הכתבה נכתבה בשיתוף חברת בי.ג'י. בונד – מוצרי בניה מקצועיים

את התשובה לכך יודעים אולי מעצבי הפנים והסטייליסטים, שכמונו חזו בפלא הזה, שבו "חדר ילדים" הופך להיות "חדר חלומות" – או יותר נכון, המקום שבו ניתן ביטוי לרצונותיו, תחביביו והעדפותיו של הילד הרבה יותר מאי פעם.

אם בעבר ההורים היו אלו שקובעים את הטון ומתכננים את חדרי הילדים בהתאם להעדפותיהם או לעיצוב הכללי של הבית, הרי שהיום המגמה היא לתת לילד לבחור את הסגנון העיצובי האהוב עליו, את האלמנטים שירצה לשלב במהלך התכנון ובעיקר – את הצבעים שהוא מבקש לקירות החדר שלו, המרחב שבו יבלה את רוב זמנו.

איך לבחור צבעי קיר לחדר הילדים?
אם גם לכם חשוב להכניס את הילד או הילדה לתהליך העיצוב, לשאול לדעתם ולהציע להם את הסגנון, צבעי קיר הם הדבר הראשון שאותו יש לבחור. הצבע הוא כמו ה"מסגרת" של התמונה. הוא הרקע והוא הבסיס לכל עיצוב החדר. אפשר לומר שהצבע הוא זה ש"קובע את הטון" (תרתי משמע) ומעניק חיים לחדר, את האווירה הרצויה ואת התחושות שהוא ייתן לנוכחים בו.

פנו זמן ליום סידורים עם הילד, וסעו איתו לחנות צבעים או חומרי בניין. תוכלו להסתכל עם הילד במניפות הצבעים השונות, להגדיר יחד איתו את הצבעים המועדפים עליו, את האלמנטים, את הכיוון או את הנושא הכללי שאותו הוא בוחר לעיצוב החדר שלו - ובהתאם להם להתאים את הגוון הנכון.

טיפים לבחירת צבע לחדרי ילדים

  1. הימנעו מעבודה עם חומרים שאינם בריאים
    גם כיום, עדיין קיימים בשוק מספר סוגים  של צבעים שאינם מיטיבים עם בריאותנו, ובחשיפה ממושכת אליהם עלולים להזיק. חלק מאותם צבעים פולטים אדים רעילים, שלאורך זמן לא מיטיבים עם הנשימה, ובמידה כזו תוכלו לראות על האריזה של אותו הצבע שהוא אינו עומד בתקן הנדרש. 

    סוג הצבעים המומלצים ביותר בשוק כיום, גם בשל איכותם וגם בשל היותם ידידותיים יותר לסביבה הם צבעי הידרו על בסיס אקרילי – צבעים שאינם רעילים ומומלצים יותר לסביבות ילדים וחדרי ילדים. הצבע מתייבש מהר, החומר ממנו הוא עשוי אינו רעיל או מעלה אדים מזיקים, ועמידותו לאורך זמן מוכחת – גם במים, מה שאומר שמים שבאו במגע עם הקיר לא ייספגו בו ולא יקלפו את הצבע מעליו.

    במניפת הצבעים של חברת בי ג'י פיינט (BG Paint) תוכלו למצוא אסופה רחבה של צבעי הידרו על בסיס אקרילי, במבחר של גוונים ורמות בהירות שונות. 
  2. העדיפו גוון שקט
    נכון, ילדים נוטים לבחירה של צבעים בעלי נוכחות עזה במרחב, וזה בסדר. יחד עם זאת, תוכלו לכוון את הילד בעדינות ולהסביר לו שעדיף להשאיר את קירות החדר "שקטים" יותר – מה שגם יעניק מראה מרווח יותר לחדר וגם יאפשר לנוכחות שבה הילד מעוניין לבוא לידי ביטוי על ידי פריטים שונים במרחב, רהיטים, תמונות ועוד. עם זאת, אפשר לשקול קיר ניתי אחד בחדר שייצבע בצבעים עזים יותר, או בדוגמא בולטת יותר לעין, בהתאם לתמה הכללית.
  3. שלבו אפקטים מיוחדים
    ציורי שבלונה על הקיר, דוגמאות חוזרות, צורות גיאומטריות או צביעה בסגנון גיאומטרי, ציור קיר שלם, אפקט התזות ועוד – האפשרויות שניתן כיום לשלב בצבע לקירות פנים חדרי הילדים הן אינסופיות. האפקטים הופכים את הקיר לפריט עיצובי בפני עצמו בחדר, והרעיונות מרעננים את הנדוש. ציורי הקיר ניתנים כיום לצביעה באופן עצמאי, אם על ידי שבלונה גדולה ואם על ידי שרטוט מוקדם. אם בחרתם בציור קיר – מומלץ לבחור בציור שהילד או הילדה יאהבו ויתחברו אליהם גם בעוד כמה שנים..

    גלישה ברשת עם הילד תביא אתכם לרעיונות מיוחדים וקלים ליישום באופן עצמאי, והילד או הילדה בוודאי ימצאו את הרעיון החביב עליהם לצביעת הקיר.

לסיכום
אז נכון, תמיד הרבה יותר קל להחליט על תמה כללית לבית ולפיה לבחור בעצמנו איך ייראו חדרי הילדים, אבל חשוב לזכור שבסופו של דבר הילדים הם אלו שמבלים את זמנם בחדר זה, וכאשר שאנחנו משתפים גם את הילדים בתהליך – אנחנו מאפשרים להם להכניס את הביטוי האישי והאמירה שלהם לעיצוב, מה שבטוח ירגיש להם נוח ונעים יותר בחדר, כשהם היו שותפים בעיצובו.

נכתב בשיתוף עם חברת בי.ג'י. בונד – מוצרי בניה מקצועיים

הכתבה נכתבה בשיתוף חברת בי.ג'י. בונד – מוצרי בניה מקצועיים