יו"ר ועדת חוק ומשפט, חבר הכנסת שמחה רוטמן, שוחח היום (חמישי) עם גיא פלג וניסים משעל בתוכניתם ב-103FM אודות הרפורמה במערכת המשפט, ועל הרצון בהידברות.

"נשבש את החיים בכל הארץ": אחד מראשי המחאה מסביר מה צפוי ביום ההתנגדות
לכל העדכונים בנוגע ליום ההתנגדות

בפתח הראיון אמר: "אני חושב שהידברות ופשרה זה דבר נכון, אפשר למצוא פתרונות לבעיות שמטרידות הרבה מאוד אנשים, גם אותי, אבל בשביל זה צריך להגיע לשולחן המו"מ. יש אנשים שקראו להידברות עם החמאס, אבל ביבי, לוין ורוטמן זה יותר מדי. אני רוצה להזכיר שכשהתחלתי את הליך החקיקה אמרתי לחברי ועדת החוקה שנתחיל לדבר בלי נוסח כדי לגבש משהו יחד, מה אמרו לי? שלחו מכתב מחברי האופוזיציה שאם אני לא מציג נוסח הם מחרימים את הדיונים. חשוב שהעובדות יהיו ידועות". 

"אם אין פרטנר, אני צריך לעצור את החקיקה? אנחנו מתקדמים בחקיקה כי זה מה שהבטחנו וזה הדבר הנכון שטוב לכלל המדינה. בוודאי שאנחנו מתקדמים עם החקיקה, זו לא שאלה בכלל. הרפורמה תעבור שינויים בוועדה. אנחנו קשובים להערות הייעוץ המשפטי והוועדה, וחשוב שהציבור יידע שהרפורמה מתקדמת, אך היא לא נכנסת ויוצאת לוועדה באותה צורה", המשיך רוטמן.

עוד סיפר חבר הכנסת: "תקרא את יובל אלבשן, הם העלו נקודות חשובות שלא חשבתי עליהן ואאמץ אותן. קצת עובדות, קצת אמת, החרמות הדיונים הגיעו לפני ששמתי נוסח על הוועדה. שבוע לא היה שום דיון, מי מנע מהם לדבר? נכנסים ללופ של פייק על גבי פייק".

הצבעה בוועדת החוקה (צילום: ערוץ כנסת)
"מינוי שופטים, אם היינו כמו בקנדה, באירלנד, בניו זילנד, הממשלה הייתה ממנה שופטים. זה אולי היה רעיון טוב, בלי כנסת, בלי אופוזיציה. אבל לא עשינו כמוהם, השארנו ועדה ושופטים בוועדה, לא עשינו שהממשלה תמנה את השופטים. אין מדינה דמוקרטית נורמלית אחת בעולם שיש לה וטו לשופטים, אמרנו שנבטל אותו בכל דרך ובכל צורה. חשבתי לעצמי שהשיטה הנוכחית הביאה אותנו עד הלום", חתם רוטמן.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM