מתנות

הרבה אנשים "מודדים" את גודל האהבה על פי גודל המתנה. אבל מה לעשות שבהרבה מקרים כמות הכסף שזמינה לנו למתנות אינה בהלימה לגודל האהבה שלנו. מקבל המתנה מאוכזב מהמתנה הקטנה ולעיתים אף יחמיץ פנים, ואם הבאתם מתנה גדולה הוא מיד הופך אתכם ל"אחים" והקרבה שלו אליכם גדלה.

אז האם גודל המתנה באמת מעיד על גודל האהבה, האכפתיות והחברות? או שזה בסך הכל משקף את מצבו הכלכלי של אותו רוכש? ההמלצה: אל תתנו לגודל המתנה להשפיע על מערכות היחסים שלכם! נתקו את הקשר בניהם, קנו את הדבר הכי יפה שמצאתם בהתאם לתקציב שהגדרתם מראש ועשו "יחסי-ציבור" (בעל פה או בכתב) למתנה כאשר אתם מעניקים אותה.

אמרו למשל: "הבאתי לך משהו סמלי, שתדע שחשבתי עליך. אני מקווה שזה יעשה לך שמח בלב. זה כמובן לא משקף את גודל האהבה שלי אלייך. אם הייתי יכולה הייתי קונה לך את השמיים והכוכבים". זכרו, שבסוף היום, מי שקנה מתנה גדולה הוא לא בהכרח זה שיהיה שם ברגעי משבר או שמחה. 

שקרים כלכליים

זוגות משקרים זה לזה לגבי כסף. דברים שהיו רוצים, דברים שקנו וכמה הם עולים או עלו. הם "מעגלים פינות" באופן כרוני, מגדילים את הסכום או מקטינים אותו - מקטינים כי פוחדים שישפטו אותם או יכעסו עליהם על מה ועל כמה שהוציאו, או מגדילים את הסכום כדי שיישאר להם בצד עוד קצת כסף לשימוש אישי.

ההמלצה: כמו בכל תחום, הפסיקו להסתבך בשקרים! שקרים קטנים או גדולים, לבנים או "עיגולי פינות"-בסופו של דבר מתגלים, ודאי כשמדובר בכסף ובחשבון הבנק או בכרטיסי האשראי, הרי התיעוד קיים וזמין. רבים חווים בשקרים כלכליים בגידה של ממש. שיקרתם כלכלית? צפו למריבה הבאה!

התחשבות כלכלית בבן או בת הזוג

לפרגן לבן זוגי כלכלית, זה אומר בדרך כלל להקטין את התקציב שלי או את התקציב המשפחתי. אני ממש רוצה שהוא יקנה את האופניים החדשות ויהיה לו כיף, שייסע לכנס ויבלה עוד שלושה ימים בחו"ל, שיקנה עכשיו את כל מה שבא לו בחנות אבל… יש דברים שגם אני רוצה!

זוגות שנמצאים כל הזמן בהתחשבנות כלכלית, נוטים יותר למריבות. הרי אי אפשר להתחשב עד אין קץ. בסופו של דבר, מרוב תסכול, מזגזגים לצד השני ועוברים לאגואיסטיות כלכלית ("לא אכפת לי מה אנחנו יכולים, אני קונה טבעת יהלום").

ההמלצה: היו אסרטיביים כלכלית. דאגו לעצמכם, תוך התחשבות בכל בני הבית. חלוקת התקציב צריכה להיות ב – win win. זכרו שבבית יש 3 ישויות: הוא, אני ואנחנו.

דיקטטורה כלכלית

מכירים את אלה שמרוב לחץ מההוצאות ומהעניינים הכספיים לא נותנים לבן הזוג להוציא שקל?

מדובר בחוויה דיקטטורית של ממש. אז זהו, שזה לא מחזיק מעמד. שתלטנות כלכלית מעוררת אנרגיה שלילית ודחיה וכך אי אפשר לנהל כראוי זוגיות ומשפחה. 

ההמלצה: פשוט תפסיקו עם זה.

משטרים דיקטטורים נופלים, בתים מתפרקים. במקום זה צרו בהירות בבית לגבי המצב הכלכלי, התחברו לנתונים ולעובדות, הסיקו ביחד מסקנות וקבעו ביניכם מדיניות כלכלית.

תלות כלכלית

ככל שאדם תלוי כלכלית באחר, הוא מתנהג באופן פחות מאוזן, בהתחשבות יתר, בהזדהות יתר, בוויתור עצמי או בנרגנות מתמדת… התנהגות לא מאוזנת מרחיקה אותנו מהדרך ומקצינה את התלות באחר.

במציאות בריאה, איש אינו אוהב להיות תלותי, ואף אחד לא אוהב שתלויים בו. הדבר מערער את מערכת היחסים ואף יוצר משברים כלכליים.

ההמלצה: יצרו תמיד הכנסה –זה עוזר גם לכיס, גם לעצמאות ולביטחון האישי שלכם ותורם הרבה ליחסים הדדיים מוערכים!

הפתעות כלכליות

מכירים את הזוגות שהפתיעו זה את זה בנסיעה לחו"ל, או במסיבה ענקית לחתונת הכסף? נשמע רומנטי, אבל אם אתם לחוצים בכסף, או שיש לכם בן זוג שלחוץ מכסף, הדבר יוצר את האפקט ההפוך. 

ההמלצה: אל תפתיעו. במקום ליהנות מן ההפתעה, בן הזוג רק יחשב איזה נזק כלכלי נגרם לו. הוא לא ייהנה מההפתעה ואף יזכור לכם את זה לכל החיים.

אז כמה אהבה עולה?

אהבה לא קשורה לכסף והיא בכלל לא בת השוואה אליו, אבל כסף יכול להשפיע עליה אם לנו יש מערכות יחסים מורכבות עם כסף ופרשנויות שליליות.

ההמלצה העיקרית: תנו מקום לאהבה!