לפני כמה ימים התגלה בוויאטנם בפעם הראשונה מקרה בו לאחים תאומים היו אם אחת אך לכל אחד מהם אב אחר. הגילוי בא בהפתעה לכולם וכתוצאה מבדיקת DNA. את הבדיקה ביצעה האישה במטרה לבדוק אם לא התרחשה טעות בבית החולים כשנתנו לה תינוק אחר. האימא סיפרה שמאז שהילדים הגיעו הביתה כל קרובי המשפחה והחברים אמרו לה שהתאומים לא דומים בכלל; לאחד שיער דק וחלק ואילו לאח השני היה שיער עבה ומתולתל. הם התעקשו שהאם תבצע בדיקה כדי לשלול טעות של בית החולים.


למרות שתאומים לא זהים (די-זיגוטים) הוא לא מצב נדיר, אנשי הכפר התעקשו על הבדיקה כי ההבדל בין הילדים היה כה גדול עד שהם היו בטוחים שהתבצע חילוף בבית החולים. התוצאות אמנם הראו שבית החולים לא התבלבל בתינוקות, אך עכשיו האם צריכה לספק הסברים לבעלה לגבי התוצאות.

תאומים זהים (שזה המקרה הנדיר) נוצרים מביצית אחת וזרע אחד, כשבשבועות הראשונים ישנה חלוקה לשני עוברים (או יותר). תאומים לא זהים נולדים משתי ביציות נפרדות שהופרו על ידי שני זרעים שונים בטווח זמן של כמה ימים. אצל אישה זה נקרא ביוץ כפול בו משתחררות שתי ביציות בזמן הביוץ. כאשר זרע מאותו גבר מפרה את שתיהן, נולדים תאומים לא זהים. במקרים נדירים, כמו בוויאטנם, כל ביצית הופרתה על ידי זרע מגבר אחר ואז נולדים תאומים לא זהים שהם בעצם אחים למחצה. 


6 מיליון מקרים דומים בעולם 


זה קורה מפני שביצית "מחזיקה מעמד" בערך 24 שעות, בעוד זרע של גבר יכול "להחזיק מעמד" כמה ימים ולכן כאשר האישה מקיימת יחסי מין עם גבר אחד וכעבור כמה ימים (במקרה הטוב) עם גבר אחר, תיתכן הפריה כפולה ונדירה כמו במקרה הזה.

כיום חיים בעולם, על פי הסטטיסטיקה, כמעט שישה מיליון תאומים לא זהים מאבות שונים. למרות שהמספר נראה גבוה, מדובר עדיין במקרים נדירים ביחס לאוכלוסייה. כיום כל מקרה כזה מגיע לכותרות בגלל הכוח הרכילותי שלו, אך ישנם עוד מקרים רבים שיתכן וההורים כלל לא מודעים לאפשרות שהילדים הגיעו מאבות שונים. ביוץ כפול הוא מקרה שעובר בתורשה, אז נשים, שימו לב.

רופאים אומרים שמספר המקרים של תאומים לא זהים נמצא בעליה בגלל טיפולי פוריות, אבל בכל מקרה, תאומים שהם חצאי אחים עדיין נתפסים כמקרים נדירים, במיוחד כשהם מתרחשים באופן טבעי וכמו במקרה הזה, עם קצת רכילות.

בשנת 2009 הגיע לכותרות בארצות מקרה דומה בעקבות משפט בנושא דמי מזונות בין גרושים. האב ניסה לבטל את דמי המזונות לאחר שקבע שהילדים שנולדו הם לא שלו. בדיקת
DNA  הוכיחה שאכן רק ילד אחד "הגיע" ממנו ואילו הילד השני מאדם אחר. האם כמובן הודתה בבגידה וסכום המזונות ירד בהתאם. בזמן המשפט בן זוגה של האם היה אותו גבר איתו היא בגדה והתוצאות הפתיעו גם אותו. מתברר שבזמן שבגדה איתו היא אמרה שהיא כבר לא מקיימת יחסי מין עם בעלה הרבה זמן.

המשפט ב-2009 הצית ויכוח לוהט נוסף בו ארגוני נשים התרעמו על כך שגבר ששוכב עם הרבה נשים נחשב מקובל, אך כשאישה שוכבת עם גברים רבים היא נחשבת פרוצה. אבל זה נושא לכתבה אחרת.

לעומת המקרה המוזר בוויטנאם, באנגליה יש זוג תאומות שנולדו לאותה אם ואותו אב, אך אחת בעלת גוון עור כהה ושיער מתולתל שחור, ואילו השנייה עם גוון עור בהיר ושיער ג'ינג'י חלק. כאן מדובר במקריות של הטבע כשהאב הוא אדם לבן ואילו האם היא בעלת גוון עור כהה, אך גם הוריה מעורבים. צפו בסרטון: