מעיין דוידוביץ׳ טיפסה אתמול (שלישי) למקום החמישי בתחרות גלישת הרוח לאחר יום שני מוצלח של שיוטים. דוידוביץ׳ סיימה את המרוץ הרביעי במקום ה-11, אולם הגיעה רביעית בשיוט החמישי ושלישית בשישי. לישראלית יש בסך הכל 35 נקודות שליליות. פלאביה טרטאליני מאיטליה מובילה את התחרות עם 24 נקודות, כשדוידוביץ' נמצאת רק שמונה נקודות מסטפניה אלפוטינה מרוסיה, המדורגת במקום השלישי. שחר צוברי הידרדר אתמול למקום ה-20 הכללי לאחר יום מאכזב נוסף. צוברי סיים במקומות 22, 37 ו-19, ונמצא הרחק מהעשירייה הראשונה. היום יהיה יום מנוחה ומחר יתקיימו עוד שלושה שיוטים. הגברים והנשים יתחרו ב-12 מרוצים בסך הכל בריו, ועשרת הראשונים בדירוג ישתתפו במרוץ המדליות ב-14 באוגוסט, שבו יוכרע המיקום הסופי.



דוידוביץ' בת ה-28 סיימה במקום ה-10 בבייג׳ינג, אך הפסידה ללי קורזיץ בקרב על הכרטיס הבודד של ישראל ללונדון 2012. היא התאוששה ולקחה שתי מדליות ארד באליפויות העולם, אך בשנתיים האחרונות הסתפקה במקומות ה-14 ו-19 בתחרות הגלובלית. צוברי בן ה-29, שמשתתף באולימפיאדה שלישית ברציפות, זכה במדליית ארד בבייג׳ינג 2008. הוא לא לקח מדליה באליפות גדולה מאז אליפות אירופה לפני שלוש שנים.



בתוך כך, דודי סלע הודח אתמול בסיבוב השני של טורניר הטניס לאחר שהפסיד 6-3 למדורג 13 בעולם, דויד גופן. סלע היה הישראלי הראשון המתחרה בטורניר היחידים באולימפיאדה מאז גלעד בלום בברצלונה 1992.



ישראלי אחד בלבד התחרה אתמול בבריכה: זיו קלונטרוב, שסיים במקום ה-45 מתוך 59 במשחה ל-100 מטר חופשי בזמן של 50.65 שניות. לאחר שנבחרת השחייה הישראלית לא רשמה אף הישג בארבעת ימי התחרות הראשונים בבריכה, הנציגים הבכירים של הנבחרת יקוו להותיר היום חותם. כל שבעת השחיינים הישראלים כבר נכנסו למעגל התחרויות, אולם אף אחד מהם עדיין לא עלה אפילו לחצי גמר, נוסף לכך גם לא נרשם אפילו שיא לאומי אחד.



השחיינים המובילים, יעקב טומרקין וגל נבו, ינסו לשנות זאת היום, כשיתחרו במשחים המרכזיים שלהם. טומרקין יתחרה ב-200 מטרים גב, המשחה שבו סיים שביעי בלונדון 2012 - הישג השיא לשחיין ישראלי במשחקים האולימפיים - וטומרקין התחרה בתחילת השבוע במשחה המשני שלו ב-100 מ' גב עם זמן אטי בכמעט שנייה משיאו האישי שהספיק רק למקום ה-27 מתוך 39.



גל נבו. צילום: רויטרס
גל נבו. צילום: רויטרס



"אני בכושר טוב אז אני מצפה ליותר מעצמי", אמר טומרקין לאחר ה-100 מ' גב, "ה-200 מ' גב זה מרוץ אחר, ויהיה לי יותר נוח שם״. נבו יתחרה ב-200 מ' מעורב אישי, שבו סיים במקום ה-10 בלונדון 2012. נבו רשם זמן מאכזב של 4:18.29 דקות ב-400 מ' מעורב אישי ביום שבת, רחוק כמעט שבע שניות משיאו האישי. הוא סיים במקום ה-19 מתוך 27, ושלשום הגיע במקום ה-26 מתוך 29 ב-200 מ' פרפר. אנדראה מורז תתחרה במשחה אישי לראשונה בריו כשתשתתף ב-100 מ' חופשי.



לישראל גם תהיה נציגות באולם הג'ודו פעם נוספת. לינדה בולדר תתחרה במשקל עד 70 ק״ג והציפיות ממנה לא גבוהות, בשונה מהיומיים האחרונים, שבהם השתתפו בתחרויות שגיא מוקי וירדן ג'רבי.



תחרויות השיט בדגם 470 ייצאו היום לדרך בריו. אייל לוין ודן פרויליך ייצגו את ישראל אצל הגברים, בעוד גיל כהן ונינה אמיר יתחרו אצל הנשים. לוין ופרויליך הבטיחו את העפלתם לאולימפיאדה אף על פי שסיימו רק במקום ה-24 באליפות העולם שהתקיימה בחיפה בשנה שעברה. השנה הם סיימו את האליפות במקום ה-26, והמטרה הראשית שלהם בריו תהיה לסיים במקום גבוה יותר.



כהן ואמיר החלו לשתף פעולה לפני ארבעה חודשים בלבד בניסיון אחרון להגיע לאולימפיאדה. הם קבעו את הקריטריון כבר בתחרות הראשונה שלהם יחדיו.