הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מסרה כי על רקע מדיניות השמיים הפתוחים שהוזילה את מחירי הטיסות, שער הדולר הנמוך שהביא להפחתת השהות מעבר לים ויוקר מחירי בתי המלון באילת, ירושלים ותל אביב - חל גידול של כ-7% ביציאות ישראלים לחו"ל בחודשים ינואר-יולי. 



עוד עולה מהנתונים, כי בחודשים ינואר-יולי נרשמו כ-4.9 מיליון יציאות לחו"ל לעומת 4.6 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. בדרך האוויר נרשמו 4.5 מיליון יציאות לחו"ל - עלייה של 5% לעומת ינואר-יולי 2018, אז יצאו 4.3 מיליון ישראלים לחו"ל.



בלמ"ס ציינו עוד, כי בחודש יולי השנה נרשמו 1.14 מיליון יציאות של ישראלים לחו"ל ומיליון מתוכן היו דרך האוויר. מהפילוח עולה, כי 2.6% מתוך סך היציאות היו של ישראלים המתגוררים בחו"ל ובאו לישראל לביקור מולדת. בלמ"ס ציינו, כי בשנים האחרונות נתוני ינואר-יולי מהווים כמחצית מהנתון השנתי של יציאות ישראלים.



על רקע נהירת הישראלים לסיני, נרשם בחודשים ינואר-יולי זינוק של 23% בשיעור היוצאים מהארץ דרך היבשה ומספרם הסתכם בכ-391 אלף.


עוד עולה מהנתונים, כי 997 אלף מהישראלים שיצאו לחו"ל ביולי, יצאו פעם החת במהלך החודש ו-56 אלף יצאו בחודש זה פעמיים או יותר, כאשר מתוכם 63% היו גברים. שיעור היציאות לחו"ל של הגברים בגילאי העבודה - 64-25 היווה 52%, לעומת 50% בגילאים הצעירים יותר.



על פי נתונים מנוכי עונתיות, בשלושת החודשים האחרונים - מאי-יולי נרשמו 767 אלף יציאות של ישראלים לחו"ל בממוצע לחודש, עלייה קלה לעומת שלושת החודשים הקודמים - פברואר-אפריל, בהם נרשמו 753 אלף יציאות בממוצע לחודש.



ניתוח נתוני המגמה של מספר היציאות לחו"ל מראה, כי בשלושת החודשים האחרונים - מאי-יולי נרשמה עלייה של 0.1% בממוצע מידי חודש ובשלושת החודשים שקדמו להם נרשמה עלייה של 0.6% בממוצע לחודש.



הלמ"ס גם פרסם נתונים על כניסות מבקרים לישראל בחודשים ינואר-יולי ומהם עולה, כי חל זינוק חד של 11% במספר המבקרים הנכנסים לארץ.


בינואר-יולי נרשמו 2.8 מיליון כניסות מבקרים לישראל, מהם 2.6 מיליון כניסות של תיירים (עלייה של 10%).



עם זאת, מניסיון השנים האחרונות עולה, כי עשרות אלפים מקרב התיירים שנכנסים באשרת תייר מגיעים לארץ בפועל כדי לעבוד ונשארים כאן גם לאחר פקיעת תוקף האשרה.



עוד עולה מהנתונים, כי 2.3 מיליון כניסות תיירים היו בדרך האוויר (עלייה של 9%) ו-318 אלף כניסות תיירים היו בדרך היבשה (עלייה חדה של 17%).


176 אלף כניסות היו של מבקרי יום (עלייה של 26%), מתוכן 29 אלף כניסות של נוסעים בשיוט.



מניתוח הנתונים מנוכי העונתיות עולה, כי בשלושת החודשים האחרונים נרשמו 369 אלף כניסות תיירים בממוצע לחודש – ירידה של 3% לעומת 381 אלף כניסות תיירים שנרשמו בשלושת החודשים הקודמים – פברואר אפריל.



מפילוח הנתונים עולה עוד, כי חמש מדינות מובילות בכניסות תיירים לישראל. במקום הראשון מדורגת ארה"ב. מספר הכניסות שנרשמו מארה"ב עמד על כ-580 אלף והוא היווה 22% מכלל כניסות התיירים (עלייה של 7%). מצרפת נרשמו 207 אלף כניסות (עלייה של 8%), מרוסיה היו 174 אלף כניסות (ירידה של 3%), מגרמניה נרשמו 165 אלף כניסות (עלייה של 10%) ומבריטניה נרשמו 132 אלף כניסות (עלייה של 6%).