חדשות מתפרצות

תחנת הרדיו "קול ברמה" תשלם פיצוי בסך מיליון ש"ח כיוון שסירבה להשמיע נשים

מבזק חדשות

תחנת "קול ברמה" תשלם פיצוי בסך של מיליון ש"ח, משום שסירבה להשמיע נשים בתחנה. הסכום יועבר לקרן תובענות ייצוגיות שתחליט כיצד לחלק את הסכום לטובת תכניות להעצמת נשים מסורתיות, דתיות וחרדיות.

בפסק הדין נכתב: "מדובר בתובענה ייצוגית בעלת חשיבות ציבורית של ממש, שעשתה לראשונה שימוש במוסד התובענה הייצוגית ככלי לקידום שוויון ולמניעת הפליה מגדרית." עו"ד יעל רוקמן מנכ"לית קולך: "בית המשפט אמר באופן חד משמעי כי מניעת נשים מלהשמיע את עמדותיהן באמצעי התקשורת היא אפליה ועוול. אין מקום להשפלה והדרה של נשים, אין מקום למחיקת קולן של נשים מן השיח הציבורי". 

עורכי הדין אורלי ארז-לחובסקי, מנהלת המחלקה המשפטית במרכז הרפורמי לדת ומדינה  ועו"ד אסף פינק שייצגו את "קולך" בתביעה, מסרו בתגובה לפסק הדין: "פסק הדין מהווה אבן דרך חשובה במאבק בהפליה בכלל ובהדרת נשים בפרט. הוא מבהיר את חומרתה של הפגיעה של הדרה כזו ואת המחיר שעל גורמים מדירים לשלם על מנת לפצות את מי שנפגעה מההדרה. הוא מדגיש את החשיבות של השימוש בכלי של תובענה ייצוגית כדי להיאבק בעוולות חברתיות. בפרוס עלינו השנה החדשה, אנו נמשיך לפעול למען חברה שוויונית, סובלנית וצודקת וכנגד תופעות של אפליה והדרה".
 
 

אבישי גרינצייג 20/09/2018 20:21
שתפו: