סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: 'הרצל' ברחובות…

בחיפוש אחר בירה טובה בסוף יום עבודה קפצתי לבקר באחד הברים המדוברים בשכונה. מצויד בבקבוק מים 330 מ"ל, מד טמפרטורה, טיימר, יובש בגרון והרבה מצב רוח הגעתי ל'הרצל' - בר שכונתי הממוקם ברחוב הראשי של רחובות. הרצל הוא בר שכונתי המעוצב באופן חם ומקושט בפרטי וינטג' ובדיוקנים של הרצל. הגעתי למקום בערב קר וגשום, אך בפנים פגשתי מקום נעים ומזמין. בחלל שבקומה הראשונה פזורות פינות ישיבה, ישנה גם מרפסת מקורה ומחוממת וניתן אף לשבת על הבר. בקומה השנייה המקום מציע בר מפואר יותר ופינות ישיבה חשוכות ואינטימיות יותר. גם בקומה השנייה ישנה מרפסת מקורה ומחוממת.

פאב שכונתי נחמד להעביר בו ערב על בירה טובה וליהנות ממוזיקה נעימה בקצב רגוע עם חיוך... (צילומים: תומר כורם)
פאב שכונתי נחמד להעביר בו ערב על בירה טובה וליהנות ממוזיקה נעימה בקצב רגוע עם חיוך... (צילומים: תומר כורם)
פאב שכונתי נחמד להעביר בו ערב על בירה טובה וליהנות ממוזיקה בקצב רגוע עם חיוך... (צילום: תומר כורם) על-מנת שאוכל להתרשם מכל מה שיש למקום להציע התחלנו את הבילוי במרפסת שבמפלס התחתון, משם עברנו לבר ובסוף עלינו לבירה אחרונה בבר העליון. בשתי הקומות מושמע פלייליסט מגוון באופן המאפשר לנהל שיחה נעימה. בקומה העליונה אפילו ביקשנו שישמיעו שיר מסוים והברמן נענה לבקשתנו. בקומה התחתונה קיבלה אותנו מארחת שנתנה לנו את החופש לבחור לשבת היכן שנרצה. מיד כשהתיישבנו קיבלנו תפריט ושאלתי מה יש להם להציע מהחבית. המקום מתהדר בכמה וכמה ברזים, ביניהם הוגרדן מהחבית (לטענת הברמן זהו המקום היחיד ברחובות שמגיש את הבירה הזו מהחבית), ו-STUDENT BEER – לאגר צ'כי בהיר וקליל שנושא את הלוגו של המקום בגאווה. הזמנתי נגב אואזיס בתור התחלה וכשהמלצרית עזבה את השולחן הפעלתי טיימר. 3 דקות של שיחה נעימה והמלצרית הגישה לי את הבירה שאמנם הגיעה בכוס לא ממותגת, אך אופיינית לסגנון, והוגשה על גבי תחתית, אבל של מותג אחר שנמזג במקום. הבירה היתה בעלת ראש קצף יפה ועמיד. אפילו בדקתי את הטמפרטורה והיא הגיע קרה במידה הנכונה. מבט על הכוס הצביע על כוס נקייה. הרחה קטנה ושלוק והבירה התגלתה כמו שבירה צריכה להיות – טרייה, טעימה ומוגזת במידה הנכונה. הקצף נשאר לכל אורך השתייה והשאיר אחריו שובל של תחרה בלגית - מה שרק הוסיף לאיכות הטובה של הבירה. בדיקה של כמות הבירה בכוס הצביעה על כמות של 300 CC ללא ראש הקצף - אומנם לא מדובר בשליש מלא, אך המלצרית עדכנה אותי כבר בזמן ההזמנה לגבי הגדלים. משם עברתי לשבת על הבר והזמנתי לי גולדסטאר שהגיעה בכוס נקייה וממותגת עם תחתית מקורית של המותג – תענוג. את הערב סיימתי בקומה העליונה, שהתבררה גם כמתאימה למעשנים, עם כוס של STUDENT BEER וגם כאן כל נושא הניקיון והטריות של הבירה חזר על עצמו והיה עקבי. אז מה היה לנו כאן?    
מזיגה
מזיגה
מזיגה: החביות מאוחסנות במקרר מתחת לדלפק, ועמדות המזיגה נקיות, הן בבר התחתון והן בבר העליון. הבירות נמזגות כראוי בזווית של 45 מעלות, ולאחר מכן יישור הכוס ובניית ראש קצף.    
הגשה
הגשה
הגשה: כל בירה מוגשת בכוס המתאימה לסגנון. הכוסות נקיות ואינן ממותגות. כוס הבירה אמנם מוגשת על גבי תחתית, אך של מותג שאינו תואם את הבירה המוגשת.    
איכות
איכות
איכות: הבירות טובות, טריות, מוגזות בצורה נכונה ונמזגות בצורה הנכונה ובטמפרטורה הנכונה עם ראש קצף יפה. הדבר היחיד שהפריע הוא נפח הכוסות (300/470).    
טעימות
טעימות
טעימות: עם הבירה לא מגיעים נשנושים כלשהם על חשבון הבית, אך המקום מציע תפריט מגוון ונחמד, לרבות מנות לצמחונים.    
חוויה
חוויה
חוויה: פאב שכונתי קטן וחמים עם צוות צעיר וחייכני. בסך הכל מדובר במקום נחמד להעביר בו ערב על בירה טובה וליהנות ממוזיקה נעימה בקצב רגוע עם חיוך.    
ציון
ציון
ציון סופי: כאמור, 'הרצל' הוא בר שכונתי שממש נחמד להעביר בו ערב ככה בקטנה. נכון שעניין הגדלים של הכוסות מבאס, אך בהתחשב בשאר הנתונים: ניקיון הכוסות והעובדה שהן נשטפות במדיח המיועד רק לכוסות, צורת המזיגה, טריות הבירה וצורת ההגשה, כל אלה בהחלט טובים ומספקים והמקום ראוי לקבל את תו האיכות של סנהדרינק.

מומלץ סנהדרינק!

תו איכות מזיגה 2016 - עותק
תו איכות מזיגה 2016 - עותק

הרצל. הרצל 209, רחובות