ג'ייסון מרלסיס, מאט למלר ומרטין מסקאוסקי, אמני הג'אז מניו אורלינס, מחכים לכם השבוע בפסטיבל הג'אז והקולינריה "צליל משותף" 2016...

מיטב נגני הג'אז והדיקסילנד יגיעו השבוע מניו אורלינס להופעה חד-פעמית בפסטיבל הג'אז "צליל משותף" 2016 שיתקיים בראש-העין. יחד עמם יגיעו מניו אורלינס שפים מומחים לבישול הקריאולי, המזוהה כל-כך עם העיר הססגונית הזאת. פסטיבל הג'אז "צליל משותף" המתקיים זוהי השנה החמישית, הוא יוזמה משותפת של 'סימפוניה' - המרכז למוזיקה ראש-העין, פרויקט 'שותפות ביחד' של הסוכנות היהודית המחבר בין קהילות יהודיות ברחבי העולם לבין רשויות מקומיות בישראל, והערים ראש-העין וניו אורלינס.

חגיגה של צלילים וטעמים עם מוזיקת ג'אז מאורלינס ואוכל משובח מהמטבח הקריאולי... (צילומים: יח"צ)
חגיגה של צלילים וטעמים עם מוזיקת ג'אז מאורלינס ואוכל משובח מהמטבח הקריאולי... (צילומים: יח"צ)
חגיגה של צלילים וטעמים עם מוזיקת ג'אז מניו אורלינס ואוכל משובח מהמטבח הקריאולי... (צילומים: יח"צ)

על התופים ינגן ג'ייסון מרסליס - מומחה לכלי הקשה שאוהב לשלב בין ג'אז לבין סגנונות מוסיקה אחרים ובנו של אגדת הג'אז אליס מרסליס ובעצמו אחד הגורמים לכך שבני משפחת מרסליס מכונים 'המשפחה הראשונה של הג'אז בניו אורלינס'. על הפסנתר ובשירה יופיע מאט למלר - פסנתרן ג'אז מוכר, זמר, מעבד ומפיק מוזיקלי. הצלע השלישית במופע הוא מרטין מסקאוסקי, נגן הקונטרבס, המשלב מגוון תרבויות וסגנונות בסגנון היצירה שלו לצד השפעות של פולק ומוסיקה צוענית.

פסטיבל הג'אז צליל משותף ראש העין - אווירה
פסטיבל הג'אז צליל משותף ראש העין - אווירה
עוד יגיעו לכאן במסגרת הפסטיבל: זאכרי אנג'ל ובריאן לנדרי - שניים מהשפים הבולטים והמצליחים ביותר בסצנה הקולינרית, בארצות-הברית בכלל ובניו אורלינס בפרט. זאכרי, שעבד בעבר במסעדת "כתית" הישראלית וכיום הוא מתמחה במטבח יהודי מודרני, הוא השף של מסעדת Shaya שנבחרה למסעדה החדשה הטובה ביותר בארצות-הברית לשנת 2015, ולנדרי הוא השף של מסעדת Borgne המתמחה במטבח הקריאולי המקומי, בשילוב עם נגיעות ספרדיות. השניים יפתחו את הערב הראשון של הפסטיבל ויכינו לעיני האורחים מגוון מנות מיוחדות המאפיינות את המטבח הקריאולי המיוחד של ניו אורלינס. ברחבת הפסטיבל יוקמו דוכני מזון בהם ניתן יהיה לרכוש מנות אותן בישלו צמד השפים.

את הפסטיבל יתגברו אמנים ישראליים, ביניהם מרגלית צנעני בעיבודים חדשים לשיריה המוכרים, יוני רכטר בעיבודי ג'אז ביחד עם רכב נגנים גדול, והרכב 'הודנא אפרוביט אורקסטרה' - הרכב בן 13 נגנים המבצע מוזיקה מקורית ברוח האפרו-ביט.

  פסטיבל "צליל משותף". האמפיתאטרון העירוני ראש-העין. 5-6 באפריל. יום ג' החל מהשעה 18:00, יום ד' החל מהשעה 19:00. מחיר למשתתף: 30 ₪ (המחיר כולל מנת שף אחת). פרטים בטלפון: 1700-50-22-50, ובאתר: http://www.makombalev.org.il/