היום לפני 225 שנה הושבע ג'ורג' וושינגטון, הנשיא הראשון של ארה"ב, וייסד מסורת מפוארת של נשיאים חובבי הטיפה המרה (אבל דווקא אשתו מרתה הנהיגה האפי האואר לאנשי הצוות)

ההיסטוריה של ארצות הברית רצופה בנשיאים שידעו לשתות וחלק נכבד מהם היו ידועים בחיבתם לטיפה המרה. תומס ג'פרסון היה חובב יין נלהב ויצרן יין. לינקולן נהג לשתות ויסקי כשהוביל אחריו את הצבא, ובטרם החל את דרכו הפוליטית היה גם בעליה הגאה של חנות משקאות אלכוהוליים. מרטין ואן ביורן היה שתיין כבד ונהג לצרוך כשני בקבוקי ויסקי בשלושה ימים. פרנקלין רוזוולט נבחר לנשיא ברוב גדול לאחר שהבטיח להפסיק את תקופת היובש. לינדון ג'ונסון נהג לנסוע בחוותו הפרטית במכונית עם גג פתוח כשבידו כוס ויסקי תמידית עם קרח, אותה היו סוכני השירות החשאי ממלאים בריצה. אפילו לאובמה, שלא ידוע כשתיין גדול, יש אוסף אלכוהולי לא קטן במרתף חבוי.

ג'ורג' ושינגטון רוחב
ג'ורג' ושינגטון רוחב
הנשיא הראשון שהיה לו קשר הדוק לעולם האלכוהול, וביחוד לעולם הוויסקי, הוא ג'ורג' וושינגטון, שהיום לפני 225 שנה, ב-30 באפריל 1789, הושבע בניו יורק כנשיאה הראשון של ארצות הברית. וושינגטון, איש צבא מהולל שהפך לאחד הנשיאים המרשימים ביותר בהיסטוריה האמריקנית, היה חובב ויסקי, אך לא היה שתיין כבד. אשתו מרתה, לעומת זאת, נהגה לקיים 'שעה שמחה' ((Happy Hour, לעצמה ולצוות אנשי הנשיא, שהחלה מדי יום בשעה 15:00 והמשיכה עד לתחילת ארוחת הערב. וושינגטון כונה "אבי האומה" ובמובנים רבים היה גיבור העל הראשון של ההוויה האמריקנית, וגדול נשיאי ארצות הברית בכל הזמנים. עוד בחייו נרקמה סביבו הילה מיתית, ופקודיו בצבא הקונטיננטלי פנו אליו בתואר "הוד מעלתו". לאחר מותו הלך והתעצם המיתוס, וספח אליו גם אגדות רבות על האיש הדגול. הוא נחשב לדמות המרכזית במהפכה האמריקנית ולהתגלמות האנושית של ערכיה. האיש שגדל על 'תרבות העבדים', הוטרד ממנה מאוד והורה על שחרור כל עבדיו מיד לאחר מותו. ושינגטון היה בין מנסחיה של החוקה האמריקנית, וכשנבחר לכהונתו הראשונה בחרו בו האלקטורים פה אחד, הישג שחזר עליו בשנת 1792. כבוד זה לא נפל שוב בחלקו של אף נשיא נבחר עד היום. למרות חיבתו לוויסקי, דווקא הובלת הצבא בדיכוי מרד הוויסקי תרם לעיצוב הממשלה הפדרלית ולביסוס סמכותו של נשיא ארצות הברית. בשנת 1794 מרדו חקלאים ממדינת פנסילבניה נגד הממשלה הפדרלית וסרבו לשלם את המסים הכבדים שהוטלו על מכירת ויסקי ומשקאות חריפים. מכירת ויסקי באותה תקופה תפסה חלק מרכזי מכלכלת מערב פנסילבניה. וושינגטון, שרצה לוודא שלאיש לא יהיו ספקות בנוגע לכוחה של הממשלה הפדרלית, דיכא בעזרת הצבא את מרד החקלאים. חיבתו של וושינגטון לוויסקי הייתה כה גדולה עד שבתום כהונתו הוא הקים מזקקת ויסקי מפוארת והפך לבעליה של המזקקה הגדולה ביותר לייצור ויסקי באמריקה. כנראה, שלהבדיל מהקפיטליזם המשחית של היום, ההנחה כי בחירה לתפקיד נשיא האומה פירושה רווחה כלכלית לכל החיים לא הייתה מובנת מאליה בעת ההיא, ונשיאה הראשון של האומה האמריקנית נהנה גם מפירותיה של מזקקה מצליחה לייצור אלכוהול.