אני אימא טרייה לתינוקת בת עשרה וחצי חודשים. מדובר בילדה נבונה ובוגרת לגילה וכאשר היא רוצה משהו אז היא בוכה וצורחת בצורה היסטרית במשך שעתיים וללא הפסקה. היא מסרבת לישון למרות שהיא כבר יודעת להרדים את עצמה, מתעקשת שאניק אותה ולאחרונה המצב החמיר כי הילדה לומדת מהר והיא הבינה שאם הנקתי אותה פעם אחת כשצרחה וודאי אעשה את זה שוב. בנוסף לכך, הילדה מסכימה לישון אך ורק במיטה שלה ולא מוכנה להירדם בעגלה אפילו אם היא ממש עייפה. זה מגביל אותי מאוד במהלך היום ואני מרגישה שאני מתנהלת על-פי התנאים שלה. אני מפחדת לפגוע בביטחון העצמי שלה, האם לדעתך מוקדם מדי לנסות ולחנך אותה? 

עד גיל שבעה חודשים ההורים קשובים לצרכים הפסיכולוגים והקיומיים ושל הילדים ובגילה של בתך מתחילים ללמד אותם מה הכוונה ב-'אני לא מרשה' או 'לא עכשיו'. 

את זכית בילדה חזקה במיוחד שתעשה לך בית ספר בכל שלבי ההתפתחות שלה. בתך מבינה היטב שהצרחות יספקו לה את מבוקשה, כלומר את הציצי של אימא ומכיוון שמדובר בילדה חזקה אך עם זאת צעירה, לא הייתי נלחמת איתה. כאשר הילדה תהיה בת שנתיים תוכלי לסמוך יותר על החוסן שלה כי בגיל שנתיים יהיה הגיוני ונורמאלי יותר לסרב להניק אותה ולאפשר לה לבכות במשך שעתיים.

בתך יצרה לעצמה תנאים מסוימים ואני ממליצה לך להסכים לתנאים ולהתאים את עצמך לצרכים שלה בחצי השנה הקרובה. אם היא רוצה להירדם עם ציצי אז תאפשרי ואל תתווכחי איתה על זה בכלל. אם את יודעת שהיא נרדמת רק במיטה שלה אז תכתיבי את חייך כך שתוכלי להגיע למיטתה ולהרדים אותה.

בתך בעצם ממררת לעצמה את החיים ומתנהגת כמו ילדה בת שנה וחצי אבל מבחינה רגשית וגם מכל שאר הבחינות היא עדיין תינוקת. אי אפשר לחנך אותה כפי שמחנכים ילד בן שנתיים. אל תמהרי, את תיאלצי להתמודד עם הבעיות האלה בעתיד אבל כרגע את צריכה לקנות לעצמך שקט וכך גם להקל על בתך. אני ממליצה לך 'לזרום' איתה ולאפשר לה לגדול לאט ובזהירות. כאשר הילדה תהיה גדולה יותר את כבר תדעי כיצד להתמודד עם הסרבנות שלה וגם עם הסרבנות שלך.

ערכה: אפרת קורמן
מתוך תוכניתה של מיכל דליות, כל יום שישי ב- 10:00 ב'רדיו ללא הפסקה'