סיאט איביזה – מאחורייך! חברת לובינסקי, יבואנית פיז'ו, סיטרואן ו-MG לישראל השיקה היום (א') את הקרוס-אובר האופנתי הקטן של סיטרואן, 'קקטוס' (Cacatus), עם תג מחיר מפתה של 90 אלף ש"ח לגרסת ה-1.2 ליטר עם תיבת הילוכים ידנית.



'קקטוס' הוא כלי הרכב הראשון מתוצרת סיטרואן הצרפתית אשר מיישם את האסטרטגיה החדשה של המותג – להציע מוצרים "מופחתי ביצועים ומופחתי מחיר", ובעלי עיצוב אטרקטיבי.



הרעיון מאחורי האסטרטגיה הזו היא שמכוניות מודרניות מתוכננות לביצועים הרבה יותר מרשימים מאלה שבהם נעשה שימוש בפועל, ולצורך זה הן כבדות יותר, מורכבות יותר מבחינה טכנולוגית, ולכן גם יקרות יותר לרכישה ולתחזוקה.



'קקטוס' מבוסס על הפלטפורמה המודולרית החדשה של פיז'ו-סיטרואן, מונע באמצעות מנוע השלושה צילינדרים החדש של הקבוצה, ומעוצב בסגנון מושך עין אך גם פשוט מאד. מהירותו המרבית, למשל, היא 167 קמ"ש ולא 180 או 190 שהן מהירויות מהנות אך לא תמיד שימושיות, וכך מתאפשר שימוש במכלולים פחות יקרים.



בישראל ממוצבת הגרסה הידנית של קקטוס, שהיא גם היחידה בשלב זה, במחיר מעט יותר גבוה ממכוניות הסופר-מיני הידניות ופחות יקר מן הקרוס-אוברים הקטנים דוגמת ניסאן ג'וק או שברולט טראקס.



בזכות משקל נמוך במיוחד, רק 965 ק"ג, מציע קקטוס תצרוכת דלק טובה מאד וביצועי תאוצה טובים ביחס למנוע התלת-צילינדרי שמספק 82 כ"ס בלבד.


מכוניות בעלות תיבות ידניות הצליחו בשנים האחרונות במידה מפתיעה, גם אם מוגבלת בסך הכל, בעיקר בפלחי השוק של מכוניות מיני (סוזוקי אלטו) וסופר-מיני (סיאט איביזה, רנו קליאו).



מבחינת ממדיו, ורמת השימושיות שלו, מציע קקטוס ערך מוסף ביחס למכוניות הסופר-מיני הידניות – סיאט איביזה בראשן – מהן נמכרות אלפי יחידות בשנה.


יחד עם זאת, ליבואני סיטרואן ברור שפריצת דרך של ממש תתאפשר כאשר יגיעו ארצה מכוניות עם תיבות אוטומטיות קונבנציונליות (בצמוד למנוע דומה אך מוגדש טורבו), או בעלות תיבות רובוטיות, ושתי האפשרויות הללו נמצאות "בעבודה".



ליאור הולצמן, סמנכ"ל המכירות של לובינסקי, מאמין שכבר בשלב זה תמכור החברה כ-600 יחידות, ידניות, בשנה מלאה.



קקטוס מוצע בשלב ראשון ברמת גימור אחת, עם לוח מחוונים דיגיטאלי, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינטש, דיבורית BT מובנית, גלגל הגה מצופה עור, חישוקי סגסוגת, בקרת שיוט, מערכת תאורה בעת פנייה ועוד.