מר טרנר



ביוגרפי־קומי. סיפורו של הצייר הבריטי האק־ סצנטרי ג'וזף מאלורד וויליאם טרנר, וסיפורם של סובביו – אביו המסור, עוזרת הבית האוהבת שהוא לוקח פור גרנטד, עמיתיו התככנים למקצוע, וגברת מיוחדת אחת שחיה במורד הנהר. בין כל אלה הוא מטייל, מבקר, מעליב, חוקר, ובעיקר מצייר.


במאי: מייק לי. שחקנים: טימותי ספול, דורותי אטקינסון, פול ג'סון, לזלי מנוויל. ארה"ב 2014. 150 דקות.




אלסה ופרד



רומנטיקה. אלסה הקשישה חלמה כל חייה לחיות בסרט "לה דולצ'ה ויטה" הקלאסי של פדריקו פליני. פרד, קשיש שהתאלמן ונמצא בדיכאון קשה, עובר בעצת בתו לדירה קטנה יותר ולהתרחק מזיכרונותיו מאשתו המנוחה. מפגש מקרי עם אלסה משנה את חייו,  והשניים מתאהבים כפי שמעולם לא חלמו שאפשר. כשאלסה מתבשרת שיש לה מחלה סופנית, מחליט פרד להגשים את חלומה המתוק ולשחזר עבורה סצנה מ"לה דולצ'ה ויטה", ולהיות בשבילה מרצ'לו מסטרויאני. במאי: מייקל רדפורד. שחקנים: כריסטופר פלאמר,  שירלי מקליין, ארה"ב 2014. 94 דקות.




אקסודוס: אלים ומלכים



אפוס. משה רבנו, המנהיג המתריס והמהפכן, מתקומם נגד פרעה המצרי רעמסס, ומוציא 600 אלף עבדים למסע היסטורי של בריחה ממצרים בדרך לארץ המובטחת. אפוס היסטורי המעניק חיים חדשים לאגדה התנ"כית בשימוש בטכניקת התלת ממד.


במאי: רידלי סקוט ("בלייד ראנר"). שחקנים: כריסטיאן בייל, אהרון פול, ג'ואל אדגרטון. ארה"ב 2014. 150 דקות.




להיות שמעון פרס



דוקומנטרי.  סרט מסע אישי ואינטימי על אחד המנהיגים הפוליטיים הבולטים של ישראל בכל שנות קיומה. פרופיל של פוליטיקאי נטול חרטה וכמיהתו לאהבה והכרה. הסרט מתלווה אל הנשיא התשיעי של ישראל במשך כארבע שנים: בלשכה, בבית, במטבח, בחדר השינה, בפגישותיו עם אנגלה מרקל, ניקולא סרקוזי  וברק אובמה. תוך התמקדות בשאלת ההתנחלויות, הסכמי אוסלו, היחס לפלסטינים, הקמת הכור, הפרידה מסוניה אשתו ועוד. במאי:  נפתלי גליקסברג. ישראל 2014. 79 דקות.




הפינגווינים ממדגסקר



אנימציה. הפינגווינים המשעשעים מהסרט "מדגסקר" הופכים לדמויות הראשיות בסרט משלהם. כשהם מבינים שהם לא רוצים להיות כמו שאר הפינגווינים ולהצטלם לאיזה סרט טבע, הם מחליטים לאחד כוחות עם ארגון חשאי כדי לעצור את ד"ר אוקטביוס בריין מלהרוס את העולם. בימוי: אריק דרנל וסיימון ג'יי סמית. שחקנים־ מדובבים: בנדיקט קאמברבץ', ג'ון מלקוביץ, טום מקגארת'. ארה"ב 2014. 92  דקות.