במהלך ביקורו הרשמי בישראל, שר החוץ של בריטניה, ג'יימס קלברלי, נפגש היום (שני) עם אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP (Jerusalem Venture Partners) ו-Margalit Startup City, כדי ללמוד על חדשנות ישראלית וההייטק הישראלי.

הפגישה, שהתקיימה ב-Margalit Startup City Jerusalem, נועדה לתת זריקת עידוד נוספת לקשרי הטכנולוגיה וההשקעות בין ישראל לבריטניה, תוך העמקת הקשרים העסקיים והערכיים בין שתי המדינות. מוקד הפגישה עסק בהרחבת שיתוף הפעולה הטכנולוגי בין ישראל לבריטניה, ירושלים ולונדון, והאפשרות להקים מרכז טכנולוגי בבריטניה המתמקד באקלים-טק וסייבר על בסיס מודל מרגלית סטארט-אפ סיטי.

הפגישה כללה הצגה של הישגיה של ישראל בתחום הבינה המלאכותית, פינטק, פודטק ואבטחת סייבר, והציגה את הסטארט-אפים הישראליים Kinoko, Feelit ו-Balena. קילברלי פגש גם את צוותי הניהול של חברת הפינטק ThetaRay, חברת הסייבר Coro ו-Insure-tech Unicorn הישראלית Earnix.

פגישתם התקיימה לפני פגישתו של קלברלי עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, והשתתפו בה שגריר בריטניה בישראל, סיימון וולטרס, ושגרירת ישראל בבריטניה, ציפי חוטובלי. בדיונים הושם דגש חזק לא רק על הקשרים הטכנולוגיים בין שתי המדינות אלא גם על הערכים המשותפים של פלורליזם ודמוקרטיה המאפשרים את שיתוף הפעולה הפורה.

שר החוץ ג'יימס קלברלי: "אם מחברים אנשים, אנשים יצירתיים, הם מתחילים לנסות לתקן בעיה אחת, ובסופו של דבר הם פותרים מגוון שלם של בעיות אחרות ביחד. אני מאמין שמציאת הזדמנויות לעבודה משותפת היא המפתח, עם התמקדות בעתיד, אמונה שהעתיד יכול להיות טוב יותר מהעבר. יש צורך לטפל בבעיות שעלולות להיראות בלתי פתירות - אתה לא יכול לעשות את  בעצמך, אתה צריך לשתף פעולה. אני כאן כדי לעזור להגביר את ההשפעה של תעשיית הטכנולוגיה הישראלית, כי זה טוב לכולנו".

אראל מרגלית: "כאן בירושלים, אנו רואים בחדשנות יותר מסתם מיזם עסקי, זה הבסיס לדו קיום וחדשנות בין אנשים מרקעים, אמונות ואידיאולוגיות שונות - יהודים, ערבים ונוצרים. פלורליזם ודמוקרטיה הם הבסיס למה שאנו שואפים להשיג בירושלים וברחבי ישראל. אנו מוצאים את עצמנו כרגע ברגע מרכזי בהגנה על עתיד האומה שלנו, אבל אני גאה שההייטק הישראלי ומנהיגיו לוקחים תפקיד מוביל בהגנה על הדמוקרטיה הישראלית ובשימור מערכת המשפט שלנו".

עוד הוסיף מרגלית: "ישראל ובריטניה, לונדון וירושלים חולקות ערכים משותפים של דמוקרטיה, זכויות הפרט, חופש, שוויון וצדק. בליבת הערכים הללו טמונים טכנולוגיה וחדשנות, המשמשות כאבני הבניין לשיתוף פעולה בינלאומי, בריתות בין מדינות חופשיות, צמיחה כלכלית ומאמצים משותפים לשיפור עולמנו. עצם שיתוף הפעולה שלנו תלוי בשמירה על הערכים הדמוקרטיים שלנו - זוהי דרישה בסיסית למאמצים המשותפים שלנו".

הפגישה בין מרגלית לשר החוץ קלברלי משקפת את המחויבות המתמשכת של קהילת ההייטק בישראל לחיזוק היחסים עם מדינות אחרות, תוך התמקדות באינטרסים משותפים בטכנולוגיה, חדשנות וערכים דמוקרטיים.