסף, שני במספר, של המערכת ליירוט טילים "חץ 3" נכשל, וזו הפעם השנייה שמשרד הביטחון אינו אומר את כל האמת  לגבי תוצאות ניסוייו בהודעות שהוא מפרסם. 
בהודעה שפירסם היום (שלישי) בצהריים משרד הביטחון, נאמר כי הטיל המדמה נכנס למסלולו "בהצלחה". בכך, ניסה משרד הביטחון לרמוז כי בניגוד לניסוי הקודם לפני כמה חודשים, שאז טיל המטרה סטה ממסלולו, הפעם זה לא קרה. ואולם, בהודעת משרד הביטחון לא נאמר דבר על שיגור הטיל המיירט, האם הוא פגע בטיל המטרה, והאם המטרה הושמדה. מאוחר יותר התברר, על פי דיווח של סוכנות הידיעות "רויטרס", כי הטיל המיירט כלל לא נורא לעבר טיל המטרה. זה קרה משום שהטיל המיירט לא הצליח "להינעל" על המטרה, ולכן מנהלי הניסוי, אנשי התעשייה האווירה שהם יצרני המערכת, ואנשי מנהלת "חומה" במשרד הביטחון, החליטו שלא לשגרו כדי שלא "לבזבזו".
במהלך הניסוי, שנערך הבוקר באתר הניסויים בפלמחים, אמורים היו להיבדק כל רכיבי המערכת- טיל המטרה, המדמה את טילי "השיהאב" האיראני, הטיל המיירט חץ 3, מערכות מק"מ ותחנת הקרקע. מה שמדאיג במיוחד, הוא ההודעות, כמו בניסוי הקודם וגם בניסוי הנוכחי, של משרד הביטחון, שהם חלקיות ומנסות לאחז את עיניי הציבור.

מערכת החץ 3 שמפותחת יחד עם ארה"ב (נציגי הפנטגון נכחו בניסוי), מיועדת להעניק לישראל תגובה לטילי ה"שיהאב" האיראניים שהטווח שלהם הוא בין 1200 ל-2000 קילומטר, וזאת לאחר שהחץ 2 שפותח ויוצר לפני יותר מ-15 שנה, אינו יכול לתת מענה לטילים אלה, אלא רק לטילים שטווחם קצר יותר, עד 600 ק"מ. טילים מטווח זה אינם יכולים להיות משוגרים מאיראן ולהגיע לישראל, כך שבפועל אין לישראל למעשה כיום הגנה ראויה לטילי השיהאב האיראני. טיל כזה עולה לפחות 3 מיליון דולר, טיל המטרה, לעומת זאת, עולה הרבה פחות.
בפעם הקודמת, טענו בכירי התעשייה האווירית במשרד הביטחון, במהלך תדרוך לעיתונאים לאחר הניסוי, כי הם אינם יכולים עדיין לומר אם הניסוי הצליח וייקח להם עוד ימים אחדים לפחות לעבד את הנתונים ולהודיע, אך גם אם הם עשו זאת אז, לא פורסמה שום הודעה בעניין. הפעם, אף הרחיקו לכת וניסו ליצור מצג שווא של הצלחת הניסוי בטענה כי טיל המטרה נכנס למסלולו. פנייה למשרד הביטחון לקבל הבהרות נענתה בתשובה "כשיהיה לנו מה למסור, נמסור", והם סירבו להתייחס ולהסביר את פשר ההודעה שלהם.
מוקדם יותר רשת "רויטרס" ציטטה מקור ביטחוני ישראלי עלום שם, שאמר כי הניסוי הופסק לאחר ש"טיל היירוט של המערכת לא הצליח להינעל על טיל המטרה שנורה מעל הים התיכון. "הייתה ספירה לאחור להשקה, ולאחר מכן שום דבר לא קרה", אמר המקור לרויטרס, ו"התקבלה החלטה שלא לבזבז את הטיל המיירט". מוקדם יותר יצאה הודעה רשמית כי "במסגרת ההכנות למבחן יירוט עתידי, טיל המטרה הושק וביצע את מסלולו בהצלחה".
בניסוי השתתפו נציגי ה-MDA  האמריקני והתעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק. הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק ומיירטי ה"חץ" הינו מפעל מל"מ של התעשייה האווירית, אשר פועל בשיתוף חברת אלתא - חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית. את מערכת ניהול הירי פיתחה אלביט מערכות/אלישרא.  את טיל המטרה פיתחה חברת רפאל.  חברת בואינג (boeing) שותפה לתע"א / מל"מ בפיתוח וייצור חץ.
מערכת 'חץ' הינה מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב שכבתית, שאת פיתוחו מוביל משרד הביטחון באמצעות מפא"ת/ "מנהלת חומה". מערך ההגנה הרב שכבתית מתבסס על ארבע שכבות הגנה: מערכת 'כיפת ברזל' (מבצעית), מערכת 'שרביט קסמים' (בפיתוח), מערכת 'חץ 2' (מבצעית) ומערך 'בני רשף' ומיירט 'חץ 3' (בפיתוח). הניסוי היום מהווה אבן דרך בתכנית הפיתוח של המערכת. בעתיד הקרוב צפויים ניסויי ירוט עם מיירט "חץ 3", המהווה שכבת ההגנה העליונה למדינת ישראל, עד להפיכת המערכת למבצעית.
מערכת הביטחון: "זאת אינה הצלחה, אך גם לא כישלון"
גורם במערכת הביטחון התייחס היום (שלישי) לסתירות שיצאו בעקבות הניסוי במערכת החץ. בעוד שמערכת הביטחון הוציאה הודעה לפיה הניסיון צלח, סוכנות הידיעות רויטרס סתרה את העניין ואף הביאה ציטוט של גורם בכיר בעילום שם.
בעקבות הבלבול, אמר היום מקור בטחוני: "לאירוע היו חלקים מסודרים כשהראשון בהם היה ניתוח ראשוני והשני שיח מול השותף האמריקאי. בחלק הראשון בוצע שיגור למטרה והמיירט היה אמור להמריא לאחר שמתקיימים מספר תנאים, מרביתם כחלק מהניסוי ואין להם קשר למערכת המבצעית. בשלב מסויים הוחלט עם השותפים מה יהיה תנאי המעבר מהחלק הראשון לחלק השני ועפ"י מה שקרה, הוחלט שלא לשגר את המיירט "חץ 3". 
הגורם המשיך ואמר: "בניסויים אנחנו מתנהגים אחרת, בניגוד לרגעים מבצעיים, החלק הראשון סוכם די מהר והוגדר בהצלחה וזו ההודעה שהוצאנו. בחלק השני עשינו בדיקה ראשונית וכרגע אין לנו ממצאים. רק מחר נמשיך לבדוק לאחר הגעת מידע נוספת. בשפה המקצועית מדובר בתוצאה שהיא אינה הצלחה ולא כישלון. זה לא פעם ראשונה ולא תהיה אחרונה שבה כל הרגעים לא מתקיימים להמשך הניסוי. 
במערכת הביטחון מכחישים את הדיווחים על כישלון ומסבירים את ההודעה שיצאה לתקשורת שמדברת על הצלחה של השלב הראשון. "מי שחושב שיודעים דקה אחרי מה קרה לא מבין את הניסוי. אנחנו מוסרים את הדברים לאחר ביצועם ויכול להיות שבפעם הבאה נמתין עם ההודעה. 
בניסוי הקודם בספטמבר, נעשה ניסוי נשק "חץ 2". כל התהליך המערכתי עבר כהלכה והמיירט טס בסדר. התהליך הסופי לא צלח והוא נמצא בשלבי תיקון. הדברים הקרקעיים, כלומר מה שהכנסנו בגרסת התוכנה - עבר. באותו אירוע לא ידענו במשך 24 שעות אם הייתה או לא הייתה פגיעה.