"אנו מתקשים מאוד בחקירה, להבדיל מתאונות פגע וברח של אנשים תמימים מהיישוב", אמר נציג המשטרה באחד הדיונים על הארכת מעצרו של כדורגלן הפועל תל אביב, חטאב עוביידה, שהיה מעורב בתאונת דרכים קטלנית סמוך לצומת הזכוכית בגליל ב-8 בדצמבר. "בחקירה עולה קושי רב ביותר עקב פעולות שיבוש חקירה, השחתת ראיות, העלמת ראיות ומסירת הודעות כוזבות לאורך כל החקירה".

 
סנגוריו של החשוד, עורכי הדין תומר נוה, אמיר בר דיין וסארי חורי, הכחישו את המיוחס ללקוח שלהם ובמיוחד את הטענות לשיבוש החקירה. לטענתם, עוביידה כלל לא נמלט אלא חזר לזירת התאונה מיוזמתו – כשלוש שעות לאחר האירוע.

 
עוביידה שוחרר בתנאים מגבילים אחרי שבעה ימים ושתי הארכות מעצר. בתקשורת הספורט חגגו את השחרור כאילו הוכח שהכדורגלן חף מפשע. במיוחד התמוגגו שם משובו לאימונים, כאילו אדם בן 36 בשם ראיף אשקר מהכפר ריינה לא איבד את חייו באותה תאונה.

אף אחד לא באמת התעכב על דברי שופט בית משפט השלום בנצרת, חנא סבאג, אשר בהחלטת השחרור התייחס לטענות המשטרה על השיבוש הזדוני: "בני משפחתו של החשוד לא חסכו באמצעים על מנת לגונן עליו באמצעות ביצוע פעולות... הדבר הקשה רבות על המשטרה לשים את ידה על דברים מסוימים אשר ישליכו אור על אשר התרחש בתאונה ואחריה".

מסיבות ברורות, השופט לא חשף לפרוטוקול את מה שהונח בפניו בדו"ח הסודי: חוקרי המשטרה גילו שעוביידה שוחח בטלפון ובוואטסאפ מיד אחרי התאונה עם מנג'ר הפועל תל אביב, אייל ברקוביץ' ועם אנשים נוספים. אלא שבארבעת הימים הראשונים למעצר ולחקירה הטלפון של עוביידה לא נמצא כלל. השחקן טען כי אינו יודע איפה המכשיר ואינו זוכר את המספר.
 
החוקרים עלו עד מהרה על המספר. ממחקרי תקשורת שערכו עם הרשתות הסלולריות, התברר להם כי הטלפון של עוביידה פעיל ומחובר, אולם כעבור מספר ימים שבק חיים בזמן שהשחקן היה במעצר.
 
החוקרים פנו לאנשים איתם דיבר עובדייה ביום התאונה וזימנו אותם למסור עדויות במשטרה. ביניהם היה ברקוביץ', אשר קיבל מעוביידה שיחת טלפון והתכתב איתו בוואטסאפ מיד לאחר התאונה. ברקוביץ' והאחרים אישרו ששוחחו עם עוביידה בטלפון ובאמצעות הוואטסאפ.

מארב בחניה

הטלפון "האבוד" נתפס רק במקרה, לכאורה. ביום שבת ה-13 בדצמבר הגיעו שניים מאחיו של עוביידה לתחנת המשטרה בנצרת כדי למסור עדות על האירוע. חוקרי אגף התנועה במחוז הצפון תכננו היטב את המהלך. כאשר האחים החנו את הרכב, ניגשו אליהם כמה חוקרים, בודדו אותם אחד מהשני ומהרכב, וערכו בו חיפוש. בחיפוש גילו החוקרים את הטלפון של עוביידה מוסתר בין המושב לבין משענת הגב בחלק הקדמי של הרכב.

החוקרים הסתערו על הסלולרי כמוצאי שלל רב. לפי התשאול של ברקוביץ' ואחרים הם ידעו כי בתכתובות הוואטסאפ בין הכדורגלן לבין המנג'ר שלו יש כדי להוכיח את המודעות של עוביידה לתאונה הקטלנית היה מעורב. אולם אז הם נדהמו לגלות כי חרף שיחות הוואטסאפ שהכדורגלן ערך במועד התאונה, בטלפון האישי שלו, אשר נתפס רק ארבעה ימים לאחריה, לא נמצאה כלל אפליקציה של וואטסאפ. החוקרים חושדים בסבירות גבוהה כי עוביידה, בזמן שנעלם, או מי מטעמו, לאחר מכן, מחק בכוונה את האפליקציה. מכאן טענותיהם בבית המשפט לחשדות חמורים של שיבוש מהלכי חקירה.
 
 לפיכך, במהלך הדיון האחרון, השופט סבאג אפילו ביקש להוציא מהאולם את אחיו של עוביידה, מאחר וגם הם חשודים בשיבוש החקירה. כדי לוודא את החשדות בנושא מחיקת הוואטסאפ ולשחזר את המסרונים, נערכים החוקרים לבצע פעולות חקירה כפי שבוצעו במסגרת חקירת תיק הברנוער. 
  
החוקרים בצפון מעריכים כי שחזור מסרוני הוואטסאפ במקרה של עוביידה יסייע לחזק את המידע שכבר קיים ברשותם, מהמסרונים של ברקוביץ' והאחרים, בכל הקשור לעבירה המרכזית המיוחסת לכדורגלן – מעורבות בתאונת פגע וברח והפקרת נפגע תאונת דרכים.
 
פרקליטו של עוביידה, עו"ד נוה, מסר בתגובה לחשדות על שיבוש החקירה: "נושא הוואטסאפ אינו ידוע לנו מאחר והמשטרה אינה משתפת אותנו בפרטי החקירה. עוביידה שמע על אירוע התאונה וחזר מיוזמתו למקום התאונה".
  
באגף התנועה של המשטרה בצפון ממשיכים לטעון בתוקף כי ברשותם ראיות מובהקות לשיבוש החקירה, אולם הם סירבו למסור פרטים מעבר למה שנטען בבית המשפט. דוברת אגף התנועה, רפ"ק גלית בן ברוך: "החקירה נמשכת חרף שחרור החשוד". אייל ברקוביץ' מסר: "עשיתי את כל מה שהתבקשתי על ידי המשטרה. אנהג כך גם בעתיד".