הכתבה נכתבה בשיתוף ביטוח ישיר

בתקופה שבה המחירים ממשיכים לעלות ויוקר המחייה גובר כמעט בכל תחום, ישראלים רבים מחפשים מקומות שבהם אפשר לחסוך בעלויות. אחת הדרכים לכך היא התחדשות במכונית חשמלית שיכולה לצמצם משמעותית את הוצאות הנסיעה שלכם. למרות שפלח הרכבים החשמליים חדש יחסית, המבחר בישראל הולך וגדל במהירות, ולכן וחשוב לדעת מה מוצע לכם כדי לבחור נכון. המדריך הבא יסביר לכם איך רוכשים רכב חשמלי ומדוע חשוב להתאים לו ביטוח רכב נכון.  

אילו מכוניות חשמליות נמכרות בישראל?
נכון להיום נמכרים בישראל 42 דגמים של מכוניות חשמליות, כאשר מותגים חדשים ומרעננים כמו ORA מתווספים לרשימה בקביעות ומגדילים את טווח ההיצע. המחירים נעים בין 99,900 שקלים ל-Leapmotor T03 ועד ל-Porsche Taycan, שעולה כמעט פי עשרה. הדגמים הזולים והמבוקשים ביותר הם מתוצרת סין ולכן ושמות כמו Geely, BYD, Tesla, SERES ו-Aiways כבר הפכו לשם מוכר בכל בית.

הקטגוריה הנפוצה ביותר בקרב רכבים חשמליים היא קרוסאובר קטן, מאחר והיא מתאימה לרוב המשפחות ועולה פחות מ-160,000 שקלים. ישנם גם לא מעט רכבי פנאי בינוניים, אך אין בארץ מכוניות חשמליות עם שבעה מושבים פרט ל- BYD TANGוה-Euniq 5 MAXUS.

הדגמים האחרונים מציעים חידושים טכנולוגיים ברמת העיצוב והממשק, וכמו כן, מערכות ניהול האנרגיה מאפשרות חיזוי מדויק יותר של טווח הנסיעה. מערכות הבקרה שמציגות למוסך את מצב החיישנים, המנוע והמכשור הפנימי, משתפרות, דבר המאפשר לזרז את זמן התיקון ולהוזיל את עלות האחזקה

מכונית חשמלית סינית, קוריאנית ואירופית: מה ההבדל?
המנוע של דגמי הרכבים החשמליים השונים בשוק עובד בסך הכול באופן דומה, כאשר היתרונות הברורים הם חיסכון, מערכות בטיחות מתקדמות וחיישנים חכמים. גם תשתיות הסוללה ואפילו תאי הנוסעים דומים, כאשר הבדל העיקרי ביניהם הוא בשם המותג. בעוד שאר היצרניות ממשיכות להציע גם דגמי בנזין, דיזל ומודלים היברידיים, היצרניות הסיניות מתמקדות בעיקר בדגמים חשמליים. המגבלות העיקריות שלהן בהשוואה ליצרניות הסיניות, הן זמני מסירה ארוכים ומחירים גבוהים יותר. 

המדריך המלא: איך רוכשים רכב חשמלי? (צילום: Shutterstock)
המדריך המלא: איך רוכשים רכב חשמלי? (צילום: Shutterstock)

איך בוחרים מכונית חשמלית בישראל? 

  • טווח נסיעה - המרחק תלוי בביצועי הסוללה, אופי הנהיגה, תווי הדרך ומושפע מגורמים נוספים כמו משקל העמסה ואפילו טמפרטורה. משפחה ממוצעת יכולה להסתפק בטווח נסיעה של החל מ-300 ק"מ לטעינה אחת, אך חשוב מאוד לקרוא ביקורות על הדגם, כדי לדעת מה הפער בין הטווח המוצהר לטווח בפועל. בנוסף, מומלץ לרכוש ביטוח מקיף לרכב שכולל שירותי דרך מותאמים לרכב חשמלי כמו גרירה לעמדת טעינה קרובה או אל מוסך הסדר המורשה לטיפול ברכבים חשמליים.  
  • עמדת הטעינה - מספר עמדות טעינה הציבוריות שמפוזרות בכל הארץ הולך וגדל, ולכן למעט אזור יהודה ושומרון, בהחלט ניתן להסתמך עליהן. יחד עם זאת, כל מכונית חשמלית מצריכה רכישת עמדת טעינה ביתית. מדובר בהוצאה של בין 2,000 שקלים ל-5,500 שקלים, כאשר המחיר תלוי במהירות הטעינה ובמיקום העמדה. אם העמדה חשופה, רצוי לדאוג לכיסוי שיגן עליה מפגעי מזג אוויר, ולוודא שהיא נעולה ומאובטחת. כדאי לדעת שבביטוח ישיר קיים כיסוי עבור מקרים בהם התרחשה תקלה לא צפויה הקשורה לעמדת הטעינה, והוא מוענק כיום חינם כהטבה לרוכשי ביטוח מקיף.   
  • מקום המגורים - מאחר ומנוע חשמלי פחות אפקטיבי בסביבה קרה, אם אתם גרים במקום שסובל מטמפרטורות נמוכות, עדיף לבחור בדגם עם טווח ארוך יותר, או להציב את הרכב בחנייה סגורה ומוגנת מהסביבה.  
  • הרגלי המשפחה - משפחות שנוסעות לטיולים רחוקים זקוקות כמובן לדגם המאפשר נסיעה לטווחים ארוכים יותר. אם אתם זקוקים לרכב לנסיעות קצרות אך תכופות, חשוב לבחור במטען ביתי מהיר כדי שלא תצטרכו להמתין בקביעות לסיום ההטענה של הסוללה. 

המדריך המלא: איך רוכשים רכב חשמלי? (צילום: Shutterstock)
המדריך המלא: איך רוכשים רכב חשמלי? (צילום: Shutterstock)

איך בוחרים ביטוח לרכב חשמלי?
לא משנה באיזה דגם בחרתם, חשוב לעשות ביטוח לרכב, בדגש על ביטוח מקיף. היום יש ביטוחים שמותאמים לרכבים חשמליים כדי להבטיח טיפול יעיל ומהיר במקרה של תקלה או חלילה תאונה. חברת ביטוח טובה תאפשר לכם דיווח מהיר בווטסאפ, ותאפשר לכם לפתוח בקלות דיווחים על אירוע ביטוחי. כמו כן אם הרכב שלכם חדש, ישנם הטבות ספציפיות כמו התחייבות לתיקון נזק בחלפים מקוריים, כיסוי תוספת שווי לרכב ועוד. 

לסיכום, רכב חשמלי יכול לחסוך בעלויות אחזקת הרכב, שיובלו לחיסכון משמעותי בהוצאת המשפחה. מאחר ומדובר בשוק שהולך ומתפתח, חשוב לבחור את הרכב הנכון עבורנו, ולדאוג לרכוש עבורו ביטוח מקיף המותאם לרכב חשמלי. כך בכל מקרה של תקלה לרכב או לעמדת הטעינה, נוכל להמשיך בשגרה במהירות ובבטחה.    

עד 3 חודשים מתנה ברכישת ביטוח מקיף לרכב - לחצו כאן לקבלת הצעה >>

הכתבה נכתבה בשיתוף ביטוח ישיר