כאשר אנו מחליטים לשדרג את השותפה המוטורית של חיינו, ניצבת בפני רבים מאיתנו הדילמה בין רכישת רכב חדש מהניילונים לבין רכישת מכונית משומשת. דילמה זו מבוססת בין היתר על הצורך הצרכני של כל אחד ואחת מאיתנו ברכישת מוצר אמין ואיכותי אשר ישרת אותנו נאמנה לאורך זמן. ברכישת מכונית חדשה, אנו למעשה מבטיחים לעצמנו וודאות וידיעה מוחלטת בנוגע לכך שהרכב החדש שלנו מגיע לידינו כאשר הוא נטול תקלות. עובדה זו מאפשרת לכל אחד ואחת מאיתנו לשכתב במו ידיו את היסטוריית הרכב החדש עם הפנים קדימה, וזאת במקום להתעסק בעבר ועם היסטורית רכב משומש, בה לעיתים רבות מוסתר מעיני הרוכש מידע חיוני אודות מצבו האמיתי של הרכב, כמו היסטוריית תאונות שהיום קל מאוד להסתיר.


אחריות מלאה VS מחיר מציאה

קניית רכב חדש או משומש היא ברוב המקרים דילמה כלכלית המכריחה אותנו להפעיל שיקול דעת כלכלי בהתאם ליכולותינו ולמסגרת התקציב הפנוי העומד לרשותנו לצורך השלמת העסקה. כיום, היצע הרכבים העומד לרשותנו בשוק הרכבים מיד שנייה, מאפשר לכל אחד ואחת מאיתנו למצוא את הרכב הנכון במחיר המשתלם והנכון ביותר עבורנו. מנגד, מחירי ה-"מציאה" אינם מהווים ערובה לאיכויות המכניות של הרכב והם אינם כוללים בתוכם את נושא האחריות המלאה המוענקת לרוכשי רכבים חדשים מהניילון לתקופה של שלוש עד חמש שנים, או לחילופין, בהגבלת קילומטרים.


ירידת ערך תלולה VS ירידת ערך מתונה

אחד השיקולים המרכזיים הנלווים לדילמת הרכב החדש מהניילונים או הרכב המשומש הוא נושא ירידת הערך. רכבים חדשים מאבדים מערכם עד כ-30% בפרק זמן של שלוש שנים, וזאת ללא קשר לדרגת סחירותם ורמת ביקושם בשוק הרכב. מנגד, רכבי היד שנייה מתאפיינים בירידת ערך מתונה יותר, וזאת מכיוון שכל רכב יד שנייה הנוסע על הכביש כבר חווה את הירידה המשמעותית בערכו.


אחזקה נמוכה VS הוצאות בלאי ותיקונים

רכבים חדשים מהניילונים אומנם עולים יותר ואף חווים ירידה משמעותית מערכם תוך שלוש שנים, אך באותה נשימה הם מאפשרים לכם ליהנות משקט נפשי בכל הנוגע להוצאות בלאי ותיקונים (לפחות לאורך כל תקופת האחריות המקבילה גם לתקופה בה הרכב שומר על ערכו), וזאת בהשוואה לרכבי יד שנייה העלולים לגרום לכם לפקוד את רחבת המוסך באופן תדיר וקבוע. בנוסף, רכבים חדשים מתאפיינים גם בצריכת דלק נמוכה בהשוואה לרכבים משומשים מאותו הדגם.


התאמה אישית VS התאמה חלקית

רכישת רכב חדש מהניילונים מאפשרת לכל אחד ואחת מאיתנו לקבוע בדיוק רב את מאפייני המכונית הרצויה לו, החל מצורתה, גודלה וצבעה, דרך בחירת מערכות הבטיחות המותקנות בה ועד למפרט הטכני ורמת האבזור. ברכבי היד שנייה, לעומת זאת, ועל אף ההיצע ההולך וגדל של השוק, תדרשו לבצע אי-אילו פשרות בדרך לרכישת המכונית עליה תמיד חלמתם.


לסיכום, מה עדיף חדש או משומש?

במערכת השיקולים הנלווית לרכישת רכב חדש או משומש, רכישתו של רכב חדש מהניילונים תהיה עדיפה כמעט בכל פרמטר ופרמטר אותו נבדוק, החל מההתאמה האישית המוצעת לנו, דרך האחריות המלאה המוענקת לנו ועד לשקט הנפשי הנלווה לכל נסיעה ונסיעה במכונית החדשה. תוסיפו לכך את התחושה של משהו חדש, הריח המשכר של פנים חלל הרכב החדש וטקס תלישת הניילונים ממושבי הרכב, והרי לכם התשובה אותה חיפשתם.