הכתבה נכתבה בשיתוף אקטיביטק בע"מ

בשיתוף אקטיביטק בע"מ - שיווק דיגיטלי חכם 

ייצור החשמל במדינה שלנו הוא באופן עקרוני תחת האחריות הבלעדית של חברת החשמל. חברת החשמל אחראית על ייצור החשמל בתחנות השונות ברחבי הארץ, והיא מהווה מונופול בארץ בתחום זה.

אך אנשים רבים אינם יודעים שבשנים האחרונות חלה מהפיכה קטנה בתחום ייצור החשמל במדינה. ניתנת כיום האפשרות להתקין מערכת סולארית במבנים פרטיים ולייצר חשמל לשימוש עצמי בדרך זו. המערכת יודעת להשתמש בקרני השמש ולייצר אנרגיה שהיא ירוקה לחלוטין. היא עושה זו על ידי המרה של קרינה אלקטרומגנטית שמגיעה מהשמש באופן קבוע והופכת אותה לאנרגיה חשמלית. את האנרגיה החשמלית הזו ניתן לאגור ולהשתמש בה לצורך צריכת חשמל. 

מה זו מערכת סולרית לייצור חשמל?
מכיוון שמדובר באנרגיה ירוקה (שנקראת גם אנרגיה מתחדשת), בכל העולם מנסים לעודד צריכה ושימוש באנרגיה זו. ייצור החשמל באמצעות מערכות סולאריות הוא נקי מבחינה סביבתית ואינו גורם לזיהום כמו שגורמות תחנות הכח שנעשה בהן שימוש נרחב בייצור חשמל בארץ ובעולם. 

כחלק ממגמת העידוד של ייצור החשמל בצורה ירוקה, ניתנו בארץ הקלות והטבות משמעותיות למשקי בית שמתקינים מערכת סולארית לשימוש עצמי. למעשה, השקעה במערכת סולארית שמותקנת על הגג של הבית יכולה להניב רווחים בטווח הארוך וגם ליצור חיסכון משמעותי בחשבון החשמל החודשי.  

איך אפשר להרוויח ממערכת סולארית?
בישראל הונהגה שיטה שנקראת "מונה נטו". במסגרת השיטה הזו, שמעוגנת בתקנות רשמיות ובחוק, בעלי בתים שבחרו להתקין מערכת סולארית זכאים לזיכוי בחשבון החשמל שלהם כנגד כמות החשמל שהם מייצרים. 

מבחינת המספרים עצמם, מתקן שמייצר עד 15 קילוואט יזכה את בעלי המערכת ב-48 אגורות לכל קוט"ש. מתקנים כאלו נחשבים בסדר גודל קטן יחסית. מתקנים גדולים יותר, שמייצרים בין 15 ל-200 קילוואט, יזכו את הבעלים ב-45 אגורות לכל קוט"ש מחברת החשמל. 

על פי הנתונים שמציעות חברות המתמחות בתחום זה, מערכת שנמצאת על גג מבנה בגודל 100 מ"ר, יכולה להביא לחיסכון שנתי של כ-9,000 ₪ בשנה בחשבונות החשמל. מי שרוצה להתחיל ולהרוויח בצורה הזו צריך רק לקחת בחשבון שישנה עלות ראשונית של הקמת המערכת הסולארית. העלות הממוצעת של התקנת המערכת היא בערך כ-70,000 ₪ היום. אך מכיוון שההטבות הניתנות על ידי חברת החשמל מובטחות לפרק זמן של 25 שנה, מדובר בהשקעה משתלמת ביותר לטווח ארוך. 

למה כדאי היום יותר מתמיד להתקין מערכת סולארית?
יש כמה סיבות לכך שכיום כדאי יותר לבצע התקנה של פאנלים סולאריים לייצור חשמל. ראשית, בשנים האחרונות יש ירידה בעלויות של התקנת מערכת כזו. מחיר הפאנלים הסולאריים יורד בקצב מתמיד והופך את שיטת ייצור החשמל הזו לכדאית עוד יותר. 

במקביל, ישנן הטבות כלכליות נוספות שמקבלים בעלי המערכת מהמדינה. הטבות אלו גורמות לכך שמומחים בתחום מעריכים כי התשואה על התקנת פאנלים סולאריים מגיעה ל-13% בערך. ישנו סיכוי לא קטן שמגמה זו תימשך, וכי המדינה תמשיך ותעודד באמצעים שונים את ייצור החשמל הביתי בצורה ירוקה וסולארית. 

הכנסה בטוחה ל-25 שנים
כדי להקים ולהתקין מערכת סולארית על הגג לא דרוש ידע טכני או מקצועי בתחום. ישנן חברות שמספקות שירותים בתחום זה. בעזרתן, ניתן לקבל ליווי מלא לכל תהליך ההתקנה של הפאנלים הסולאריים. המומחים של חברות אלו יכולים להעניק ייעוץ ספציפי לבעלי הבתים. בעזרת ייעוץ זה ניתן לנצל את השטח הפנוי שברשותכם בצורה המקסימלית. חברות אלו מביאות את הידע המקצועי והטכני ומסייעות למשקי בית רבים ברחבי הארץ ליהנות מהכנסה בטוחה לטווח של שנים ארוכות. חשוב לציין שהמדינה מבטיחה את התגמול הכלכלי למשך של 25  שנה. כך ניתן לקבל ערוץ הכנסה משמעותי נוסף, שכל מה שצריך עבורו היא השקעה ראשונית ושטח על הגג שבו ניתן להשתמש. 

גם בתים משותפים יכולים להחליט להקים מערכת סולארית לייצור חשמל על הגג. באופן הזה, ההכנסה וההנחה על חשבון החשמל תתחלק בין כל הדיירים בבניין. מדובר במצב שיש בו רווח משמעותי לכל בעלי הדירות שמשתתפים בפרויקט. 

מערכת סולארית (צילום: אנרפוינט מערכות סולאריות)
מערכת סולארית (צילום: אנרפוינט מערכות סולאריות)

לסיכום
מדינת ישראל מעודדת את הייצור והשימוש באנרגיה מתחדשת וירוקה. הטכנולוגיה הסולארית גורמת לכך שניתן לנצל את הקרינה האלקטרומגנטית של השמש לייצור חשמל נקי. על מנת לנצל את האפשרות לקבל הכנסה קבועה ובטוחה במשך 25 שנים צריך רק מקום פיזי על הגג וקצת יוזמה ותושייה. 

בעזרת חברות מקצועיות בתחום זה, ניתן כיום לקבל ייעוץ מקצועי ולהבטיח את מקור ההכנסה הנוסף הזה לזמן רב. מדובר בתהליך פשוט יחסית, והוא אפילו רלבנטי למי שגרים בבניינים משותפים עם נפח גג שמספיק להקמת פאנלים סולאריים. מאחר וישנם משקי בית רבים שיכולים ליהנות מההטבות המוצעות, מומלץ להתחיל ולהתעניין באפשרויות השונות בתחום הזה.  

הכתבה נכתבה בשיתוף אקטיביטק בע"מ