סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'מוני'ס בר' בחולון…

עד לא מזמן, חשבתי שאני לא מכיר אף אחד שגר כיום בחולון. היו כמה שהכרתי בתקופת השירות הצבאי שלי, או בתקופה בה עבדתי כברמן בירושלים, סטודנטים שעזבו לתל-אביב, למשל - אבל אף אחד לא נשאר בחולון. אבל זה היה רק עד לא מזמן. לא מזמן התברר לי שקולגה שלי היגר לא מזמן מהעיר השכנה בה גדל, ראשון-לציון, דווקא לחולון. יותר משסיקרן אותי ה"למה", סיקרן אותי יותר ה"איפה" – כלומר, איפה שותים החולונים בירה?

לא חסרות סיבות טובות להגיע לכאן: פאב שכונתי, אינטימי עם אווירה טובה... (צילומים: מלאכי מזור)
לא חסרות סיבות טובות להגיע לכאן: פאב שכונתי, אינטימי עם אווירה טובה... (צילומים: מלאכי מזור)
באמת שלא חסרות סיבות טובות להגיע לכאן: פאב שכונתי, אינטימי עם אווירה טובה... (צילומים: מלאכי מזור) וככה הגעתי אל ה'מוני'ס בר'. בר שכונתי, קטן ואינטימי, שקיים כבר 6 שנים ונקרא על שם הבעלים - מוני לוי. את מוני לא קשה לפספס. בדרך-כלל הוא יושב בפינה של הבר על כוס בירה, חבוש בכובע שריף ומצויד בחיוך מזמין. התיישבתי על הבר ומיד הוגש לי התפריט. דיפדפתי בין הצעות מפתות מהמטבח כמו סטייק אנטרקוט או צלעות כבש, עד שהגעתי לתפריט המשקאות. למרות שרמזו לי בקול מכיוון הבר שיש ברז חדש של בירת מנזרים הולנדית, בחרתי דווקא בכוס קטנה של בירת חיטה בווארית. ב'מוני'ס' כל הכוסות נשמרות בקירור כשהמנהג החל בעקבות בקשות של לקוחות קבועים בימי הקיץ החמים ועכשיו גם בחורף הקצר יחסית, המסורת נמשכת. בירת החיטה נמזגה לי בכוס המתאימה - צרה וגבוהה, המאופיינת לבירות החיטה - ממותגת ועל גבי תחתית. הכוס היתה נקייה, הבירה טרייה, והדבר היחידי שקצת היה חסר לי הוא מידת ראש הקצף. במקרה הזה, כנראה שתכונת הנדיבות היא שהשפיעה כי נמזגה לי בירה קצת מעל הקו המסומן, שזה נחמד לדעת שהכוונה טובה, אבל אני אישית מעדיף ראש קצף בריא על עוד טיפונת של בירה. ואם בדרך-כלל עניין הקצף מעיד על טיבה של הבירה, פה זה לא העניין כי באמת שהבירה בסדר - פשוט לכוס בירה "מושלמת" דרוש גם מראה מושלם. וכך, כאילו כדי להסיט את ענייני מה"ראש", הוגשו לי זיתים ובוטנים והברמנית הנחמדה תמיד דאגה שלא ייחסר. לצדי ישב לקוח קבוע, שצפה באחת מהטלוויזיות שבבר, בכדורגל ישראלי. מדי פעם נזרקו לאוויר הערות על רמת הכדורגל המקומי וכשהגיעו ההשוואות לכדורגל האנגלי או אז הרגשתי מספיק בטוח להביע את דעתי בנושא. השיחה על כדורגל סטתה גם לתרבות הנימוסים והשתייה הבריטיים. הלקוח שלצדי גילה שהוא ממש רוצה להגשים חלום ולבקר במולדת הכדורגל, אך הוא מתבאס על חבריו שאינם רוצים להצטרף והוא קצת חושש לנסוע לבד. נסיתי להרגיע אותו, וסיפרתי לו שמניסיון, כל מה שהוא צריך לעשות זה להיכנס לאחד הפאבים השכונתיים באנגליה, להזמין בירה, לחייך ליושבים לידו ואת הערב הוא כבר לא יסיים לבד. ובנימה אופטימית זאת, כאשר הוגשה לי הבירה השנייה, שמחתי לגלות שעניין ה"ראש" היה כנראה חד-פעמי, כי הפעם הוא לא היה חסר. וכאילו כדי לוודא שהדבר נעשה שלא במקרה, המלצרית/ברמנית השנייה בדיוק מזגה אל השולחן שבחוץ שלוש כוסות של בירת החיטה במזיגה נכונה ועם ראש בריא. אז מה היה לנו כאן?      
מזיגה
מזיגה
מזיגה: עמדת המזיגה נקייה. הכוסות הנקיות שבקירור נשמרות במקרר המיועד להן, כך שאין חשש לטעמי לוואי. המזיגה נכונה ובדרך-כלל יש הקפדה על ראש קצף מתאים.    
הגשה
הגשה
הגשה: כל בירה מוגשת בכוס המתאימה לה ועם לוגו תואם. יש תחתית, אם כל לא תמיד אחידה, אבל הסדר והניקיון שולטים.    
איכות
איכות
איכות: הבירה טרייה וקרה. מוני, בעל הבית, דאג לעדכן אותי שהחביות במקום מתחלפות בתדירות גבוהה וישנו מעקב על שטיפת הצינורות והברזים - מה שבהחלט מורגש.    
טעימות
טעימות
טעימות: תמיד יוגשו קעריות של בוטנים וזיתים על חשבון הבית. ישנו תפריט מגוון המתחיל באוכל ברים קלאסי וממשיך להצעות מפתות כמו צלעות כבש ולהפתעות מתחלפות.    
חוויה
חוויה
חוויה: אני מניח שלא חסרות סיבות טובות לכל מי שגר בסביבה להגיע לכאן, אבל גם לאלו שהיגרו מהעיר יש לפחות סיבה אחת להגיע לסביבה: פאב שכונתי, אינטימי ואווירה טובה. בעצם, זה כבר יותר מאשר סיבה אחת.    
ציון
ציון
ציון סופי: השירות, האיכות והחוויה הנעימה - כל זה מספיק בשביל לזכות את מוני, השריף של חולון, בתו איכות המזיגה של סנהדרינק.    

מומלץ סנהדרינק!

תו איכות מזיגה 2016 - עותק
תו איכות מזיגה 2016 - עותק

מוני'ס בר. סוקולוב 131, חולון