גיליתי שבני בן ה-9 צופה בסרטים פורנוגרפים. אני יודעת שבעולם של היום זה כנראה בלתי נמנע, אבל לטעמי זה קצת מוקדם מדי בגילו. ברור לי שמבחינה טכנית ניתן לחסום את הגישה לאתרי הפורנו, אבל עדיין לא עשיתי כלום בעניין, כי אני מתלבטת איך כדאי לי לפעול מולו בנושא ומה הכי נכון לעשות?

 

שבו איתו לשיחה חשובה ותהיו מוכנים לכך שהדבר הראשון שהילד יעשה הוא להכחיש בתוקף. חשוב שלא תהיו במקום של האשמות או כעס ופשוט תאמרו לו – 'מכיוון שאתה חשוף לזה כבר בגיל צעיר מדי לטעמנו, אנחנו מרגישים שאתה צריך הכוונה'. חשוב להבין שילדים לא צריכים לקבל מכם ידע מיני כי הם כבר יודעים הכול לבד. התפקיד שלכם כהורים וזו למעשה מטרת השיחה – הוא להעניק לו חינוך מיני, כי בשיחה הזאת שאתם מקיימים על חינוך מיני אתם גם מכניסים את הערכים שלכם, וזה כל ההבדל.  

המטרה היא להבהיר לו שכל מה שהוא רואה בסרטים הפורנוגרפים זו פיקציה, כי מדובר בסרט ולא במציאות. תנו לו דוגמאות מסרטי קולנוע שהוא ראה לאחרונה, עדיף סרטי מדע בדיוני ופנטזיה, ותשאלו אותו – 'האם יש דברים כאלה במציאות? ברור שלא. אותו הדבר גם בסרטי פורנו'. תסבירו לו שגם בפורנו הוא למעשה רואה שחקן ושחקנית ושימוש בטריקים מניפולטיביים של מצלמה ולא דברים שקורים בחיים האמיתיים. כך אתם מעבירים לו חינוך מיני.

לאחר שהבהרתם את ההבדל בין מציאות לפנטזיה תעברו לשלב השני שבו אתם מסבירים לו מדוע אתם מתכוונים לחסום בפניו את הגישה לאתרי פורנו. זה לא צריך לבוא כעונש אלא ממקום של הגנה. אתם ההורים שלו ואתם רוצים להגן עליו מפני הנזק שייגרם לו מחשיפה לחומרים קשים ואכזריים שמסתובבים ברשת האינטרנט.

ברור לכולנו שאם הילד ירצה מאוד להמשיך לצפות בפורנו הוא יוכל לגלוש אצל חברים. אבל לפחות אתם כהורים עשיתם עמו את השיחה בדגש על חינוך מיני מבלי אשמה או כעס, כי אנחנו חייבים להכין את הילד לחיים ולהבהיר לו את ההבדל בין מה שהוא רואה בפורנו לבין המציאות.

 

ערכה: אפרת קורמן

מתוך תוכניתה של מיכל דליות, כל יום שישי ב- 10:00 ב'רדיו ללא הפסקה'