יאיר גת חושב שהויונייה 2014 החדש של יקב יתיר, הוא אחד מנקודות האור ששמח לפגוש בתערוכת היין האחרונה...

המילים הללו נכתבו לאחר היום הראשון של תערוכת 'סומלייה 2016' ועדיין מוקדם מכדי להתחיל לסכם, אבל אם הייתי אחד ממארגני האירוע, הייתי חוזר בסופו של יום הביתה, ומתחיל לחשוב מחדש על הפורמט.

יקב יתיר שהשיק את ויונייה מבציר 2014 היה אחד מאלה שסיפקו את הסחורה... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)
יקב יתיר שהשיק את ויונייה מבציר 2014 היה אחד מאלה שסיפקו את הסחורה... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)
יקב יתיר שהשיק את ויונייה 2014 היה אחד מאלה שסיפקו את הסחורה... (צילומים: יח"צ, freeimages.com) כרגיל, היה תענוג להסתובב בין הדוכנים, לפטפט עם חברים ולהתחמק מכל השאר, אבל כמה יקבים גדולים, יבואנים גדולים ויקבים בינוניים חשובים בלטו בהעדרם, ומי שהגיע להיכל התרבות כדי לגלות יינות חדשים או להכיר יצרנים מעניינים, עלול היה לצאת בסופו של יום קצת מאוכזב. 'זו התערוכה הכי משעממת בעולם', אמרה לי חברה חצי שתויה אחת שפגשתי על מדרגות היכל התרבות. אני חושב שהיא קצת הגזימה. אם אני מצאתי בה כמה נקודות אור, אני בטוח שכל אחד יכול.
יתיר ויונייה 2014 - בקבוק
יתיר ויונייה 2014 - בקבוק
אחד מהיקבים שסיפקו את הסחורה היה יקב יתיר שהשיק את ויונייה מבציר 2014. בטעימת אורך שלו שערכה מועצת סנהדרינק לא מזמן וכללה את הבצירים 2007-2013, גילינו שהיין הלבן המרענן הזה, יודע להתיישן יפה מאוד. היין מהבציר הנוכחי נעשה מענבי שני כרמים ביער יתיר, תסס במכלי נירוסטה וחצי ממנו התיישן בחביות עץ. 'הוא מאוד פירותי', נאמר לי על-ידי אחד מאנשי הדוכן. במונחים של יתיר הוא אולי כזה. ריחות הפרי הם לא מהסוג שמנסה לפתות את הטועם בהתפרצות מתקתקה, אלא מאלה שדורשים תשומת-לב ומבהירים מעבר לכל ספק שמדובר ביין רציני. את השפעת היישון בעץ אפשר להרגיש בעיקר במבנה העגלגל ובמרקם העשיר, שהיו יכולים להיות די מעיקים, אם לא היו נתמכים בחמיצות נהדרת - שילוב שיכול להעיד גם על יכולת ההתיישנות שלו והסיומת חדה, חמצמצה ומרעננת. כמה שעות מאוחר יותר, הגיעה לידי טעימה של 'יער יתיר' מתיישן מראשית האלף הנוכחי. האדום הגדול הזה, אחד יינות המרשימים ביותר שנעשו אי-פעם בצד הזה של הים התיכון, מטיל צל גדול, לפעמים אפילו יותר מדי גדול על האחים האדומים שלו. על אחת כמה וכמה על האח הלבן. למי שאוהב את העשייה המאופקת ואת האופי של יתיר, אני חושב שכדאי מאוד לשים גם כמה בקבוקי ויונייה 2014 במקרר שלו, לקראת הקיץ הבא שיגיע הרבה יותר מהר ממה שנדמה לנו ולקראת הקייצים שעוד יבואו.   יתיר, ויונייה 2014. מחיר: 90 שקל