הכתבה נכתבה בשיתוף מפעל הפיס

שני שינויים חשובים התרחשו בשנים האחרונות בשוק העבודה העולמי. האחד הוא ריבוי קריירות והשני רצון בגמישות תעסוקתית שתאפשר לשלב בין פנאי והתפתחות אישית לבין תעסוקה. עולם העבודה החדש מתאפיין בגמישות ועצמאות ופותח בפני האזרחים הוותיקים הזדמנויות להשתלב בתחום התעסוקה כיזמים או פרילנסרים ולהפוך את הידע והיכולות שלהם לשירות נצרך ע"י מעסיקים.

חברת JoinMe והפורום הכלכלי חברתי של המעסיקים בישראל שמו להם כמטרה לקדם את התהליך של הפיכת הפנסיונרים לעצמאיים (פרילנסרים) המציעים את ניסיון חייהם כשירות לקהילה ולמעסיקים. "אזרחים ותיקים הם אוצר לא ממומש של הון אנושי", אמר רועי פולקמן, מנכ"ל JoinMe. ההזדמנות שאנחנו מזהים מתבטאת בעולם תעסוקה גמיש המבוסס על פרילנסרים. אנחנו הגדרנו כמשימה לגרום לכל אזרח ותיק שני בעולם למצוא דרך לממש את ניסיונו כפרילנסר. אנחנו מסייעים לאזרחים ותיקים להפוך את ניסיון החיים שלהם ליוזמה שניתן להציע למגוון של לקוחות ובכך להפוך תקופת הפרישה לתקופה של עשייה משמעותית אשר בצידה משמעות ופרנסה".  

במסגרת מיזם "הוותיקים המבטיחים" ובשיתוף עם חברת "פילת", שמובילה עולם חדש של תעסוקה, מוזמנים האזרחים/ת הוותיקים/ת לקורס מיוחד שמציע מבט חדשני על עולם התעסוקה החדש של אזרחים ותיקים: מעולם של השמות ומשרות מסורתיות לעולם של יזמות ופרילנסרים בכלכלה החדשה.

גלית כספי, מנכ"לית פילת, אמרה: "פילת שמה לה למטרה להוביל שוק עבודה משוכלל ועם מקסימום הזדמנויות לאדם העובד. עד היום כלכלת הפלטפורמה, מסיבות מובנות כמו נגישות דיגיטלית, חסמים תרבותיים, ושמרנות תעסוקתית, היתה חסומה הלכה למעשה, בפני פנסיונרים. הסטארט אפ JoinMe שבו פילת שותפה מפרק את החסמים הללו אחד לאחד וממנף את הכישורים והניסיון של הפנסיונרים, למתן שירותים בעלי משמעות כלכלית וחברתית".

בקורס "הניסיון שלך שווה תעסוקה, יזמות, פרנסה" יינתנו כלים להתמודד עם אתגרי הפרישה ולראות בה כהזדמנות להתפתחות ותעסוקה. במהלך הקורס ייחשפו המשתתפים לשוק העבודה החדש, תוך מיפוי אישי של הזדמנויות וקריירה. משתתפי הקורס ילמדו מהי יוזמה ויזמות, ומהם המשמעויות הכלכליות והאישיות של פרילנסר, וייפגשו עם מעסיקים ויזמים במטרה לצאת עם תוכנית עבודה להשגת המטרות בהתאם למיפוי האישי של היכולות והיתרונות של כל אחד ואחת.

מנחת הקורס: יונית שלום, מנהלת חטיבת הייעוץ הארגוני והלמידה בפילת. יועצת ארגונית, מאמנת אישית ומנחת קבוצות. מובילה אנשים וארגונים בעולם התעסוקה החדש.

קורס מיוחד שמציע מבט חדשני על עולם התעסוקה החדש של אזרחים ותיקים (צילום: Lucy Lambriex gettyimages)
קורס מיוחד שמציע מבט חדשני על עולם התעסוקה החדש של אזרחים ותיקים (צילום: Lucy Lambriex gettyimages)

מספר משתתפים: 25

מפגש ראשון: 2.2.23
מפגש שני: 16.2.23
מפגש שלישי: 2.3.23
מפגש רביעי: 16.3.23

כל המפגשים בשעות 10:00-14:00.

מסגרת הקורס
הקורס כולל ארבעה מפגשים; הראשון פרונטלי ושלושה מפגשים נוספים בזום.
משך כל מפגש בזום שעתיים. משך המפגש הפרונטלי 3 שעות.
שעת התחלת המפגשים: 10:00
תדירות הקורס: פעם בשבועיים
המפגש הראשון של הקורס והמשתתפים בו יצולמו, והחומרים יעלו בנכסים הדיגיטליים של וואלה ומפעל הפיס.

מיקום המפגש הפרונטלי: משרדי פילת בפתח תקווה (יצחק רבין 1, פתח תקווה; מתחם "Global Towers" , קומה 2.). דרכי הגעה- המשרדים ממקומים בפינת רח' ז'בוטינסקי ונגישים לקווי אוטובוס רבים. תחנת הרכבת הקרובה - קרית אריה פתח תקווה.

להרשמה לקורס>>

אזרח ותיק, מחפש עבודה? למגוון משרות מותאמות הקלק כאן

למידע בנושא תעסוקה בגיל השלישי, כתבות וסרטונים, היכנסו>>

הכתבה נכתבה בשיתוף מפעל הפיס