עם שם כמו שלה בטוח שגם אתם יודעים איפה נולדה בירה סן מיגל. גם אנחנו חשבנו כמוכם. אז זהו, מסתבר שלא...

בירה סן מיגל הספרדייה היא הבירה הנמכרת ביותר בספרד ומותג הבירה הספרדי הנמכר ביותר ברחבי העולם. עד כאן לא חידוש גדול, כי הרי אם הייתי אומר לכם "תנו לי שם של בירה ספרדית ומהר", סביר להניח שזה השם הראשון שהיה צץ לכם בראש, אלא שהסיפור המעניין הוא דווקא מקום הולדתה של הבירה הזאת. הבירה הגרמנית הנמכרת ביותר נוסדה בגרמניה, הצ'כית המפורסמת ביותר מגיעה מצ'כיה והספרדית הנמכרת ביותר למרבה ההפתעה נוסדה ב... פיליפינים! אז מה הקשר בין בירה ספרדית לפיליפינים?

הסן מיגל היא בירה בהירה ונהדרת, כזו שתתחבב בקלות יחסית על כל מי שמחפש בירה טובה שלא מתחכמת... (צילומים: יח"צ)
הסן מיגל היא בירה בהירה ונהדרת, כזו שתתחבב בקלות יחסית על כל מי שמחפש בירה טובה שלא מתחכמת... (צילומים: יח"צ)
בירה בהירה ונהדרת, כזו שתתחבב בקלות יחסית על כל מי שמחפש בירה טובה שלא מתחכמת... (צילומים: יח"צ) 7107 האיים המרכיבים את המדינה היחידה במזרח-אסיה עם רוב נוצרי, נקראים על שם המלך פיליפ השני, מלך ספרד (פיליפ - פיליפינים, הבנתם, נכון?). הספרדים שלטו במדינה מתחילת המאה ה-16 ועד סוף המאה ה-19, עד שהובסו על ידי ארצות-הברית במלחמת ספרד-ארצות-הברית ובעקבותיה השתלטה ארצות-הברית על מושבותיה של ספרד בים הקאריבי ובאוקיינוס השקט.
בירה סן מיגל - בקבוק
בירה סן מיגל - בקבוק
מבשלת הבירה סן מיגל נוסדה בשנת 1890 במנילה בירת הפיליפינים על-ידי משפחת מאהו המקומית, רק 9 שנים לפני שהפיליפינים התנערו סופית מהכיבוש הספרדי והכריזו על הקמת מדינה עצמאית. לאחר מספר שנים נפתחה מבשלת סן מיגל גם בספרד, כנראה מתוך כוונה לכוון לקהל היעד המקורי הספרדי שנעלם מהאיים לאחר הכיבוש. כיום תאגיד מאהו סן מיגל כולל חמש מבשלות בירה שונות הממוקמות ברחבי ספרד, כשמתוכן שתי מבשלות נחשבות לגדולות במדינה. מתוך מבחר הבירות של המבשלה (כמו סן מיגל 1516 שהיא שונה ומיוחדת יותר וסן מיגל Selecta שהיא לאגר חזקה יותר) הנמכרת ביותר היא הסן מיגל אספסיאל (Especial) כלומר מיוחדת. זוהי בירת לאגר בהירה טעימה, מרווה, נהדרת, מושלמת ליום קיץ מהביל, הכל אפשר להגיד עליה בלב שלם, אבל מיוחדת? נו, מי אנחנו שנתווכח עם הספרדית הנמכרת ביותר. הסן מיגל כאמור, היא בהירה ונהדרת, כזו שתתחבב על כל מי שמחפש בירה טובה שלא מתחכמת. היא תשתלב לצד כל מה שהמטבח הישראלי מציע, מכל העדות ומכל המטבחים. מארז רביעייה במקרר שיחכה לחבר'ה שיבואו לראות כדורגל, תמיד יהיה מראה מלבב והיא אף מכילה מעט יותר אלכוהול משאר הבירות בקטגוריה שלה - 5.4 לעומת 5 מכל השותפות לה בקטגוריית הלאגר. לסן מיגל אספסיאל יש גם בקבוק ליטר מגניב עם פקק מסתובב שמגיע במחיר מומלץ לצרכן של 23 שקלים, שיכול להיות אחלה של פתרון לפיקניק ולארוחה קלילה וגם לחלוקה בין כמה אנשים שלא רגילים לשתות כמויות גדולות. בימים אלו תוכלו למצוא אותה במארז רביעייה של 330 מ"ל לבקבוק במחיר מומלץ של 36 עם כוס בירה ממותגת במתנה.