הכתבה נכתבה בשיתוף קונספט1

יותר אנשים עוברים לצרוך שירותים דיגיטליים ויותר אנשים מבצעים את הרכישות שלהם דרך הרשת. אנחנו יכולים לזקוף זאת (או להאשים, תלוי את מי שואלים) לזכות הקורונה, אך האמת היא שהסימנים המקדימים לכך היו הרבה לפני ש-Covid-19 השתלט על חיינו.

הערכות האמריקאיות מצביעות על כך שתקציב הפרסום הדיגיטלי בשנת 2021 יעמוד על סכום של מעל 120 מיליארד דולר. זה לא אומר שכל עסק צריך להשקיע משאבים כספיים ענקיים כדי להצליח, אך ללא כל ספק ללא נוכחות דיגיטלית, כל עסק עשוי למצוא עצמו מאחור. 

בסיס הנוכחות הדיגיטלית
אנשים עוברים לרכישות דיגיטליות והכוונה אינה רק לקניית מוצרים. הם מחפשים יותר תשובות לשאלותיהם, מתייעצים, צופים בהרצאות ומצטרפים לתוכניות אונליין. על אף שאנשים מבלים יותר ברשתות החברתיות, את הקניות, התשלום וההתייעצות הם עושים לאחר גלישה באתרים. אתר אינטרנט שברשות העסק הוא בסיס הנוכחות הדיגיטלית.

"אתר אינטרנט מאפשר לעסק לגדול ולהציע את שירותיו ומוצריו לכל" מסביר אלק משוב מסוכנות קונספט1 לבנייה, קידום אתרים אורגני ושיווק דיגיטלי. אל האתר יש להתייחס כאל נכס לכל דבר וכפי שעסקים רבים משקיעים במקום, עיצוב וסחורה, כך חשוב שהם ידאגו שיהיה להם אתר. זה לא אומר שחייבים להשקיע עשרות אלפי שקלים בפיתוח של אתר חדש אבל זה כן אומר שעסקים שאין להם אתר צריכים לדאוג לאחד ועסקים שהאתר שלהם מיושן צריכים לעשות ריענון והתאמה לאופן הגלישה הנוכחית. 

"מתוך הבנה שיותר עסקים זקוקים להקמת אתר במהירות ובעלויות נמוכות, החלטנו להרים את הכפפה ולהציע בניית אתרים לפי תבניות" מספר מיכאל כוגן מסוכנות קונספט1. הרעיון העומד מאחורי התבניות הוא פשוט. כל עסק יכול לקבל אתר מותאם באופן אישי, בצבעים של העסק ולשלוט באתר באופן מוחלט. האתרים מבוססים על מערכת וורדפרס, מערכת קוד פתוח ולכן לאחר מסירת האתר הוא עובר לעסק, ללא כל תלות והתחייבות.

להעביר את העסק לעולם הדיגיטלי 
בחודשים האחרונים היו לא מעט עסקים שעמלו כדי להעביר את העסק שלהם לפעילות דיגיטלית. חלק התחילו בכך כבר לפני שנים, אך אפשר לראות גם את אלו ש"ניצלו" את הקורונה ויצאו עם מוצרים ושירותים נוספים שהם לא נתנו קודם. הדוגמאות הבולטות הם מעולם הדיאטה והכושר ואפשר לראות כי יותר מאמנים ותזונאים החלו להעביר פעילויות אינטרנטיות. פעילויות שמבחינה טכנית דורשות תהליך הרשמה, תשלום ופלטפורמה להצגת התוכן. ללא אתר אינטרנט לא ניתן לבצע את כל אלו. 

הגיע הזמן להעביר את העסק לפעילות דיגיטלית או לפחות להרחיב את הפעילויות גם לאינטרנטית. אפשר להגיד כי הסיבה לכך היא הקורונה אך גם כשהשגרה החדשה נבנית ברור כי אנשים לא יפסיקו לגלוש ברשת וברגע שישנה פתיחות לצריכה אונליין היא לא תיפסק. גם עסק קטן ואולי במיוחד העסק הקטן זקוק ליצירת תשתית טובה שתקדם אותו.

שלושה צעדים והמראה

  1. צעד ראשון – מעבר לחשיבה דיגיטלית
    הפעולה הראשונה שכל עסק שעוד אין לו תשתית דיגיטלית צריך לקחת הוא להתחיל לשנות את המצב. זה מתחיל בחשיבה, בבחינת השטח ובדיקה מה העסק יכול להציע ללקוחות. יכול להיות שהעסק זקוק לאתר תדמיתי שייצג את העסק ויכול להיות שהוא רוצה להציע תוכניות אינטרנטית חדשה. הצעד הראשון הוא הבנה כי בכל מה שנוגע לאינטרנט, הלקוחות כבר שם והגיע הזמן שגם העסק יהיה ברשת.
  2. צעד שני – יצירת תשתית נכונה
    לאחר קבלת ההחלטה להיות באינטרנט ולהציע ללקוחות שירותים או מוצרים, הגיע הזמן ליצור תשתית מתאימה. אתר אינטרנט הוא הבסיס לכך ואתרי התבנית מאפשרים לעסק להתקדם במהירות אל העולם הדיגיטלי ובעלויות אטרקטיביות. "דווקא עכשיו כשחשוב לעסקים לחסוך בהוצאות חשוב שיהיה להם פתרון מותאם אישית כך שיוכלו לייצר נוכחות מרשימה" מסביר כוגן את חשיבותם של אתרי התבנית.
  3. צעד שלישי – שיווק ועלייה במכירות
    ברגע שברור לעסק מה הוא מציע ללקוחות וכשהאתר באוויר אפשר להתחיל בפעולות השיווק ולהתחיל למכור. כל עסק יחליט כיצד נכון לו להתקדם. אחד יחליט לפרסם את האתר מפה לאוזן, אחר ישתמש ברשת החברתית ואחר יחליט לבצע קידום ממומן בגוגל, אורגני, או בכלל בפייסבוק, כל האפשרויות יכולות להיות טובות והחשוב ביותר שיהיה לעסק מה להציע ללקוחות שמעוניינים לפנות אליו.

הכתבה בשיתוף קונספט1 – סוכנות שיווק דיגיטלי, קידום ובניית אתרים ופתרונות שיווק מתקדמים.

הכתבה נכתבה בשיתוף קונספט1