מבחני בגרות באנגלית הם בין מבחני הבגרות הקשים ביותר הנכללים במקצועות החובה. אם זאת, אין שום סיבה שלא תוכלו לעבור אותם עם קצת רצון טוב והתמדה! רותם מן, מנהלת ג'רוזלם פוסט לייט טוק: "אנחנו מלמדים אנגלית לבגרות בכלי המרכזי שבני הנוער משתמשים בו: המחשב, שיעורי סקייפ קצרים (חצי שעה) ממוקדים בחומר הנדרש לבחינה".



לקראת הבגרות הקרובה באנגלית הכינו מורי הג'רוזלם פוסט לייט טוק טיפים שיעזרו לכם לצלוח את הבחינה ולשפר את שליטתכם באנגלית:


  • איך מפצחים את קטעי הקריאה וההבנה? חלקו את האנסין לפסקאות ומשפטים וסמנו מילים וביטויי מפתח. וודאו שאתם מבינים את הפסקה כולה – אם לא אל תהססו להשתמש במילון. אם הקפדתם לתרגל חיפוש במילון לפני הבחינה זה ייקח לכם דקות ספורות ולאחר מכן הטקסט יהיה ברור יותר 
  • מענה על שאלות הבחינה ואופן כתיבת התשובות: הקפידו להבין על מה נשאלתם וכיצד מבקשים מכם לענות. אם ביקשו תשובה אחת ענו רק תשובה אחת, אל תנסו להרשים את הבוחנים עם שתי תשובות – לא אחת יורידו לכם ציון בשל כך. ענו על מה שנשאלתם בלבד. 
  • לקראת הבחינה בעל-פה הציגו בפני חברכם או בן משפחה את הפרויקט שלכם באנגלית ועודדו אותם לשאול אתכם שאלות עליהן תענו. אם אתם לא חשים בנוח לדבר מולם תוכלו להקליט עצמכם, להקשיב להקלטה לאחר מכן וללמוד ממנה. 
  • עיברו על קטעי הכתיבה שלכם - ראשית כל יש לכתוב טיוטה ראשונה. מטרתה של הטיוטה הראשונה היא להוציא את כל הרעיונות החוצה. לאחר מכן, עיברו על מה שכתבתם בניסיון למצוא טעויות ולוודא שהדברים כתובים בצורה ברורה. בדרך כלל תוכלו למצוא את שגיאותיכם בעת הקריאה מחדש וכך תצילו נקודות.
  • לקראת קטע השמיעה קראו את השאלות לפני ההשמעה הראשונה, כך ייקל עליכם לזהות את החלקים הרלוונטיים לכם למענה על השאלות. בין שתי ההשמעות נסו לענות על השאלות כך שלאחר ההשמעה השנייה תוכלו לבדוק האם עניתם נכון.
  • לפני כתיבת החיבור באנגלית, במבחן עצמו, מומלץ לערוך טבלה עם טיעונים בעד ונגד הנושא שבחרתם לכתוב עליו. לאחר שהטבלה תהיה מלאה בטיעונים לכאן ולכאן תוכלו ביתר קלות להרחיב על הנושא.
  • על מנת להתכונן לפרקי הספרות באנגלית קראו את היצירות שבית - הספר שלכם בחר וענו על שאלונים לדוגמא משנים קודמות.
  • מילות קישור – וודאו שאתם מכירים אותן היטב ומבינים את משמעותן – לא אחת הן יצילו אתכם מתשובה שגויה.
  • במהלך החודשים שלפני הבחינה ועל מנת להגדיל את אוצר המילים שלכם – בחרו מדי יום מילה חדשה באנגלית, מהאינטרנט או ממגוון העיתונים והמגזינים המוצעים וחפשו את הפירוש שלה במילון, בדקו כמה זמן לקח לכם למצוא אותה ונסו לשבור שיא זה כל פעם מחדש. כך גם תרחיבו את אוצר המילים וגם תפתחו מיומנות חיפוש במילון שיסייעו לכם במהלך הבחינה.
  • הקפידו לקרוא מדי יום באנגלית, אפילו בקול רם. קריאה בקול כבר הוכחה כאחת השיטות הטובות להרחבת אוצר המילים. על הדרך גם תתרגלו דיבור באנגלית.

הג'רוזלם פוסט לייט טוק הינו בית הספר ללימודי אנגלית מקבוצת הג'רוזלם פוסט. הלימודים מתקיימים בשיעורים אינטרנטיים (סקייפ) או שיעורים טלפוניים. קיימים מספר מסלולים ובהם המסלול למתחילים, המסלול לבגרות, מסלול עסקי ועוד. התלמיד הצעיר בבית הספר בן 17 והתלמיד המבוגר ביותר הינו מעל לגיל 80.