שני סנהדרינקים הוזמנו על ידי יבואני הבירות הגרמניות ביטבורגר ובנדיקטינר לביקור במבשלות. חוטינר עם סיפור קצר בנוסח זרם תודעה שיכור

זה התחיל בשתיית כמה בירות במהלך הדרבי של מנצ'סטר. בדרבי צפינו עוד בתל אביב, אחר כך המשכנו לנתב"ג וישבנו קצת על הבר הנחמד עם השם האידיוטי שמוזינג או משהו כזה. אה, היה גם בלנטיין קטן לפני הטיסה. הצלחנו לשים את הראש בטיסה וכבר כשעה אחרי הנחיתה במינכן ישבנו על הבר במלון ושתינו ביטבורגר פילסנר ראשונה על אדמת גרמניה. זה המשיך עם ארוחת צהריים במרתף בירה מפורסם ליד המרין פלאץ, עם עוד כמה פיינטים טובים ואפילו לאגר כהה ושנאפס קטן. המשכנו לטייל קצת ושתינו עוד כמה לאגרים ליד השוק הפתוח. במלון כבר שתינו עוד ביטבורגר ושנאפס קטן ואז הלכנו להתקלח. בערב לפני שיצאנו שתינו איזה ביטבורגר קטנה ועוד שנאפס טוב ויצאנו שוב עם המארחים לארוחת ערב. שם שתינו שוב כמה וכמה פיינטים טובים של בירות חיטה ובעיקר לאגרים ואכלנו המון חזירים בכל מיני צורות שונות. לפני שהלכנו לישון שתינו עוד שניים שלושה ביטבורגרים קטנים ושנאפס נהדר שקוראים לו משהו כמו אופסלה אבל מי זוכר.

1231491_709525359074709_1219761801_n
  זה היה היום הראשון. מבשלת ביטבורגר ממוקמת בעיירה ביטבורג ששוכנת במערב גרמניה ליד הגבול עם לוקסמבורג. למעשה העיירה סביב המבשלה, מאחר וחוץ מהמבשלה המרשימה אין בעיר הקטנה דבר ורוב תושביה מועסקים על ידי החברה. המבשלה נוסדה בשנת 1817 וייצרה בעיקר מבחר בירות אייל בתסיסת שמרים עילית. כל זה השתנה כאשר תאובלד סימון לקח את המושכות והחל להשקיע ולפתח את איכויות הבירה. תאובלד חקר, למד ובשנת 1883 הצליח לייצר את הפילזנר המפורסמת של ביטבורגר שהיתה הראשונה שהורשתה להיקרא פילזנר מחוץ לאזור פילזן המקורי בצ'כיה. עד היום זו הבירה המזוהה ביותר עם ביטבורגר והיא מיוצרת במבשלה בזכות חומרי הגלם המשובחים. מתחת למבשלה קיים אקוויפר אליו חלחלו מים במשך מיליוני שנים דרך שכבות גיר וסלע באדמה. באמצעות באר שנחפרה לעומק של 280 מטר שואבים את המים המשובחים האלו ומהם מייצרים את הפילזנר. בחברה מגדלים גם את השעורה המשובחת המתאימה לפילזנר בעצמם וכך גם את הכשות הייחודית ואת השמרים - בקיצור כל מה שאפשר בכדי לייצר בירה איכותית וקונסיסטנטית בלי לסמוך על גורמים חיצוניים. גם כיום הבירה אינה עוברת פיסטור או מכת חום אלא רק שני סינונים כדי לשמור על רעננותה המקורית. "אני לא מייחס חשיבות לתוצאות הרבעון האחרון או לירידה בצריכת הבירה בעשור האחרון, אני מסתכל על הדור הבא של המשפחה ועל הבירה שהוא עתיד לייצר". הדובר הוא יאן ניוודניצ'נסקי - הדירקטור האחראי על הייצור, דור שביעי למשפחת סימון ונכדו של תאובלד סימון. כשאתה מסתכל על עסק בראייה בין-דורית אז באמת רבעון, מאזן או אופנה הם נקודות ציון קטנות יחסית בהיסטוריה המפוארת של משפחת סימון.
544900_709527025741209_143605931_n
גם שם שתינו די הרבה. כי חוץ מזה אין הרבה מה לעשות בעיירה המשעממת, אבל המפעל מדהים בגודלו ומייצר כל שנה פי שלוש או ארבע מצריכת הבירה בישראל כולה. ביטבורגר, למרות היותה מבשלה משפחתית, היא הבירה הנמכרת ביותר מברזים בגרמניה ומספר שלוש בצריכת הבירה הכללית. בקיצור, חפשו את הבירה בארץ אם קיפניס ואני השארנו משהו ליבוא. בקבוקים של 500 מ"ל 5% אלכוהול , 12.90 ₪ לצרכן או בחביות בחלק מהברים המקומיים.