אסטראה דאם ,ממש כמו מועדון הכדורגל של ברצלונה, היא אחת מהגאוות הגדולות של קטלוניה. טל חוטינר מספר עליה ועל האחות הסנובית שלה

מבשלת אסטראה דאם נוסדה במרכז ברצלונה בשנת 1876 על ידי אוגוסט דאם שהגיע לברצלונה מאלזס, בגלל מלחמת צרפת-פרוסיה. האקלים, האוכל והאווירה הים תיכונית עשו לו רק טוב והאיש החל לבשל בירה כמו שבישל באלזס, ואכן אסטראה היא בירת לאגר גרמנית עם התאמה למדינות עם אקלים ים תיכוני. הבירה היא לאגר המיוצר משילוב בין שעורה מקומית (המלותתת על ידי החברה) ואורז. תהליך ייצור הבירה לוקח כחודש מתחילתו ועד סופו והוא כולל תהליך לאגרינג ארוך של כ-3 שבועות שהוא הארוך ביותר בספרד. התוצאה היא בירה עם טקסטורה וראש קצף סמיכים מעט יותר מהלאגרים הרגילים וגיזוז עדין עם סיומת מתקתקה.

גאוות קטלוניה
גאוות קטלוניה
גאוות קטלוניה האחות היוקרתית יותר נקראת אינדיט והיא בירה המותאמת לאוכל שבושלה יחדיו על ידי הברו מייסטר של אסטראה ופראן אדרייה, השף המפורסם והבעלים של מסעדת אל בולי שנסגרה לא מכבר. אינדיט מבושלת מ70% שעורה ו30% חיטה ומתובלת במעט גרגרי כוסברה, קליפות תפוז וליקריץ. פשוט בירה משובחת. אסטראה בספרדית זה כוכב ובמקור צבעו של הכוכב היה אדום עד שהגנרליסימו פרנקו החליט שזה יותר מדי קומוניסטי בשבילו וכפה על החברה לשנות את צבעו לזהב. ממש גולדסטאר.