למרות שאתם בטוחים ששמתם את הילדה במיטת תינוק שלה, היא עדיין מצליחה להגיע אליכם באמצע הלילה ולהעיר אתכם, וזה לא טוב לבריאות. אולי בהתחלה חשבתם שהיא קוסמת, אבל עכשיו אתם סוף סוף מבינים שהיא גדולה מדי למיטה שלה והגיע הזמן להתקדם (בכל זאת, היא תכף מתגייסת).
אבל עכשיו אתם בבעיה. אתם מתייעצים עם חברים, הורים ומשפחה ואפילו מגיעים למצב בו אתם מתייעצים עם אנשים זרים לגמרי בקבוצות מוזרות בפייסבוק.
עיקר ההתלבטות שלכם היא האם להעביר את הילדים למיטת ילדים, או שאולי למיטת מעבר? ואולי עדיף כבר לרכוש מיטה רחבה יותר כדי שתוכלו לישון לידם (כשצריך). אז כמו בכל דבר שקשור בילדים, גם כאן התשובה לא פשוטה. יש הרבה מידע שצריך להכניס לחשיבה כמו גודל החדר, מה הצרכים, קצת לחשוב על העתיד המשפחתי ועוד.

מיטת מעבר
מיטת מעבר היא פתרון ביניים בין מיטת התינוק למיטת ילדים. יתרונה הגדול הוא בחיסכון של מקום בחדר. היא בגודל של מיטת תינוק ובדרך כלל משתמשים באותו מזרון שהיה במיטת התינוק. מיטת המעבר מלווה את הפעוט לתקופה יחסית קצרה של שנתיים או שלוש, עד שהילדים גדלים וחייבים להעביר אותם למיטת ילדים. מיטות מעבר מגיעות ללא אחסון וללא מזרון נוסף לשינה צמודה. מיטת מעבר בדרך כלל משמשת ילדים מגיל אזור השנתיים ועד אזור גיל ארבע.

מיטת ילדים
גם כאן אין תשובה אחת. קיימות מספר מידות רוחב מקובלות למיטת ילדים. פעם מיטת ילדים סטנדרטית היתה 70 ס"מ רוחב. עם הזמן זה הלך והתרחב ל-80 וכיום ניתן למצוא גם מיטות ילדים ברוחב 90 סנטימטרים.  אם יש לכם פחד שהילדים יפלו במהלך הלילה, תוכלו לבחור במיטה נמוכה, או במעקה נייד למיטה או להניח כריות על הריצפה לצד המיטה. אם אתם הולכים על מיטה גבוהה תקבלו את האופציה למקום אחסון או למיטה נוספת לחברים והורים דואגים. מיטת ילדים יכולה לשמש ילדים מגיל שנה או שנתיים ועד גיל בר או בת מצווה, שבגיל הזה בדרך כלל מחליפים למיטת נוער.

מיטת נוער
למרות שהשם המפורש הוא 'מיטת נוער', יש הורים שהולכים על המיטה הזו כבר מההתחלה. מדובר במיטה רחבה מאוד (בדרך כלל 120 סנטימטר) עם אופציות של אחסון רב. אם אין לכם בעיה של מיקום בחדר, אז מדובר באופציה חסכונית לטווח הארוך. כנרהא שלקראת הבר/בת מצווה תצטרכו בכל מקרה להחליף, אבל זה כבר סיפור אחר. מיטת נוער נוחה מאוד לתקופה בה הילדים עדיין קטנים ואתם מעוניינים לישון איתם או להירדם לידם.

הרבה הורים בוחרים במיטה המשלבת גם אחסון וגם מיטה נוספת לאירוח. זה פתרון שבטווח הקצר בדרך כלל יקר יותר, אבל מדובר בחיסכון לטווח ארוך.
במקרים כאלו המיטה גבוה יותר ולכן בהתחלה תשקלו לרכוש מיטה עם מעקה מתפרק או מעקה נייד אותו תוכלו לחבר למיטה. האחסון הגדול והמיטה הנוספת הן פלוסים ענקיים להורים ולילדים.
ישנם המון הורים שקונים מיטה קטנה בגלל שהם חוסכים כך כסף, אך הן יאלצו לרכוש מיטה נוספת תוך שנתיים שלוש, אז בעצם מדובר בבזבוז כסף. ותזכרו, לישון טוב עושה רק טוב.


את הטיפים האלו סיפק לנו בשמחה רבה אסף טייכמן, סמנכ"ל רהיטי דורון.

www.doron1949.co.il