מכוניות יוקרה נפוצות היום כל כבישי הארץ, הרבה יותר מאשר בעבר. יצרניות רכב רבות מוציאות דגמים ייחודיים הנחשבים יוקרתיים וישנן יצרניות אשר הקימו תת חברה נפרדת במיוחד למטרה זו. 

מכוניות יוקרה נחשבות מפנקות יותר, נוחות יותר, מאובזרות יותר, ובעיקר עולות הרבה יותר. חברות הביטוח הבינו כי פלח שוק זה הופך פופולרי ונפוץ יותר, ולכן יצרו מסלול מיוחד עבור ביטוח מכוניות יוקרה. 

בעלי הרכב, בייחוד אלה שעבורם זהו רכב היוקרה הראשון, פונים לחברות הביטוח כדי לקבל הצעות מחיר ולבטח את הרכב, ונתקלים באוסף חדש של שאלות, נתונים ומידע שעליהם להציג בפני החברה.

מי מבטח רכב יוקרה?
חשוב לדעת כי לא כל חברות הביטוח מוכנות לבטח מכוניות יוקרה. אם במקרה של רכב משפחתי רגיל ניתן היה לקבל הצעות מחיר מכל חברות הביטוח, להשוות תנאים ומחיר ולבחור את ההצעה הטובה ביותר, במקרה של ביטוח רכב זה, מאגר ההצעות מצומצם באופן משמעותי, יחד עם זאת, חשוב לציין כי ההגדרה של רכב יוקרה משתנה מחברה לחברה, ויתכן כי רכב SUV בעלות של 250,000 ₪ יוגדר בחברה אחת כרכב רגיל ואילו באחרת – רכב יוקרה. ברוב החברות מדובר על רכב אשר מחירו מעל 300,000-250,000 ₪ ולכן אם מחיר הרכב נמצא בטווח זה, ייתכן וניתן יהיה לקבל גם הצעות רגילות וגם מיוחדות, בהתאם לחברות אליהן פונים. 

אילו אישורים יש להציג בפני חברת הביטוח?
חברות הביטוח אשר מוכנות להגיש הצעות מחיר, ידרשו לקבל כמה אישורים אשר בלעדיהם לא תהיינה מוכנות לבטל כלל ולעיתים אפילו לא להגיש הצעת מחיר.

  • טופס הצעה מיוחד ובו מספר שאלות הקשורות לרקע כלכלי, למקום החנייה של הרכב, לנהגים וכדומה. טופס ההצעה הזה הוא השלב הראשון בדרך לקבלת הצעת מחיר ראשונית בלבד.
  • אישור נוסף חיוני והכרחי בכל פניה לקבלת הצעת מחיר, ובמיוחד בנוגע לרכב יוקרה, הוא אישור העדר תביעות מחברת ביטוח קודמת. יש חברות ביטוח אשר יקבלו אישור רגיל של שלוש שנים קודמות, אך יש חברות אשר יקפידו לקבל אישור כזה אך ורק עבור רכב יוקרה קודם. כלומר עבורן, ללא אישור העדר תביעות של רכב יוקרה אחר, לא ניתן יהיה לבטח רכב יוקרה חדש.
  • תנאי חובה נוסף הוא מיגון הרכב ברמה הגבוהה ביותר. ריש רכבים שיצריכו התקנה של מערכת איתור אחת לפחות עם חיבור למוקד 24 שעות. חשוב לקחת תנאי זה בחשבון בעת רכישת הרכב ולהצטייד במיגון מבעוד מועד.

תנאים מיוחדים לביטוח
כל חברה כאמור תגיש את הצעת המחיר בהתאם לחיתום המקובל אצלה. אך יחד עם הצעת המחיר, דרישות המיגון והמסמכים הדרושים, יתכן כי החברה תציב תנאים נוספים שיש לתת עליהם את הדעת.

יתכן כי יהיה צורך להגביל את גיל הנהגים מעל 24, או אפילו לקבוע שניים או שלושה נהגים נקובים בשם. יתכן כי החברה תדרוש, במידה והדבר אפשרי, להחנות את הרכב רק בחניה מקורה וסגורה, יתכן כי ידרשו בדיקת הרכב לפני כניסת הביטוח לתוקף ועוד.

חשוב לוודא ולשים לב לכל פרט שכן, המחיר הסופי אינו השיקול היחידי שיש לקחת בחשבון, וחשוב לבחון היטב את כל תנאי ההצעה.

אם החלטת להתפנק, להשתדרג ולהתקדם לרכב יוקרה, כדאי להכיר את עולם הביטוח המיוחד עבור מכוניות אלו. גם אם נדמה כי האתגר גדול מידי, חשוב לזכור שזוהי רק מהמורה קטנה בדרך וכי, במקרה זה, המטרה אכן מקדשת את האמצעים.