ב- 1 למרץ החלה רפורמה בשוק הביטוחים, המטרה המוצהרת של הרפורמה בענף הביטוח בכלל וברכב בפרט היא להוזיל עלויות עבור הנהגים. הרפורמה צפויה להביא לירידה של עשרות אחוזים בפרמיות הביטוח, תוך שהיא צפויה לשפר את נושא הבטיחות בדרכים בכך שהיא מעודדת נהגים להתקין מערכת בקרת יציבות ומערכות התרעה מפני תאונה. נהגים אלו יהיו זכאים להנחה משמעותית שאמורה להצטבר למאות שקלים בשנה.



יש כמה מאפיינים שאליהם חשוב להתייחס בנושא הרפורמה. ראשית, משרד האוצר מקווה שהשינוי יתרום להוזלת יוקר המחיה ולירידה של עשרות אחוזים במחירי ביטוח רכב חובה. היות ועל פי החוק כל נהג נדרש לרכוש ביטוח מן הסוג הזה, את התוצאות אמורים לראות כבר בעתיד הקרוב.



שנית, הרפורמה מציבה אתגרים מסוימים. ביטוח מוזל ניתן באמצעות תאגיד הפול שמבטח בעיקר רוכבי אופנועים ונהגים שמוגדרים מסוכנים, לכן השאלה היא כיצד הוא יוכל להתמודד עם הגדלה משמעותית של מספר המבוטחים. גם רמת השירות שתוצע לנהגים עדיין לא ברורה ויש השלכות משפטיות שבמסגרתן חברות הביטוח מגישות תביעה נגד משרד האוצר בגין פגיעה בזכויותיהן.


כך תיהנו מהוזלה בביטוח

כל נהג שרוכש ביטוח צריך לערוך סקר שוק בין החברות השונות. אתר ייעודי של משרד האוצר מאפשר זאת ומספק מידע אמין ואובייקטיבי. למרות שעד עתה הביטוח של הפול היה לא רלוונטי לרוב הנהגים, בעקבות הרפורמה הוא הופך להיות מצרך מבוקש. החל מתאריך כניסת הרפורמה לתוקף יש לבדוק את התעריף שמוצע על ידי התאגיד ולנצל אותו. בנוסף, הכיסוי הביטוחי שמציעות החברות זהה וההבדלים הם רק באיכות השירות.



מעבר לכך, משרד האוצר ממליץ על התקנת מערכות בקרת יציבות והתרעה מפני תאונות וסטייה מהנתיב. השקעה חד פעמית במערכות אלו תביא להנחות גדולות במחירי הביטוח. נהגים גם יכולים ליצור קשר עם נציגי החברות ולקבל הצעת מחיר מותאמת אישית.


מהי פוליסת ביטוח מותאמת?

פוליסת ביטוח מותאמת מביאה בחשבון את הנתונים הספציפיים של הנהג. היא מתייחסת למספר שנות הניסיון שלו על הכביש, למספר התביעות שהגיש או שהוגשו נגד וגם למגדר. נשים למשל, יכולות לרכוש ביטוח AIG ליידי ולקבל הנחות של עשרות אחוזים בפרמיה, והכל בגלל שמחקרים מראים שהן פחות מעורבות בתאונות דרכים. באופן עקרוני, ככל שרמת הסיכון של חברת הביטוח יורדת כך צפויה גם הוזלה במחיר.



לסיכום, ענף הביטוח עובר שינויים משמעותיים שיכולים להתבטא בהוזלת יוקר המחיה ושיפור רמת הבטיחות בכבישים. הדבר החשוב מבחינת הנהגים הוא להבין את משמעות הביטוח ולנהוג לפי הנחיות משרד האוצר ונציגי החברות.



למידע נוסף מאתר AIG על מגוון פתרונות ביטוח רכב - לחצו כאן