סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'ביר מרקט' ב'שרונה'…

בסוף יולי האחרון נשמעה אנחת רווחה בקרב חובבי הבירה המקומיים: ה'ביר מרקט' סוף-סוף נפתח מחדש. כשבוע לפני הפתיחה הרשמית - והמעוכבת בצורה מוגזמת אפילו ביחס לפרויקט בניה ישראלי של 'שרונה מרקט' – ה'ביר מרקט' חיברו את הברזים, הדליקו את המסך והשקו את הצמאים לבירת בוטיק ישראלית...

גן-עדן לחובבי בירה מתחילים ולמיטיבי לכת כאחד. מקום ממוקד, שמונע מאהבה, נראה מעולה ולא מפסיק לחדש – גם לגיקים חסרי תקנה... (צילומים: גל מ.ק.)
גן-עדן לחובבי בירה מתחילים ולמיטיבי לכת כאחד. מקום ממוקד, שמונע מאהבה, נראה מעולה ולא מפסיק לחדש – גם לגיקים חסרי תקנה... (צילומים: גל מ.ק.)
"גן-עדן לחובבי בירה, מתחילים ומיטיבי לכת כאחד, שלא מפסיק לחדש – גם לגיקים חסרי תקנה..." (צילומים: גל מ.ק.) ה'ביר מרקט' המקורי נפתח ב2013 כמדומני, על-ידי האחים רותם ודגן בר אילן, להלן הדובים, וליאור וייס, מבשל ביתי מחיפה, בפינה בשוק נמל יפו, שאחרי חול מועד אחד מוצלח, הפך במהרה לרוח רפאים. כעבור חודשים ספורים נקרתה בפני החבורה הזדמנות לפתוח שלוחה בבאסטה קטנה בשוק הכרמל. אחרי זמן קצר התפצלו האחים וליאור. הם נשארו עם הסניף בנמל, הוא עם הבאסטה, שבקיץ האחרון שלחה זרוע לסמטת ישכון בשוק, בדמות סניף חדש ולילי, שכבר סוקר כאן, ב'סנהדרינק'. הדובים נשארו בשוק הנמל עד לסגירתו, חתמו חוזה בשרונה, ויחד עם עשרות עסקים קטנים חרקו שיניים בזמן שהפרויקט התעכב והתעכב, עד, כאמור, סוף יולי. הביר מרקט הוא בר-חנות על טהרת בירות הבוטיק הישראליות. 6 ברזים מתחלפים ממיטב התוצרת המקומית, עשרות בקבוקים במקרר ועל המדפים, מהמיינסטרים של הענף, קרי – 'מלכה'-'אלכסנדר'-'בזלת', ועד מבשלות זעירות מקצות הארץ: 'גליל' מקיבוץ מורן שבצפון ו'קצרה' מצוקים שבערבה. תכולת החביות שמחוברות לברזים מעודכנת על מסך, עם שם הבירה, שם המבשלה, מיקומה בארץ, אחוז האלכוהול והסוג. הסגנונות מגוונים ולרוב תמצאו בברזים בירה חזקה אחת בסגנון בלגי, לאגר או בלונד אייל, בירה כהה – פורטר או סטאוט – חיטה, ו-IPA. את הבירות אפשר לשתות במקום, בשולחנות שבחצר המרוצפת בפינה הצפון-מזרחית של השוק, אפשר בטייק-אווי, ואפשר גם לקנות הביתה - בודדים או שישיות מעורבות כבקשתכם. המיקום של הביר מרקט אסטרטגי עבורנו, בירגיקים חסרי חיים – קרוב ל'פורטר אנד סאנס' ול'דאנסינג קאמל' ולא רחוק מהבית ומסבתא – אז יוצא לנו להגיע לשם די הרבה. לכן, ובאופן חריג, הערכת המזיגה הזאת היא התרשמות ממספר ביקורים. אז מה היה לנו שם?    
מזיגה
מזיגה
מזיגה: עמדת המזיגה, שפונה לדלפק שבחוץ, נקיה מאוד, החביות מקוררות והבירות נמזגות נכון, בזווית.      
הגשה
הגשה
הגשה: שירות עצמי. הבירה נמזגת עם ההזמנה ומוגשת מיידית. עד כאן הכל בסדר. הבירות מהחבית מוגשות בכוס אחידה של חברת Teku, שמותאמת לטעימות בירה - זכוכית דקה, רגל גבוהה, פתח שמאפשר הרחה ושנתות שמסמנות שתי מידות מזיגה: 250 ו-400 מ"ל, לא "פיינט ישראלי", והתמחור, בשביל בירה מקומית, לא מוגזם: 17 ו-24 שקל בהתאמה. אלו כוסות שמוגשות לישיבה במקום - אז אם אתם מתכוונים לשבת, ציינו זאת, אחרת תקבלו את הבירה בכוסות פלסטיק חד-פעמיות שמאפשרות שוטטות במתחם. הכוסות עם מיתוג של ביר מרקט. תחתיות עם מיתוג של מבשלות ישראליות, שלפעמים מוגשות עם כוס הזכוכית ולפעמים לא – תלוי במצב הרוח של המוכר/ת בזמן נתון. הכוסות נקיות וצוננות.      
איכות
איכות
איכות: הבירות נהנות מאקלים מבוקר ומוגשות בטמפרטורה הנכונה, עם ראש קצף יפה. הכל טוב.      
טעימות
טעימות
טעימות: של בירה מהחבית, למתלבטים, ועשרות דוכני מזון מסביב. לכו לחצ'פורי ממול, טעים שם.      
חוויה
חוויה
חוויה: ביר מרקט שרונה הוא גן-עדן לחובבי בירה מתחילים ולמיטיבי לכת כאחד. מקום ממוקד, שמונע מאהבה, נראה מעולה ולא מפסיק לחדש – גם לגיקים חסרי תקנה, ככותבת שורות אלו. השפע על המדפים ובמקרר עלול לבלבל, אבל הבירות מסודרות לפי סוגים. אפשר גם לנסות להתייעץ עם המוכרים. "לנסות להתייעץ" כי רמת הידע והשירות של הצוות נעה מכאלה שיכולים לספק מידע ברמת סוגי השמרים שמשמשים את מבשלת Beerצינות מקיבוץ קטורה, לכאלו שכשמבקשים מהן פרטים על בירה מסוימת מהחבית, מצביעות על לוח התצוגה די באדישות. המיקום בקצה השוק משחק לטובתו ולטובת הלקוחות, כי פחות צפוף שם. למרות שאנחנו ואחרים עושים את זה לפעמים, הביר מרקט איננו בר שמזמין התנחלות של שעות, אלא יותר הפוגה קצרה והתרעננות מהבלגאן ומסות התיירים של שרונה.      
ציון
ציון
ציון סופי: תחנת חובה לחובבי בירה, להתעדכנות, התנסות, הצטיידות וכמובן התרעננות על כוס בירה מקומית צוננת, בדרך אל או בדרך מהיכנשהו כלשהו בתל-אביב.  

לוגו תו איכות - קוביה
לוגו תו איכות - קוביה

ביר מרקט. שרונה מרקט (בכניסה המזרחית של השוק), תל-אביב