בואו לקפל: “אוריגמישראל” מציע סדנאות אוריגמי, הן בזום והן בבתי מלון של מפונים בכל רחבי הארץ, ללא כל תשלום. מאחורי היוזמה הנפלאה נמצאת הדר אלפסי (33), אמנית אוריגמי: “הלימוד המוחשי והמפגש הבינאישי בימים אלה חשובים מאין כמותם. לכן החלטתי לפנות למספר ארגונים ובתי מלון אשר חיפשו פעילויות לילדים ולהציע את שירותיי בתחום. בימים כתיקונם אני מלמדת אוריגמי בבתי ספר, מה שכמובן גם עונה על הצורך האישי שלי, במפגש ובלימוד. האוריגמי עבורי הוא שליחות, ובפעולה עצמה - כפי שאני מאמינה - יש יכולת לריפוי ולהרגעה”.

לפניות: בפייסבוק - OrigamliHadar.

עוזרים למפונים להתפרנס בכבוד: חברת ZIGIT מחטיבת הדיגיטל של קבוצת SQLINK מרחיבה את הפלטפורמה "יד ביד למפונים" שמקשרת בין בעלי מקצוע שפונו מבתיהם בעקבות המלחמה ובין תושבים שמעוניינים בשירותיהם. כעת, הפלטפורמה מאפשרת גם לחברות לפרסם מודעות דרושים ולחפש מועמדים חדשים. במתחם החדש בפלטפורמה, “דרושים מקצוענים”, ניתן יהיה למצוא הזדמנויות תעסוקה רבות, בחברות שמתעדפות העסקת בעלי מקצוע שפונו מבתיהם בדרום ובצפון, על מנת לאפשר להם להמשיך להתפרנס ולחזור לשגרה.

מידע נוסף והרשמה באתר “יד ביד למפונים”.

בעקבות המלחמה: "זיכרון בסלון" הקימה חמ”ל חירום ובשיתוף עם פלטפורמת המשלוחים "תן ביס" מעניקים סיוע ייעודי לשורדי שואה. הצוות המסור של "זיכרון בסלון" פונה באופן יזום לאלפי שורדי שואה מדי יום, בודק לשלומם, נותן מענה לצורכיהם המיידיים ומציע תמיכה רגשית בתקופה מורכבת זו.

לפרטים: מיכל 0528804549.

בואו לבנות: במסגרת מיזם חדש שהוקם על ידי הייטקיסטים מחברת אורקל בעודם משרתים במילואים, בשיתוף “איש הלגו” מאור כהן, מחולקות בימים אלו מאות ערכות לגו לילדי העוטף ולילדי החטופים. היוזמה נולדה על רקע ההבנה כי ללגו יש יכולות ריפוי, ושבניית עולם בעזרת לגו נותנת השראה לבנייה ועשייה גם במציאות הקשה.

לתרומה עבור המיזם צרו קשר: 0529457657. 

סבתא סורגת: בימים אלו כשרוח ההתנדבות ממשיכה לנשב, התגייסו הסבתות מאחוזת ראשונים לסרוג 100 כובעי צמר מחממים עבור חיילינו שבשטח, ואלו נתרמו לחיילים בשטח.

צועד על קיבתו: השפים דור זגורי ("פרנה בשוק") וצ’רלי פדידה (MENU) נוסעים לבסיסי צה”ל ומאכילים את חיילינו האמיצים באוכל גורמה מפנק. השבוע צפויים השניים להגיע ולבשל עבור מפונים מהעוטף ששוכנים במלון במרכז תל אביב. בנוסף, זגורי צפוי להגיע בעצמו בשבוע הבא לאחד הגדודים ביריחו ולפתוח עמדת פרנה ל־400 חיילים.

לזכרם

אתר חדש מאגד את סיפורי הנופלים והנרצחים

הוריד את הכובע ולבכות: “חרבות ברזל ממוריאליין” היא מערכת הנצחה אינטראקטיבית שמאגדת את הפנים, הסיפורים והקהילות של אלו שאבדו ב־7 באוקטובר ובמלחמת "חרבות ברזל". מעבר להנצחה, האתר בעברית ובאנגלית תורם להסברה ולמלחמה על דעת הקהל העולמית.

קשה להכיל את השמות והסיפורים האישיים של אלו שאיבדנו במתקפה הרצחנית שביצע חמאס ב־7 באוקטובר, ובמהלך השבועות של מלחמת "חרבות ברזל". מאות ואלפי אזרחים, אזרחיות, חיילים וחיילות, אנשי כוחות הביטחון וההצלה שכל אחד ואחת מהם עולם ומלואו. את מלאכת ההנצחה לקח על עצמו יוסי פולק, היזם והמפתח מאחורי "ממוריאליין" – אחת הפלטפורמות המובילות בעולם בתחום האפטר־לייף.

המשימה עדיין לא הושלמה, והיא כבר מרגשת מאוד: ironswords.info. 

אתר חרבות ברזל (צילום: צילום מסך)
אתר חרבות ברזל (צילום: צילום מסך)

הממ”ד לא לבד

במקום להתייחס אליו כמו למחסן, השקיעו בחדר הכי חשוב במלחמה. כך תעשו זאת נכון:

התקופה האחרונה הזכירה לנו עד כמה הממ”ד הוא אחד החדרים החשובים בבית. בזמן מלחמה הרבה יותר נוח, זמין ומרגיע שיש ממ”ד בבית, בטח יותר מחדר מדרגות או מקלט משותף ברחוב או בבניין. אם יש לכם ממ"ד בבית, כנראה שבזמן שגרה הוא משמש אתכם כמחסן, חדר עבודה, חדר ארונות, חדר משחקים או אפילו כחדר שינה לכל דבר. אבל דווקא עכשיו חשוב לזכור את התפקיד המקורי שלו – להגן עלינו ולשמש לנו מרחב מוגן לכל אורך השנה, כי בישראל כמו בישראל, אי אפשר לדעת.

ממ”ד צריך להיות פונקציונלי, צריך להיות בו כל מה שצריך כדי להרגיש בנוח ואנחנו מדברים גם על הדברים הכי קטנים כמו מים, שימורים ואוכל יבש (בלי להלחיץ כמובן). אבל אם נדבר בגדול, גם העיצוב חשוב לפונקציונליות שלו. יש הרבה דרכים לעצב את הממ”ד כדי להפוך אותו למקום מפלט מרגיע, גם בזמן מלחמה, אז איך עושים את זה נכון? בעזרת המומחים של “ד”ר גב”, הנה כמה עצות שיועילו לכם לעצב את הממ”ד בצורה נכונה:

1. מקשרים אותו לשאר החדרים בבית: התייחסו לחדר הזה כמו לכל אחד מהחדרים בבית, עצבו אותו באותה אווירה וככה, בזמן אמת, תרגישו יותר בנוח, יותר בבית.

2. משתמשים בצבעים מרגיעים: זה מדעי וזה מוכח, יש צבעים שנותנים תחושת רוגע. אל תשתמשו בצבעים נועזים מדי, לכו על גוונים רכים וניטרליים כמו בז’, לבן, או גוני אדמה שישרו בכם רוגע.

3. מנצלים נכון את החלל: אל תעמיסו על החלל עם קופסאות או פריטים שלא משמשים אתכם ביום־יום, כי במאני־טיים זה יגרום לכם להרגיש ממש לא בנוח. הכניסו איזו מערכת ישיבה קומפקטית, אולי כורסה או כיסאות, שלבו רהיטים שיגרמו לכם לרצות להישאר בחדר גם אחרי שאפשר כבר לצאת. טיפ: ממ”ד הוא המקום המושלם לספה נפתחת.

4. מכניסים פריטים מרגיעים: אם זה משחקים לילדים או כל דבר שיכול לעשות לכם טוב בזמן לחץ – לכו על זה. שימו את הדברים האלו בממ”ד כך שיהיו זמינים לכם כשתצטרכו להוריד את הפאניקה.

5. משתמשים נכון בטכנולוגיה: אם חשוב לכם להישאר מחוברים גם בזמן התמגנות או שאתם בכלל מעוניינים בהסחת דעת לכם או לילדיכם, טלוויזיה בממ”ד יכולה להיות פתרון מושלם.

6. “מחפשים” את החדר: למה אנחנו מתכוונים? עצבו את הממ”ד כך שכמעט אפשר יהיה לשכוח שהוא ממ”ד. שימו וילון על החלון, צבעו אותו בצבעים שעושים טוב בלב, הפכו אותו לחדר האהוב בבית. טיפ: גם אם הממ”ד לא משמש אתכם בזמן שגרה לשינה, כדאי בכל זאת להכניס אליו מיטה או ספה נפתחת, אתם יודעים, אין לדעת.

זכרו, אתם צריכים להרגיש בו הכי בבית שאפשר.